صبح صادق >>  جبهه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۵۲۹۹۲

بسیج از تهران تا لندن

خط مقدم جنگ امروز به دست بسیج است. بسیج همان سازمان انقلابی و مردمی است که غربی‌ها از آن می‌ترسند و کشورهای منطقه به اهمیت آن پی برده‌اند. ترس غربی‌ها از بسیج مردمی یکصدایی آنها در مواجهه با ظلم و استکبار است. صدایی که بار اول در ایران و در جریان انقلاب سیلی محکمی به صورت‌شان زد و در سال‌های اخیر با حضور نیروهای حشدالشعبی عراق آنها را کوچاند؛ از این رو نگاهی موجز به دستاوردهای فرزند 44 ساله انقلاب ما را از برکات وجودی این سازمان مطلع می‌کند.  حضور بسیج در جامعه را می‌توان در چند دوره خلاصه کرد:
1ـ دوران ثبات و استقرار نظام: این دوران از 22 بهمن 1357 تا پایان سال 1360 ادامه داشت. در طول این سال‌ها، بسیج با همان نیروهای مردمی نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در این مقطع از انقلاب برای یاری رساندن به سایر نیروهای مسلح ایفا کرد و در حقیقت تثبیت انقلاب در مقطع سه ساله اول انقلاب، مرهون رشادت‌های این نیروهاست؛ مبارزه با گروه‌های کمونیستی، مبارزه با اشرار بلوچستان، درگیری‌های آمل، مبارزه با آشوب‌های قومی در خوزستان.
2ـ دوران جهاد و دفاع مقدس: (سال 1361 تا سال 1367) حدود دو سال از آغاز جنگ تحمیلی گذشته بود که به واسطه درایت نیروهای انقلاب، توطئه نفوذ لیبرال‌ها در حکومت خنثی و بنی‌صدر از کشور خارج شد. در این مقطع بسیج با سازماندهی جدید و فراگیر وارد جبهه‌های جنگ شد و اولین ثمره بزرگ آن فتح خرمشهر بود. پس از آن حماسه عظیم هر عملیاتی با حضور و مشارکت بسیجیان قرین موفقیت می‌شد.
3ـ دوران سازندگی: (از سال 1367 تا 1376) تشکیل هسته‌های امر به معروف و نهی از منکر برای جلوگیری از گسترش فساد، اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در سراسر کشور در سال‌های متوالی از اقدامات بزرگ و مهمی بود که به جهان ثابت کرد بسیج توانمندی لازم برای خدمات ارزنده و بزرگ را دارد. شرکت در ساختن سدها و اتوبان‌ها و گازکشی شهرها، همکاری و سازندگی برای کمک به مردم و درخت کاری و آبخیزداری، دام و دامپزشکی، شیلات و آبزیان، انجام پروژه‌های آب‌رسانی و برق‌رسانی و احداث مدارس و خدمات عام‌المنفعه، به ویژه در مناطق محروم و آسیب‌پذیر و مواردی از این قبیل که مهم‌ترین آن کمک سریع و وسیع در حوادث غیرمترقبه برای کمک به مردم، از اقدامات بسیج بوده است.
4ـ دوران عدالت‌خواهی: (سال 1384 تاکنون) بسیجیان در دو انتخابات نهم و دهم تمامی توان و استعدادهای انسانی و فکری و مادی خویش را در خدمت نظام و ولایت قرار دادند و در عرصه‌های تولید علم و نهضت نرم‌افزاری افتخارات بزرگی آفریدند. همچنین، در تأمین امنیت و بازدارندگی و مقابله با تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم پیشرفت‌های ارزشمندی کسب کردند و دولت اصولگرا و نهادهای انقلابی را در حد گسترده یاری کردند. در مهار و خنثی کردن آشوب‌ها و اغتشاشات پس از انتخابات دهم نقش اول را ایفا کردند و تنها قشری بودند که در شناخت محیط داخلی و بین‌المللی و وظیفه‌شناسی و ولایت‌مداری دچار خطا و تردید و لغزش نشدند.
5ـ مبارزه با دشمنان خارجی و داخلی: فتنه‌انگیزی، آشوب‌های خیابانی و ترورهای کور برنامه مستمر دشمنان در طول انقلاب اسلامی بوده است؛ در این میان بسیج تنها سازمان مردمی و انقلابی بوده که همیشه سد راه برنامه‌های دشمن بوده و آنها را سر جای خود نشانده است؛ از خرداد 1378 تا خرداد 1388 و دی 1396 و آبان 1398 و بلواهای پاییزی 1401.
همین‌ اقدامات بوده که رسانه‌های معاند و سنگربانان داخلی دشمن را به ستوه آورده است تا راهپیمایی‌های هزاران نفری کشورهای اروپایی و آمریکایی علیه رژیم صهیونیستی را به گردن ایران بیندازند و خیال برشان دارد که «بسیج لندن این کار را کرده، بسیج پاریس این کار را کرده.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات