صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۵۲۹۶۹

الگوی انقلاب اسلامی؛ مسیر نجات منطقه

بحران‌سازی و زندگی در بحران مبنای سیاست آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیاست. این رویکرد در طول چهار دهه اخیر همواره ادامه داشته است

بحران‌سازی و زندگی در بحران مبنای سیاست آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیاست. این رویکرد در طول چهار دهه اخیر همواره ادامه داشته است. ایجاد بحران بین ایران و عراق، فعال‌سازی کنش‌های بحران‌ساز بین ایران و سایر کشورهای منطقه، ایجاد گروهک‌های تروریستی، همچون داعش برای برهم زدن امنیت و آرامش کشورهای منطقه و در نتیجه نشان دادن چهره‌ای خشن از دین اسلام، دخالت در امور داخلی کشورها در راستای تجزیه آن کشورها و همچنین جلوگیری از ثبات سیاسی برخی از کشورهای منطقه، از جمله رویکردهای بحران‌آفرینی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است. در این میان، تنها کشوری که محور عبری‌ـ غربی نتوانست سیاست خود را روی آن پیاده کند، جمهوری اسلامی ایران است. شناخت دقیق از سیاست‌های آمریکا رمز موفقیت ایران در گذر از دام محور شیطانی بوده است. البته در این میان برخی در داخل نادانسته در محور سیاست‌های آمریکایی گام برداشتند که آن هم با درایت و هوشمندی نظام و مردم مدیریت و بحران‌سازی داخلی در نطفه خفه شد؛ از این رو شاید برخی از رموز موفقیت جمهوری اسلامی ایران سؤال کنند؟
استقلال راهبردی جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی و اعتماد نکردن به غرب در موقعیت‌های گوناگون سبب شده است که امروز ایران در مسیر موفقیت‌ها قرار بگیرد.
تعمیم این روند بر منطقه نیز از جمله راهبردهای ایران است که در چارچوب رفتار عملی و نظری جمهوری اسلامی ایران مشهود است. اعتقاد ایران مبنی بر اینکه کشورهای منطقه باید سرنوشت‌شان را خود به دست بگیرند و در نتیجه تحولات منطقه‌ای باید بدون مداخلات قدرت‌های فرامنطقه‌ای حل شود، ضرورتی است که توجه به آن می‌تواند امروز همه بحران‌های منطقه حتی بحران فلسطین را هم حل کند. با نگاهی به موضع‌گیری برخی از کشورهای عربی‌ـ اسلامی مشخص می‌شود، آمریکا با رمز بحران‌سازی توانسته است چارچوب تحلیلی آنها را در مسیر منافع خود قرار دهد. امید است رفتار جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی در غزه و پشتیبانی کامل آمریکا از این موضوع موجب تغییر رویکرد برخی از کشورهای منطقه باشد. در حالی که مردم غزه در بدترین وضعیت ممکن زیر بمباران شبانه‌روزی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار دارند، استفاده از الگوی جمهوری اسلامی ایران‌ـ که موجب انسجام و وحدت جهان اسلام است‌ـ می‌تواند عامل اساسی پیروزی مردم فلسطین بر رژیم صهیونیستی باشد. توجه داشته باشیم که آمریکا موانع و محدودیت‌های گسترده‌ای را در مسیر اتحاد و انسجام جهان اسلام ایجاد کرده و می‌کند و به طور خاص در این مسیر مدت‌هاست که از سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» استفاده می‌کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات