صبح صادق >>  جهان >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۵۵۰۴۱

بیمارستان بدون کادر پزشکی

بیماران انگلیسی که به دلیل وخامت شرایط سیستم بهداشت و درمان انگلیس شرایط ناگواری را در طول درمان خود طی می‌کردند، حالا در سایه طولانی‌ترین اعتصاب پزشکان جوان در این کشور در اعتراض به دستمزدها که از چهارشنبه گذشته آغاز شده شرایط بدتری پیدا کرده‌اند.
نشریه «دی سایت» در مطلبی به شرایط سخت و دشوار بیماران در انگلیس در سایه طولانی‌ترین اعتصاب پزشکان جوان در این کشور در اعتراض به دستمزدها پرداخت و نوشت: «پزشکان جوان در انگلیس از روز چهارشنبه طولانی‌ترین اعتصاب تاریخی را در این کشور آغاز کرده‌اند که عواقب سختی در پی داشته است. پزشکان جوان حدود نیمی از کل نیروی کار پزشکی در کشور انگلیس را تشکیل می‌دهند. اینها پزشکانی هستند که برای متخصص‌شدن آموزش می‌بینند. آنها خواهان دستمزدهای قابل توجهی هستند. این توقف کار از روز چهارشنبه گذشته آغاز شده و درصورت عدم توافق این پزشکان با وزارت بهداشت تا سه‌شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت. این طولانی‌ترین اعتصاب در سیستم مراقبت‌های بهداشتی بریتانیا از زمان جنگ خواهد بود.»
به گزارش روزنامه «دیلی تلگراف»، سازمان بهداشت و سلامت انگلیس NHS اکنون شروع به جمع‌آوری شواهدی از آسیب‌های ناشی از این اعتصابات به بیماران کرده است. NHS اعلام کرد که تنها در لندن، ۳۳۰ هزار عمل و معاینه به دلیل اعتصاب‌ها لغو شد. از زمانی که پزشکان جوان در بریتانیا اعتراضات و اعتصابات خود را در دسامبر ۲۰۲۲ آغاز کردند، بیش از ۱/۲ میلیون عمل و قرار ملاقات پزشکی در سراسر کشور لغو شده است.
بر اساس گزارش انجمن پزشکی بریتانیا جای تعجب نیست که لیست انتظار بیمارانی که منتظر درمان هستند، به رکورد ۷/۷ میلیون نفر رسیده است. این برای «ریشی سوناک»، نخست‌وزیر انگلیس که درواقع می‌خواست این لیست انتظار را تا زمان انتخابات کاهش دهد، شرم‌آور است. البته دولت انگلیس شکایت دارد که اعتصابات با انگیزه سیاسی بوده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات