صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۵۲۶۰۵

غزه / میدان حق و باطل

در جنگ حق و باطل بی طرفی معنا ندارد. امروز جنگ غزه آزمون بزرگ برای همه جهانیان و فرصتی است برای محک زدن انسانیت و وجدان بشری مدعیان حقوق بشر در سطح جهان و حاکمان کشور‌های اسلامی منطقه است
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ محمد صادق سلطانزاده

رهبر معظم انقلاب: «میدان، میدان غزّه و اسرائیل نیست، میدان حق و باطل است»

رهبر حکیم انقلاب در دیدار با دانش آموزان با بیان جمله‌ی فوق، سطح تحلیل واقعی از حوادث اخیر غزه را برای همگان به نمایش گذاشتند تا مبادا اهل بصر، با محدود کردن تحلیل خود به یک ارض محدود با مرز معلوم گرفتار قلم زدن در بیراهه شوند! با توجه به افق ترسیم شده از سوی معظم له، در ادامه به بیان چند سنت الهی می‌پردازیم:

۱- تورقی در دفتر تاریخ و سیری در آموزه‌های قرآنی و دینی گویای این حقیقت است که به موازات حیات بشری، تاریخ شاهد تقابل دو اردوگاه حق و باطل بوده است. حقیقتی که در خطبه ۱۹۴ نهج البلاغه اینچنین تصریح شده است که: «قَدْ أَعَدُّوا لِکُلِّ حَقٍّ بَاطِل» در مقطع کنونی جدیدترین و بارزترین ایستگاه این تقابل، بدون شک میدان جنگ غزه است.

۲- از ویژگی‌های مشترک جبهه باطل، جولان موسمی با بهره گیری از زر، زور، تزویر و پروپاگاندای رسانه‌ای بوده است! اما جبهه حق بعد از مانور سیاسی و نظامی با قدرت ایمان میخ نهایی را بر تابوت پرچمداران باطل زده است. هندسه‌ی این سنت الهی و فرجام شیرین در قرآن کریم اینگونه ترسیم شده است:

«کَذٰلِکَ یَضرِبُ اللَّهُ الحَقَّ وَالباطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذهَبُ جُفاءً وَأَمّا ما یَنفَعُ النّاسَ فَیَمکُثُ فِی الأَرض» «حق و باطل را چنین مثل می‌زند! امّا کف‌ها به بیرون پرتاب می‌شوند، ولی آنچه به مردم سود می‌رساند در زمین می‌ماند» (رعد_آیه۱۷)

امروز جنگ غزه به نوعی تجلی و تاویل «لِلحَقِّ دَولَةٌ، لِلباطِلِ جَولَةٌ» است. اما رهبر انقلاب در اوج جولان کودک کشی جلادان رژیم صهیونیستی در خصوص سرانجان آن فرمودند:
«قدرت استکبار با فشار نظامی و بمباران پیش می‌آید، اما قدرت ایمان بر همه این‌ها غلبه پیدا خواهد کرد»

۳- نکات مهم در پیروزی نهایی جبهه حق این است که اولاً این اصل بدین معنا نیست که باطل هیچ وقت در دنیا قادر نخواهد بود که به حق ضربه بزند و ثانیا پیروزی جبهه حق، صرفا با یک تجمع صرف و ائتلاف فانتزی زیر یک تابلو و پرچم محقق نخواهد شد. بلکه هوشیاری، توکل، وحدت، استقامت و جهاد از الزامات جبهه حق است. صبوری و توکل مردم غزه حقیقتا بسیار ستودنی است به گونه‌ای که رهبر انقلاب با تحسین این صبوری و مقاومت فرمودند: «همین صبوری و توکّل به دادِ این‌ها خواهد رسید و همین موجب خواهد شد که پیروز بشوند و در نهایت پیروز میدان خواهند شد.»

۴- در جنگ حق و باطل بی طرفی معنا ندارد. امروز جنگ غزه آزمون بزرگ برای همه جهانیان و فرصتی است برای محک زدن انسانیت و وجدان بشری مدعیان حقوق بشر در سطح جهان و حاکمان کشور‌های اسلامی منطقه است که ببینیم در تقابل کودک کشان اسرائیل و مظلومان غزه کدام طرف ایستاده‌اند؟!

ناظر به همین آزمون خطیر برای همه میتوان یک رسالتی تعریف کرد. رهبر انقلاب در تبیین رسالت جهان اسلام و رسواسازی خیانت مدعیان حقوق بشر فرمودند: «هر کس هر جور میتواند به فلسطین کمک کند... در همه مجامع جهانی با صدای بلند این جنایت را، بدون تردید و بدون لکنت محکوم کنند. بایستی همه دنیای اسلام علیه رژیم صهیونیستی بسیج بشوند...؛ در این قضیّه‌ی مهم و تعیین‌کننده، آن کسی که در مقابلِ فلسطینِ مظلوم ایستاد: آمریکا بود، فرانسه بود، انگلیس بود. دنیای اسلام در معاملاتشان، در معادلاتشان، در تحلیل‌هایشان فراموش نکنند این را»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات