صبح صادق >>  مجازستان >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۵۲۰۶۹

جنگ در میدان صفر و یک

پایگاه بصیرت / امیرمهدی صالحی/ گروه مجازستان

یک هفته از آغاز درگیری‌ها میان نیروهای فلسطینی و شهرک‌نشینان صهیونیستی می‌گذرد و ارتش آوارگان صهیونیستی برای جبران شکست خود در دنیای واقعی، به گسیل کردن توان خود به میدان جنگ مجازی رو آورده است! ایکس (توئیتر) به تازگی قوانین انتشار و محتوای شبکه اجتماعی خود را به روز کرده است و این به روزرسانی نه تنها هدف‌دار بوده؛ بلکه کاملاً در جهت منافع یک جبهه عمل می‌کند.
متن هشدار به روزرسانی قوانین ایکس (توئیتر) شامل مواردی از جمله حذف حساب‌های کاربری مدافع حماس، حذف محتوای پست‌ها و تصاویر مرتبط با حماس و هر نوع تصاویر خشن است؛ در حالی که انتشار تصاویر خشن و دردناک در تمام شبکه‌های اجتماعی ممنوع است؛ اما نکته جالب اینجاست که ایکس به وضوح اعلام می‌کند تصاویر مرتبط با اسرائیل را حذف نمی‌کند و در صورتی که کاربران از دیدن تصاویر آزار می‌بینند، می‌توانند از مسیر تنظیمات نسبت به نمایش ندادن آنها اقدام کنند.
شبکه اجتماعی ایکس قوانین جدیدش را این گونه بیان می‌کند: «ما در شبکه اجتماعی ایکس شاهد افزایش کاربران فعال در موضوع درگیری و حمله تروریستی به اسرائیل بوده‌ایم که طی چند روز گذشته بیش از 50 میلیون پست در سراسر جهان از این موضوع منتشر شده است. گروه مدیریتی شبکه اجتماعی ایکس این بحران را ارزیابی کرده است و قوانین جدید خود را در این موضوع اعمال می‌کند. ما حساب‌های وابسته به حماس را که خط‌مشی خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز دارند، حذف کرده‌ایم؛ ما در تلاشیم تا از انتشار محتوای تروریستی جلوگیری کنیم. همچنین به عنوان بخشی از سیاست خود به نظارت فعال بر سخنان یهودی‌ستیزانه ادامه می‌دهیم. افزون بر این، ما برای حذف چند صد حساب که در ایجاد ترندهای نامرتبط سعی داشته‌اند، اقدام کرده‌ایم.
اقدام ایکس در حالی است که از آغاز جنگ، صهیونیست‌ها هر چه در توان داشته‌اند برای انتشار داده‌های غلط در فضای مجازی استفاده کرده‌اند و با دروغ‌های فراوان سعی دارند تصویری دروغین از نیروهای فلسطینی ارائه کنند! افزون بر فضای مجازی، رسانه‌های دنیا هم به کمک شهرک‌نشینان صهیونیستی شتافته‌اند و فلسطینیان در هر میدان واقعی، مجازی و رسانه تنها مانده‌اند!
پوشش رسانه‌ای غربی، به ندرت حقیقت را منعکس می‌کند. رسانه‌ها، قدرت نظامی، هواپیماهای جنگی، بدون سرنشین و حتی بمب‌های هسته‌ای را که به روی باریکه غزه نشانه رفته‌اند، نمی‌بیند؛ باریکه‌ای که همچون پادگانی برای زندانیان می‌ماند و رسانه‌ها در این اثنا به چند تصویر استناد کرده و بر آن اساس روایت خود را منعکس می‌‌کنند!
در جنگ فعلی همزمان با افزایش تلفات صهیونیست‌ها به بیش از 1200 نفر، دستگاه‌های تبلیغاتی ارتش رژیم صهیونیستی تلاش دارند تا با جعل تصویر، نیروهای فلسطینی را به کشتن کودکان متهم کنند؛ اما بسیاری اذعان کرده‌اند که حماس به قتل کودکان دست نزده و تصاویر کشتار کودکان جعلی است.
حقیقت آنکه جبهه جنگ فقط در میدان نبرد و توپ و تانک نیست؛ بلکه بخش مهم‌تری از جنگی که امروز در فلسطین جریان دارد، جنگ روایت‌‎هاست. جنگی که رسانه‌های مدافع رژیم صهیونیستی به آن دامن می‌زنند تا از این رژیم چهره مظلوم و قربانی را نشان دهند. در این میان، رژیم صهیونیستی نیز تلاش دارد تا جای خود را با قربانی و مظلوم اصلی نبرد، یعنی فلسطینیان تغییر دهد، اما تاریخ را نمی‌توان تحریف کرد. براساس اعلام رسمی منابع فلسطینی تا روز پنجم بمباران رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، بیش از 300 کودک فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای ضمن تکذیب قتل کودکان به دست نیروهای فلسطینی، جنایتکار اصلی را رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.
کارنامه سیاه کودک‌کشی رژیم صهیونیستی فقط به نبرد اخیر محدود نیست؛ بلکه صهیونیست‌ها سال‌هاست مشغول کودک‌کشی در فلسطین هستند. هیچ جرم و جنایتی در دنیا وجود ندارد که صهیونیست‌های اشغالگر از انجام آن ترس داشته باشند، با این حال با دستکاری واقعیت در دنیا، حتی اجازه نمی‌دهند اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی مانند ایکس که شعار آزادی دارند، منتشر شود.
ما در وقایع اخیر با طوفانی از اخبار فیک مواجه هستیم! یک ویدئو نشان می‌داد، رزمندگان حماس یک بالگرد صهیونیستی را هدف قرار داده‌اند، منبع این ویدئو کلیپ بازی کامپیوتری Arma 3 بود. ویدئوی دیگری مدعی می‌شد یک زن صهیونیستی در غزه هدف حمله قرار می‌گیرد؛ در حالی که این ویدئو مربوط به گواتمالا و سال ۲۰۱۵ بود. یک فایل صوتی تأیید نشده در گروه‌های واتس‌آپی می‌چرخید و زیر آن نوشته‌ شده‌ بود که برای دیگران بفرستید. در این فایل گفته می‌شد مقامات نظامی صهیونیستی از مردم خواسته‌اند که پول نقد، سوخت و خواربار انبار کنند. حساب‌های کاربری جعلی در شبکه اجتماعی توئیتر که خود را خبرنگار شبکه خبری بی‌بی‌سی و روزنامه جروزالم پست جا می‌زدند، اخبار دروغین منتشر کردند. جنگ‌های آینده افزون بر واقعیت، در دنیای مجازی هم رخ خواهند داد و باید حواس‌مان به هر دو دنیا باشد!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات