تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۵۲۱۸۶

۱۸ سال زندان، مجازات دانش‌آموز ۱۷ ساله عربستانی

مقامات سعودی، «منال القفیری» دانش‌­آموز دبیرستانی را به دلیل توییت‌­های قدیمی که در آن نظر خود را بیان می­کرد، دستگیر کردند.

حکم 18 سال حبس برای دختر دانش آموز در عربستان سعودی به جرم انتقاد | آوا

به گزارش پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، نوره الحربی، بانوی معارض سعودی، در توییتی در تاریخ سوم مهرماه ۱۴۰۲ نوشت: مقامات سعودی، «منال القفیری» را زمانی که دانش‌­آموز دبیرستانی بوده است، به دلیل توییت‌­های قدیمی که در آن نظر خود را بیان می‌­کرد، دستگیر و دادگاه کیفری او را به ۱۸ سال زندان محکوم کرده است.

اکانت منتقد دیگری با نام محقق خاصنیز در واکنش به این خبر و با هشتگ #اعتقال_منال_جريمة (دستگیری منال جرم است) تحت عنوان؛ بستن دهان­‌ها در رژیم سعودی، نوشت:

میزان بی عدالتی انجام شده صورت گرفته در نظام کیفری سعودی را ببینید، یک دانش آموز دبیرستانی به نام منال القفیری که تنها جرمش این است که توییت­‌هایی در حمایت از زندانیان سیاسی در عربستان زده! اما او را به ۱۸سال زندان و ۱۸ سال ممنوعیت از سفر محکوم کرده‌ا‌ند!

 به گزارشALQST (یک گروه حقوقی که نقض حقوق بشر در عربستان سعودی را مستند می‌­کند) دادگاه کیفری تخصصی سعودی ماه اوت حکم منال الغفیری 18 ساله را در حالی صادر کرده که منال در هنگام دستگیری تنها 17 سال داشته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات