تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۵۲۲۰۴

مردم عربستان سعودی مخالف عادی‌سازی است

بن‌سلمان معتقد است که اعلام عادی‌سازی با اسرائیل در حال حاضر از نظر سیاسی بی‌فایده است، به خصوص که روابط تجاری، امنیتی و دیپلماتیک بین دو کشور بدون سر و صدای عادی‌سازی رشد قابل توجهی داشته است.

سعید العنزی در توییتی با استناد به موسسه مطالعات خاور نزدیک واشنگتن نوشت، ۸۰ درصد مردم عربستان عادی‌سازی با اسرائیل را رد می‌کنند. بن‌سلمان هر چقدر هم که میلیون­ها خرج کند و مگس­ها [ی الکترونیکی بسیاری]داشته باشد، موفق نخواهد شد مردم سرزمین حرمین شریفین را متقاعد به عادی‌سازی کند.

مردم عربستان سعودی مخالف عادی‌سازی است
به گزارش پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، اکانت مفتاح نیز در توییتی نوشت: موسسه مطالعات هوور در دانشگاه استنفورد اعلام کرده ۷۰ درصد از مردم عربستان مخالف عادی‌سازی با اسرائیل هستند که ۲۰ درصد از آن‌ها به شدت با این توافق مخالف هستند و ۲ درصد نیز ممکن است مایل به بسیج سیاسی برعلیه توافق باشند و شاید حتی در برابر آن مقاومت کنند.
در همین راستا، سایت ریسپانسیبل استیت­کرفت نوشت، بن‌سلمان معتقد است که اعلام عادی‌سازی با اسرائیل در حال حاضر از نظر سیاسی بی‌فایده است، به خصوص که روابط تجاری، امنیتی و دیپلماتیک بین دو کشور بدون سر و صدای عادی‌سازی رشد قابل توجهی داشته است. ریسپانسیبل استیت­کرفت نوشت، بن‌سلمان معتقد است که خطرات اعلام عادی‌سازی نه تنها شامل خشم مردم پادشاهی و جهان اسلام است، بلکه ممکن است با تهران با مشکلاتی روبرو شود، که ممکن است چنین اقدامی را تسلیم شدن ریاض در برابر فشار‌های آمریکا و پیوستن مجدد به اردوگاه ضد ایران تلقی کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات