صبح صادق >>  صفحه آخر >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۵۵۲۹۹

دیابت تحت مدیریت

پایگاه بصیرت / آمنه انتصاری/ گروه جوان

یکی از علل اصلی ایجاد دیابت، «کم تحرکی» است. امروزه فناوری و پیشرفت، کم تحرکی در بین مردم موجب ایجاد بسیاری از بیماری‌ها، از جمله دیابت شده است. برای آنکه دچار این بیماری نشویم و فرزندان سالمی داشته باشیم، باید سبک زندگی‌مان را اصلاح کنیم. 
از آنجایی‌که همیشه پیشگیری راحت‌تر از درمان است، در مرحله اول توصیه می‌شود از تغذیه سالم استفاده کنیم. مصرف فست فود و غذاهای کارخانه‌ای و آب یخ می‌تواند از عوامل ایجاد بیماری‌ باشد که باید ترک شود. ورزش روزانه و تحرک بیشتر و در کنار آن کاهش وزن را باید جدی گرفت. در غذاهای روزانه دقت کنیم از مصرف قند و شکر زیاد چشم‌پوشی کنیم. استفاده از روغن‌هایی، مانند زیتون و کنجد می‌تواند به سلامت جسم کمک بسیاری کند. مصرف سبزی‌جات تازه و غلات نیز باید در سبد غذایی خانواده گنجانده شود.
اگر دچار دیابت شدیم، برای کنترل آن پیاده‌روی انجام دهیم تا سودا در بدن جابه‌جا و به دم تبدیل شود. ماساژ شدید کف پا نیز می‌تواند سودای انباشته در این عضو را به حرکت درآورد و این کار سبب می‌شود تا خون در اندام‌های انتهایی به جریان بیفتد. باید از غذاهای قندی، شیرینی‌جات، میوه‌هایی که قند بالا دارند و همچنین مصرف بی‌رویه نان و برنج خودداری کرد. برخی گیاهان کنترل‌کننده خوبی برای دیابت به شمار می‌روند، از جمله گزنه، شنبلیله، دارچین، پرک‌های وسط گردو، مریم‌گلی، ریحان، میخک، بوقناق، خارشتر، کاسنی، ریشه درخت زرشک، بامیه، رزماری و آلوئه‌ورا که البته بهتر است درمان زیر نظر متخصص طب سنتی و پزشک انجام شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات