صبح صادق >>  مجازستان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۵۳۳۳۵

نکته‌گرام

 حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه: جمهوری اسلامی ایران راه‌حل اصلی و دائمی برای فلسطین را مطابق با حقوق بین‌الملل در برگزاری رفراندوم برای تعیین سرنوشت با مشارکت همه‌ فلسطینیان اصیل در داخل و خارج از این سرزمین می‌داند که همواره در عالی‌ترین سطوح سیاسی تأکید شده است.

سیدعباس صالحی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات: ترامپ با صراحت، بزک حقوق بشر دولتمردان آمریکایی را کنار می‌زند و خون برتر را معرفی می‌کند. جهان با الفاظ زیبا اداره نمی‌شود، با نژادپرستی مدرن مدیریت می‌شود. ظاهراً خون ۸ هزار کودک و زن غزه‌ای، به یک یا چند گالن نرسیده که صدایی از دولت آمریکا برنمی‌خیزد! توحش مدرن را بشناسیم.

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه: اجلاس سران کشورهای سازمان همکاری اسلامی در جده به منظور بررسی وضعیت فاجعه‌بار غزه و محکومیت اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی، بار دیگر اثبات کرد حل مسائل منطقه و امت اسلام تنها از طریق اتحاد میان کشورهای اسلامی ممکن است. حل مسئله فلسطین آغاز مسیر اتحاد و موفقیت جهان اسلام است.

سیدنظام‌الدین موسوی، نماینده مجلس: نتیجه طوفان‌الاقصی؟ خوب چشم‌های‌تان را باز کنید. اینجا لندن است همین امروز. طوفان‌الاقصی، یعنی این سیل خروشان جمعیت‌های میلیونی، یعنی بیداری یکپارچه جهان برای فلسطین. یعنی افشای جنایات رژیم کودک کش در هر کوی و برزن کره خاکی. موجودیت پلیدی به نام اسرائیل در ذهن بشریت فرو ریخته است.

اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ایران بزرگ مانند رشته‌ای است که می‌تواند جواهرات فرهنگی منطقه را به هم پیوند دهد و دستگاه دیپلماسی فرهنگی ما در حال بازیابی پیوندهای کهنی است که فراموش شده‌اند. در مذاکرات خود با وزیر فرهنگ ازبکستان در حاشیه اجلاس سران اکو تأکید کردم رویکرد ما احیای قدرت نرم فرهنگ‌ منطقه است.

حسین مهدی‌تبار، فعال رسانه: حقوق بین‌الملل بی‌خاصیته؛ سازمان بین‌المللی بی‌ارزشه، بیانیه اجلاس سران فلان سازمان هم فقط کاغذ پاره است. همه چیز گیر «اراده دولت‌ها» است که قصدی برای کمک به غزه ندارند.

احسان حسینی، کارشناس اقتصادی: روزگاری برجامیون ادعا می‌کردند افزایش صادرات نفت ایران محقق نشده و آمار مؤسسه‌های خارجی صرفا به معنای انتقال نفت ایران به آب‌های مالزی و «تجمیع» بشکه‌های نفت است و نه «فروش» آنها. اما طبق گزارش کپلر، ذخایر شناور نفت ایران هم در دو سال گذشته از ۶۰ به ۱ میلیون بشکه رسید.

علیرضا تقوی‌نیا، تحلیلگر: اسرائیل در بد باتلاقی گیر کرده و هرچه دست و پا بزند، بیشتر فرو می‌رود. اگر اسرائیل بخواهد حماس را نابود کند، حتی اگر جبهه جدیدی هم باز نشود، جنگ حداقل یک سال طول خواهد کشید. نه ارتش این رژیم تحمل یک سال نبرد را دارد و نه مردم و نه اقتصاد آن. اسرائیل به تدریج وارد گَرگور می‌شود. گرگور یک وسیله توری قفس مانند برای صید ماهی در جنوب است که ورودی آن گشاد است و به تدریج ماهی وارد می‌شود؛ اما دیگر نمی‌تواند خارج شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات