صبح صادق >>  راهبرد >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۵۳۵۷۴

اخبار

«سردار مهدی سیاری» جانشین سازمان اطلاعات سپاه گفت: «راهبرد انتخابات مطابق فرمایش رهبر انقلاب مشارکت بالا، سلامت انتخابات، رقابت و امنیت انتخابات است و راهبردهای دشمن نیز در انتخابات، بی‌ثبات‌سازی کشور، تفرقه بین ادیان و اقوام، دوقطبی‌سازی و القای ناکارآمدی است.» 
 
«حسن روحانی» با بیان اینکه ما نزد خداوند و مردم و انقلاب و این نظام مسئولیم. چه پاسخی داریم اگر ما هم رها کنیم و برویم کنار؟ گفت: «ما که در یک انتخابات امکان شرکت داریم، از ترس اینکه صلاحیت ما را رد کنند یا مردم پای صندوق نروند و رأی ندهند برویم خانه بنشینیم، آیا درست است؟ این کار چه خاصیتی دارد؟»
 
«سیدحسین نقوی‌حسینی» فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اعتراض برخی چهره‌ها به نتایج تأیید صلاحیت، گفت: «اولین شرط فعالیت سیاسی همه جریان‌ها، گروه‌ها و افراد تمکین به قانون است. افراد و گروه‌ها نمی‌توانند نسبت به قانون تمکین نداشته باشند و نسبت به قانون یاغی‌گری کنند و اپوزیسیون نظام باشند؛ اما در چارچوب آن قانون بخواهند فعالیت کنند و انتظار تأیید صلاحیت هم داشته باشند.»
 
«حسین مرعشی» با بیان اینکه جبهه اصلاحات و نزدیکان این جبهه پیشاپیش از انتخابات ۱۴۰۲ برای مجلس کناره‌گیری کردند، گفت: «این انتخابات برای اصلاح‌طلبان برگ سوخته است. چون از ابتدا هم درباره استفاده از برگ انتخابات به تصمیم نرسیده بودند و رها کردند. به این دلیل که به تصمیم نرسیده بودند، الآن دیگر انتخابات برای اصلاح‌طلبان برگ سوخته است.» 
 
«ابوالفضل حسن‌بیگی» فعال سیاسی اصولگرا درباره نگاه مردم به جریان‌های تندروها گفت: «تندروها در هر جریانی باشند نزد مردم مردودند و منفی هستند، لذا هر چه بخواهند شعار تندروی بدهند مثل یک دهه گذشته نیست که توجهی را بتوانند کسب کنند. معتقدم نامزدهایی که صادق به انقلاب و کشور هستند، بهتر در انتخابات مورد اقبال جامعه قرار می‌گیرند.»
 
«خبر آنلاین» در تحلیلی نوشت: «حزب اعتدال و توسعه از جمله احزاب سیاسی است که سر و صدای زیادی ندارد، اما با این حال از زمان تشکیل به صورت مداوم فعال است. حزبی از چهره‌هایی تکنوکرات و عمل‌گرا که زمانی پدر معنوی تشکل‌شان‌ هاشمی‌رفسنجانی بود و این روزها حسن روحانی. نشانه‌ها و سیگنال‌های صادر شده از سوی اعتدال و توسعه حکایت از آن دارد که این طیف بنایش بر حضور در انتخابات مجلس و ایفای نقش است، نقشی که برای ایفای آن به حضور اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل نیاز است.»
 
روزنامه «آرمان ملی» درباره فهرست انتخاباتی ندادن اصلاح‌طلبان گفته که آنها از نداشتن رأی می‌ترسند و به همین دلیل نامزد و لیستی معرفی نکرده‌اند. این رسانه‌ اصلاح‌طلبان نوشت: «واقعیت این است که در دور دوم ریاست‌جمهوری آقای روحانی منفی شد و با نارضایتی شدیدی که به وجود آمد سرمایه جریان اصلاحات از بین رفت و میزان مشارکت نیز کاهش پیدا کرد.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات