صبح صادق >>  پاسدار >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۵۲۹۳۲
سردار سلامی در سیزدهمین جشنواره مالک اشتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه

کرانه‌های جهانی انقلاب اسلامی

آیین معرفی برگزیدگان دوازدهمین جشنواره مالک اشتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، نماینده ولی فقیه در سپاه، مسئولان نمایندگی ولی فقیه در نیروها و رده‌های هم‌تراز و سپاه‌های استانی و همچنین برگزیدگان در بخش‌های گوناگون مأموریتی و تخصصی در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد[...]
پایگاه بصیرت / احسان بهاری

آیین معرفی برگزیدگان دوازدهمین جشنواره مالک اشتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، نماینده ولی فقیه در سپاه، مسئولان نمایندگی ولی فقیه در نیروها و رده‌های هم‌تراز و سپاه‌های استانی و همچنین برگزیدگان در بخش‌های گوناگون مأموریتی و تخصصی در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.
جشنواره مالک اشتر که منسوب به چهره درخشان و نامدار شهید بزرگ صدر اسلام و یاور بصیر، شجاع، فداکار و مخلص حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) است، نمادی از تکریم فرماندهان و مدیران پر تلاشی است که عمر خود را وقف پاسداری از اسلام و جهاد در راه خدا کردند و به صورت مؤثر و همه‌جانبه در پیشروندگی و پیشرانی انقلاب اسلامی در حیطه مسئولیت خود گام برداشتند.
در راستای فرموده رهبر معظم انقلاب: «اشراف ما که به همه نیروهای مسلح اشراف دارد. در دسته‌بندی و تقسیم‌بندی شما را جزء خوب‌ها قرار می‌هد و می‌گوید(آن سازمان) خوب است و مشخص هم می‌کند که شما در این بخش جلو رفته‌اید... منتها من قانع نیستم... می‌گوییم باید برویم بالاتر» اشراف در جهت توسعه فرهنگ شایسته‌سالاری، معرفی و تکریم مدیران رده‌های موفق‌تر و دارای برترین عملکرد، الگونمایی، رشد و تعالی، حرکت انقلابی، ترغیب و برانگیختی در سایر رده‌ها، ارتقای فرصت‌ها برای بروز خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها، تقویت بسترها و راهکارهای اجرای بهتر مأموریت‌ها جشنواره مالک اشتر را به راه انداخته است که هر ساله با ارزیابی عملکرد سالانه رده‌ها و یگان‌ها در تمام سطوح سازمانی سپاه برگزار می‌شود.
فرآیند شناسایی رده‌ها، فرماندهان و مدیران موفق در جشنواره مالک اشتر از طریق اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا صورت می‌گیرد.

در ابتدای سیزدهمین جشنواره مالک اشتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه در جمع فرماندهان، مسئولان و مدیران نمایندگی ولی فقیه در سپاه حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه کار سپاه متکی به معنویت است، گفت: «سپاه ایجاد شده است تا عالم را آماده ظهور ‌کند.»
وی با اشاره به اینکه در ارزیابی‌ها باید بین نقص و عیب تفاوت قائل شد، اظهار داشت: «همانطور که مسئولان و کارکنان نمایندگی در ارائه گزارش‌های صداقت را سرلوحه خود قرار دهند، مسئولان اشراف هم باید در قضاوت‌های خود واقعیت‌ها را ببیند و نواقص را به پای عیب و کم‌کاری نگذارند. گاهی تصمیماتی گرفته می‌شود که به عوارض این تصمیمات کمتر توجه می‌شود.»
در ادامه سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی با جهش در عرصه تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و جهان روبه‌روست، گفت: «اینکه مقامات دست بالای آمریکایی شبانه و در مدت زمان محدود و با جلیقه ضد گلوله در منطقه حضور پیدا می‌کنند و شبانه هم از منطقه خارج می‌شوند، نشان از این دارد که در منطقه اتفاقاتی در حال رخ دادن که موجب تغییر مسیر تحولات جهان، تغییر آرایش قدرت و گسترش شعاع‌های بلند انقلاب اسلامی را نوید می‌دهد.»
وی افزود: «رژیم صهیونیستی امروز همچون دندانی کرم خورده و پوسیده و از ریشه جدا شده است که زوال زودرس و پرشتاب خود را احساس می‌کند و آمریکایی‌ها هم متناسب با این زوال، فروپاشی شخصیت و اعتبار خود در نگاه جهانیان را درک کرده است، در مقابل رویش‌های دل‌انگیز و وسیعی از همراهی با ارزش‌های بزرگ انقلاب ما حتی در جغرافیای تحت سیطره نظام سلطه مشاهده می‌شود.»
سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه امروز گفتمان انقلاب اسلامی در حال فتح ذهن‌ها و قلب‌هاست، گفت: «کرانه‌های انقلاب اسلامی در ابعاد اجتماعی و سیاسی به طرز شگفت‌انگیزی در حال گسترش است که این مهم به واسطه سازگاری شعائر انقلاب اسلامی با فطرت بشریت مورد اقبال همگان واقع و جهان‌شمول شده است و به هم پیوستگی سطوح اجتماعی در جهان، مانند دریای مواجی کشتی‌های سرگردان سیاست مستکبران را در تلاطم امواج خود قرار داده است و همگان شاهد تقابل نور و ظلمت هستند.»
وی با بیان اینکه امروز سرگردانی و ابهام راهبردی در رخسار و سیمای مقامات سیاسی آمریکا و کشورهای همراه با او در جنایات غزه قابل مشاهده است، گفت: «نمایش غزه تفسیر آیات قرآن است؛ چرا که مصداق جبهه حق و باطل است. تنها ستمگران و جنایتکاران می‌توانند در در مقابل این جنایاتی که رژیم صهیونیستی برسر مردم غزه می‌آورد، سکوت کنند. آمریکایی‌ها اکنون دچار نابینایی سیاسی شده‌اند و در مسیر ضلالت که منطق و هندسه ندارد، گرفتار شده‌اند و مانند کسی عمل می‌کنند که هدف نداشته و قادر به پیدا کردن راه نیست.»
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز تشخیص جریان حق و باطل برای همه مردم نمایان شده است، ابراز داشت: «جهان با میدان تشخیص جدیدی روبه‌روست و این وعده خداوند است که حقیقت برای همه آشکار خواهد شد؛ چرا که هیچ‌کس در مسیر ضلالت موفق نمی‌شود. صحنه غزه صحنه نبرد فلسطین و رژیم صهیونیستی نیست؛ بلکه نبرد دو جبهه حق و باطل است.»
وی افزود: «امروز اساس حرکت و جوشش مردم فلسطین تنها گسترش جغرافیا نیست؛ بلکه در پی محو کردن رژیم صهیونیستی از صفحه تاریخ است، چرا که هیچ انسانی برای زنده ماندن نمی‌تواند همجوار رژیم صهیونیستی باشد. به همین دلیل این نبرد یکی از سخت‌ترین نبردهای تاریخ بشریت است و با شکست رژیم صهیونیستی یکی از امپراتوری‌های جنایتکار از صفحه تاریخ حذف خواهد شد.»
سرلشکر سلامی با بیان اینکه دشمنان هر چقدر در میدان مبارزه باشند، نابودی آنها نزدیک‌تر است، اظهار داشت: «دشمنان تا با ما وارد میدان مبارزه نشوند، از بین نمی‌روند. این قدرت‌های پوشالی تا مادامی که در حفره‌های راهبردی خود پنهان باشند و بیرون نیایند، گسترش پیدا می‌کنند؛ اما همین که در میدان مبارزه پا بگذارند، نابودی و نیستی‌شان را آغاز کرده‌اند.»
فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه پاشنه آشیل بقای رژیم صهیونیستی بر همگان آشکار شده است، گفت: «رژیم صهیونیستی با حمایت‌های آمریکاست که در منطقه نفس می‌کشد. اگر طوفان‌الاقصی با سه برابر این نیروهای غیور انجام می‌شد، پیش از اینکه کمک‌های آمریکایی‌ها برسد، این رژیم جعلی مرده بود و آمریکا باید این میت را به قبرستان می‌برد.»
وی افزود: «سیستم امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در این نبرد در هم ریخته شد؛ به گونه‌ای که دیگر اعتمادی به رژیم صهیونیستی نیست و آنها هر چه کشتار انجام می‌دهند، این اعتماد از دست رفته باز نمی‌گردد.»
سرلشکر سلامی ایمان و آگاهی را سرمایه‌ای راهگشا توصیف و خاطرنشان کرد: «تحولات اخیر و واکنش مردم جهان به مظلومیت غزه نشان می‌دهد در جبهه حق آگاهی و ایمان سرلوحه اقدامات قرار دارد، در حالی که دشمنان ما فاقد راهبرد و سیاست هستند و این عرصه تقابل حق و باطل به وسعت جغرافیای زمین است که در غزه نمود یافته است.»
فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه در طول تاریخ هیچ گاه آمریکا اینگونه منزوی نبوده است، اظهار کرد: «آمریکا امروز جایگاه جهانی گذشته خود را از دست داده است و برای رژیمی هزینه می‌کند که هیچ دستاوردی برای او ندارد و این نتیجه فقدان حکمت در هیئت حاکمه آمریکایی‌هاست.»
سرلشکر سلامی تأکید کرد: «شکست رژیم صهیونیستی و افول آمریکا مایه آرامش و امنیت جهان است.»
وی درباره اهمیت ایمان در مبارزات حق علیه باطل گفت: «امید محصول ایمان است و انسان مؤمن به بن‌بست نمی‌رسد. اگر می‌بینید که دشمنان همیشه گرفتاری تازه‌ای برای خود رقم می‌زنند، به این دلیل است که در مرام و مسلک‌شان هیچ‌گونه حکمت و منطقی نیست. آمریکایی که تا دیروز خود را همه کاره دنیا می‌دید، امروز به اندازه‌ای منفور و منزوی شده است که یک مقام بلندپایه آمریکایی توان گذشتن از عرض خیابان را هم ندارد.»
فرمانده کل سپاه افزود: «در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایمان و آگاهی است که سلاح را اداره می‌کند و این شرط موفقیت و پیروزی سپاه است. در ارتش‌های کفر، انسان در امتداد سلاح است؛ یعنی این سلاح است که ایمان افراد را می‌سازد؛ از همین‌رو با نخستین خلع سلاح ایمان‌شان بر باد می‌رود.»
سرلشکر سلامی با اشاره به سخنان ژنرال سابق آمریکا مبنی بر اینکه حماس باید از بین برود، گفت: «ژنرال‌های آمریکایی بدانند که تمام رویش مسلمانان در جهاد از دل شهادت شکل می‌گیرد. خاصیت شهادت زنده کردن و روشن کردن آتش حماسه است. این نخل‌های جهاد با شهادت رشد می‌کند. به تعبیر امام خمینی(ره)، «بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود«؛ از همین‌رو است که شهادت تنور جهاد را گرم‌تر و جهان اسلام را مسلح‌تر می‌کند.»
وی با بیان اینکه شعائر انقلاب اسلامی جهانی است، اظهار داشت: «انقلاب اسلامی به دلیل اینکه با فطرت انسان‌ها همخوانی دارد و به دنبال کرامت، عزت، آزادی، استقلال و ایثار و در حال به تصویر کشیدن معنای واقعی اسلام است، امروز جهان شمول بودن خود را به زیبایی در جهان نشان داده است.»
در پایان این مراسم با حضور فرمانده کل سپاه، نماینده ولی فقیه در سپاه و مسئولان اشراف فرماندهی کل قوا، برگزیدگان سیزدهمین جشنواره مالک اشتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه معرفی و با اهدای لوح از آنان قدردانی شد.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات