صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۵۲۱۰۱

آپارتاید نوین

این حجم از تناقض آشکار در حمایت از جنایتکاران جنگی و سکوت در برابر کشتار زنان، کودکان بیگناه و حمله ناجوانمردانه به بیمارستان‌ها بی‌شک نمونه‌ی عینی نژادپرستی و آپارتاید نوین است.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل/ مصطفی علیجان‌زاده

با شروع جنگ روسیه و اوکراین مجامع و سازمان‌های بین‌المللی اقدام به تحریم سیاسی، اقتصادی، ورزشی و حتی فرهنگی روسیه کردند. با حذف تیم‌های ورزشی روسی، تیم‌های اوکراینی را جایگزین کردند. در ورزشگاه‌ها و حتی تصاویر زنده مسابقات خود پرچم اوکراین را نصب کردند. سیل کمک‌های نظامی و اقتصادی غرب نیز روانه اوکراین شد.

اما در جریان جنایات و نسل‌کشی مجدد صهیونیست‌ها، نه تنها تحریم و محکومیت انجام نمی‌شود، بلکه رئیس‌جمهور آمریکا، صدراعظم آلمان، نخست‌وزیر انگلیس با سفر به سرزمین‌های اشغالی، حمایت مادی و معنوی خود را از رژیم کودک‌کش اعلام می‌کنند و در مقابل باریکه غزه به عنوان متراکم‌ترین نقطه جهان از آب، برق، غذا و کمک‌های بشردوستانه محروم می‌شود.

مدعیان آزادی حمایت از ملت مظلوم فلسطین را جرم تلقی نموده و حتی پس از حمایتِ کریم بنزما از مردم غزه، وزیر کشور فرانسه مدعی شده که بنزما با گروه اخوان‌المسلمین ارتباط دارد. یک سناتور فرانسوی هم خواستار سلب تابعیتِ بنزما و بازپس‌گیری توپ طلا از او شده است! باشگاه ماینتس آلمان اعلام کرد که انور الغازی، بازیکن هلندی خود را بخاطر انتشار استوری حمایتی از فلسطین و موضع‌گیری سیاسی از حضور در تمرینات محروم کرده است.

این حجم از تناقض آشکار در حمایت از جنایتکاران جنگی و سکوت در برابر کشتار زنان، کودکان بیگناه و حمله ناجوانمردانه به بیمارستان‌ها بی‌شک نمونه‌ی عینی نژادپرستی و آپارتاید نوین است. لیبرالیسم براساس منافع و علایق خود، حقوق بشر، تروریست، جنایت‌ جنگی و... را در جهان تعریف می‌کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات