حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> تیتر یک حماسه وجهاد
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۵۵۳۷۰

موشک خیبرشکن در قلب تروریست ها

موشک بالستیک خیبرشکن در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ همزمان با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سردار سرلشکر باقری فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح و سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در یکی از پایگاه‌های زیر زمینی راهبردی سپاه رونمایی شد.
پایگاه بصیرت / گروه حماسه و جهاد

موشک بالستیک خیبرشکن در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ همزمان با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سردار سرلشکر باقری فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح و سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در یکی از پایگاه‌های زیر زمینی راهبردی سپاه رونمایی شد.
موشک خیبرشکن از نسل سوم موشک‌های دوربرد سپاه و از نوع سوخت جامد بوده و بردی حدود ۱۴۵۰ کیلومتر دارد که بامداد سه شنبه ۲۶ دی ماه نخستین تجربه استفاده رزمی از این موشک توانمند را شاهد بودیم؛ بنابر اعلام سردار حاجی زاده ۴ فروند موشک خیبرشکن علیه مقر تروریست‌های تکفیری در استان ادلب سوریه شلیک شده؛ یکی از اهداف حمله موشک خیبرشکن یک مرکز درمانی سابق در کفرتخاریم در شمال ادلب بوده که به عنوان مرکز آموزشی تروریست‌های تکفیری مورد استفاده قرار می گرفت.

این موشک در فاز فرود دارای مانورپذیری برای عبور از سپر موشکی بوده و طراحی بهینه آن باعث شده وزن آن نسبت به نمونه های مشابه یک سوم کاهش یافته و مدت آماده سازی و شلیک آن نیز تا یک ششم تقلیل پیدا کند. چابکی و سرعت فوق العاده در اصابت اهداف در برد و شعاع ۱۴۵۰ کیلومتری از دیگر توانمندی‌های این موشک است. بقایای ساختمان تخریب شده در این منطقه نشان می‌دهد این مقر دارای سازه‌ای مستحکم و بتن مسلح بوده اما بر اثر اصابت سر جنگی قدرتمند موشک خیبرشکن به شدت تخریب شده است.

همچون هدف در نظر گرفته شده برای انهدام مرکز واقع در اقلیم عراق، در حمله به مقر تکفیری‌ها در استان ادلب نیز سازه هدف بسیار مستحکم و با بتن مسلح چند لایه به نظر می‌رسد که این بار موشک‌های خیبرشکن توانسته اند با دقت و قدرت انفجاری بالایی این مقر را با آسیب زیادی مواجه کنند و این موضوع را بار دیگر اثبات کنند که نسل جدید موشکهای سپاه پاسداران، در عین رسیدن به بردهای بیش از هزار کیلومتر از سرجنگی قدرتمند و دقیق برخوردارند.

همچنین در حمله به مقر وابسته به موساد در نزدیکی شهر اربیل عراق نیز که احتمالا از دیگر موشک‌های خانواده فاتح استفاده شده، سازه هدف بسیار مستحکم و با بتن مسلح چند لایه به نظر می‌رسد که باز هم موشک‌های فاتح توانسته اند با دقت و قدرت انفجاری بالایی این مقر را با آسیب زیادی مواجه کنند. نکته قابل توجه در این حمله با برد حدود ۲۰۰ کیلومتر آن است که نسل اول موشکهای فاتح مورد استفاده در این عملیات، از آنچنان دقت بالایی برخوردارند که در عین انهدام کامل ساختمان، به اطراف آن حتی زمین ورزشی، آسیب خاصی نرسیده به گونه ای که خطای موشک حتی از ده متر نیز کمتر است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات