صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۵۳۴۰۶

رادان: دولت جریمه‌های افراد متخلف را افزایش دهد

سردار رادان گفت: بخش زیادی از تصادفات مربوط به تخلفات ۶ تا ۷ درصد از رانندگان است، از دولت تقاضا داریم تا اقدامات لازم در راستای بالا بردن هزینه تخلفات برای این عده را انجام دهد.

 امروز چهارشنبه اول آذر ۱۴۰۲ هشتمین رزمایش خودرویی ارتقاء توان تحرک عملیاتی پلیس راهور فراجا با حضور فرمانده کل انتظامی کشور سردار احمدرضا رادان در مقر پلیس راهور فراجا برگزار شد.

افتتاح مقرهای جدید پلیس راهور به صورت ویدئو کنفرانس و برگزاری کمیسیون کاهش تصادفات از جمله دیگر برنامه‌هایی است که امروز با حضور سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور، سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور فراجا و جمعی دیگر از فرماندهان و مسؤولان فراجا اجرا می‌شود.

اضافه شدن بیش از ۲۸۰۰ خودرو به ناوگان پلیس راهور کشور

سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور در رزمایش خودرویی پلیس راهور از الحاق بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو به ناوگان پلیس راهور خبر داد و گفت: پلیس راهور ویترین مجموعه انتظامی کل کشور است، این ویترین همه ویژگی‌ها و شاخص‌هایی را به خود اختصاص داده است که در جامعه از پلیس انتظار می‌رود.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه پلیس راهور یکی از پلیس‌هایی است که می‌تواند سرمایه اجتماعی کل مجموعه انتظامی را بالا ببرد تصریح کرد: پلیس مسؤول تصادفات نیست، بلکه باید بر مأموریت‌های سایر دستگاه‌ها نظارت داشته باشد تا نتیجه آن کاهش تصادفات باشد.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: در شرایط امروز شاهد آن هستیم که پلیس بار دستگاه‌های دیگر را به دوش می‌کشد و در راستای کاهش تصادفات اقدام می‌کند.

وی افزود: بخش زیادی از تصادفات مربوط به تخلفات ۶ تا ۷ درصد از رانندگان می‌شود و باید این افراد هزینه تخلفات را پرداخت کنند و به همین دلیل است که از دولت تقاضا داریم تا اقدامات لازم در راستای بالا بردن هزینه تخلفات را انجام دهد.

سردار رادان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون شاهد کاهش ۷.۵ درصدی تصادفات بوده‌ و امیدواریم با اقدامات لازم آمار تصادفات تا پایان سال به کاهش ۱۲ درصدی برسد.

فرمانده فراجا با تاکید بر توجه ویژه رئیس‌جمهور به موضوع انضباط اجتماعی و کاهش تصادفات، خاطرنشان کرد: لازم است از اقدامات رئیس‌جمهور و معاون اول تشکر کنم که پلیس را در رسیدن به هدف خود یعنی کاهش تصادفات یاری کردند.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: اقدامات پلیس راهور باید به کاهش تصادفات و جان‌باختگان منجر شود تا اعتماد مردم به پلیس افزایش یابد؛ اگرچه برای کاهش حوادث جاده‌ای باید همه دستگاه‌ها در کنار پلیس ماموریت خود را انجام دهند.

* افتتاح ۱۵ پاسگاه پلیس راه

سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور در این رزمایش با بیان این که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون بیش از ۲۷.۸ میلیارد تردد در محورهای درون‌شهری و برون‌شهری کشور ثبت شده است، اظهار داشت: طی یک سال اخیر با برگزاری دو رزمایش، بیش از ۳۰۰ دستگاه خودروی عملیاتی جدید به ناوگان پلیس راهور کشور اضافه شد.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: از سال ۹۸ تاکنون طی ۸ دوره رزمایش ارتقای توان عملیاتی پلیس راهور، در مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودروی جدید از جمله خودروهای تاکیتی و شاسی‌بلند به ناوگان پلیس راهنمایی و رانندگی کشور اضافه شد.

وی در ادامه از افتتاح ۱۵ پاسگاه پلیس راه در محورهای مواصلاتی کشور از امروز خبر داد و گفت: پاسگاه‌های امروز در استان‌های خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، گیلان، گرگان، ایلام، سیستان بلوچستان، مازندران، هرمزگان، بندر عباس و یزد به بهره‌برداری می‌رسند.

سردار هادیان فر خاطرنشان کرد: از سال ۹۸ تاکنون با کمک سازمان راهداری بیش از ۱۰۳ پاسگاه احداث شد و ۱۷۷ پاسگاه پلیس راه و راهور نیز مورد بازسازی قرار گرفت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات