تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۵۲۲۰۲

هفدهمین روز جنگ غزه؛ ۴۷۴۱ شهید و بیش از ۱۴ هزار مجروح

شمار قربانیان دور جدید جنایت رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه در هفدهمین روز تجاوز، به ۴۷۴۱ شهید و بیش از ۱۴ هزار مجروح رسید.

از هفتم اکتبر جاری که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس عملیات «طوفان‌الاقصی» در حمایت از قدس و فلسطین را علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد، ۱۷ روز می گذرد. در این مدت، رژیم صهیونیستی از بمباران کور و مستمر نوار غزه و شهادت و مجروحیت هزاران فلسطینی دست برنداشته و بر شدت حصر غزه افزودند. 

هفدهمین روز جنگ غزه؛ ۴۷۴۱ شهید و بیش از ۱۴ هزار مجروح

وبگاه «فلسطین الیوم»، امروز نوشت که اسرائیلی‌ها برای هفدهمین روز متوالی، با جنگنده‌ها و قایق‌های جنگی و توپخانه خود، منازل و برج‌های مسکونی را هدف قرار دادند و به شهادت شمار بیشتری از مردم بی‌گناه غزه، شمار قربانیان دور جدید تجاوز تل‌آویو به نوار غزه به ۴ هزار و ۷۴۱ فلسطینی شهید و ۱۴ هزار و ۲۴۵ مجروح افزایش یافت. 

به گزارش منابع رسانه‌ای فلسطینی، حدود ۳ هزار نفر از شهدای فلسطینی  زن و کودکند و به طور مشخص، ۱۸۷۳ نفر از آن‌ها کودک و ۱۰۲۳ نفر از آن‌ها  زن هستند. 

در مقابل رسانه‌های اسرائیلی شمار کشته‌های اسرائیلی را تاکنون بیش از ۱۴۰۰ نفر اعلام می‌کنند. 

وزارت بهداشت فلسطین شب گذشته (یکشنبه)، اعلام کرد که تنها طی ۲۴ ساعت، ۴۰۰ فلسطینی شهید شدند که اغلب آن‌ها کودک و زن هستند. 

یکی از پزشکان بیمارستان «شهداء الاقصی» نیز تایید کرد که نزدیک به ۶۵ درصد از شهدا و مجروحانی که به بیمارستان می‌رسند، کودک هستند. 

توپخانه‌های رژیم اشغالگر، شرق بیت‌حانون و شمال بیت‌لاهیا را به شدت بمباران کردند و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز محله‌های مختلف غزه را طی ساعات گذشته بمباران کردند. 

از شب گذشته تا صبح‌ امروز، این جنگنده‌ها، در ده‌ها نوبت مناطق شرقی استان‌های خان‌یونس و رفح را بمباران کردند که دست‌کم موجب شهادت ده‌ها شهروند فلسطینی شد. فقط در حمله به ۴ خانه در شهر رفح ۲۹ نفر شهید شدند. اردوگاه الشاطی و محله الرمال شهر غزه نیز شاهد بمباران ارتش رژیم صهیونیستی بود

در مقابل، مقاومت فلسطین نیز شهرها و شهرک‌های اطراف نوار غزه را با ده‌ها راکت و موشک هدف قرار داد. «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، حملات امروز به «نتیووت» را برعهده گرفت. 

کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس نیز در پاسخ به جنایات امروز اشغالگران، بئر‌السبع اشغالی را هدف قرار داد.

نظامیان صهیونیست، از سوی دیگر در کرانه باختری نیز مانند روزهای پیش، ده‌ها فلسطینی را طی شب گذشته و بامداد امروز به اسارت گرفتند. منابع فلسطینی شمار اسرای فلسطینی طی ۲۴ ساعت اخیر در کرانه باختری را ۸۰ نفر اعلام می‌کنند. 

اشغالگران از بیم تشدید عملیات‌های ضدصهیونیستی در کرانه باختری و قدس، همچنان در حال به اسارت گرفتن جوانان فلسطینی در کرانه باختری هستند و براساس برآوردهای رسانه‌ای از آغاز طوفان الاقصی تاکنون، دست‌کم ۷۰۰ فلسطینی در کرانه باختری به اسارت گرفته شده‌اند. 

از سوی دیگر، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز دو شهروند فلسطینی را در اردوگاه الجلزون در نزدیک شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن به شهادت رساندند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات