صبح صادق >>  مجازستان >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۵۵۴۸۱

جنگ در افکار عمومی!

پایگاه بصیرت / امیرمهدی صالحی/ گروه مجازستان
بامداد سه‌شنبه ۲۶ دی ماه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات تروریست‌های تکفیری و حامیان آنها، از جمله رژیم صهیونیستی در کرمان و راسک، عملیات موشکی بی‌سابقه‌ای را علیه مقرهای این گروه‌ها در عراق و سوریه اجرا کرد. این عملیات از حیث تعداد موشک‌های شلیک شده، بعد مسافت و شلیک از چندین محل پرتاب در جهت‌های گوناگون منحصر به فرد بود. ساعاتی پس از این عملیات، سپاه پاسداران اعلام کرد، مقرهای تروریست‌های متجاوز به خاک ایران را در پاکستان هدف حمله موشکی و پهپادی قرار داده ‌است. این عملیات هم در نوع خود، بسیار جدید بود.
درباره این عملیات‌ها در این چند روز حتماً مطالب بسیاری را خوانده‌ و شنیده‌اید، ما در این مطلب به دنبال بررسی این حملات از یک زاویه جدید هستیم، بعدی که شاید تا به حال کمتر به آن توجه شده است و آن، قدرت جمهوری اسلامی در دفاع از مرزهای خود و تنها کشور دنیا که توان پاسخ و تسویه حساب با قدرت‌های دنیا را دارد.
دی‌ماه سال 1398 بود که حاج قاسم سلیمانی در یک حمله تروریستی ناجوانمردانه به دستور آمریکا به شهادت رسید. اگر به شبکه‌های اجتماعی و واکنش‌های مردم جهان به این حمله نگاه می‌کردید، بیشتر مردم دنیا در نظرات خود پای پست‌های فضای مجازی، از اینکه ایالات متحده یک ژنرال ایرانی را ترور کرده‌است، واهمه داشتند! دلیل آن فکر می‌کنید چه بود؟ احتمال جنگ جهانی سوم! بسیاری از مردم دنیا از اینکه ابتدای سال نوی میلادی را با آژیر جنگ جهانی گذران می‌کنند، ناراحت و ترسان بودند. در واقع بیشترین واکنش آنها، احتمال پاسخ ایران و آغاز جنگ جهانی سوم بود. این تازه قبل از واکنش ایران و بمباران پایگاه عین‌الاسد بود. با واکنش ایران، کشورمان به معدود کشورهایی تبدیل شد که در ده‌ها سال گذشته به یک مقر آمریکایی حمله مستقیم کرده است. حمله به عین‌الاسد نشان داد، جمهوری اسلامی در پاسخ دادن هیچ توجهی به اینکه کشور مقابل کیست، ندارد و حتی از آمریکا که دیگر ابرقدرت‌ها جرئت مقابله با آن را ندارند، انتقام سختی را می‌گیرد.
حمله به عین‌الاسد نشان داد، پیشگویی افکار عمومی دنیا در احتمال جنگ جهانی سوم، پر بیراه هم نبوده است. همین افکار عمومی با شنیدن خبر عملیات موشکی ایران در هفته گذشته باز هم احتمال جنگ جهانی سوم را در شبکه‌های اجتماعی داغ کردند. این موضوع را که فقط ایران در مقابل قدرت های بزرگ می‌ایستد و بازی با ایران می‌تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود، افکار عمومی فهمیده‌اند، مردمی که آگاه‌تر از دولت‌های خود هستند و دانسته‌اند که نباید با ایران بر سر مرزها و مواضعش شوخی کرد.
جنگ جهانی سوم مهم‌ترین و اصلی‌ترین واکنش مردم دنیا به هر گونه تنشی است که ایران و قدرت‌های خودخیالی دنیا یک سر آن باشند. جمهوری اسلامی ایران در ذهن مردم دنیا به کشوری تبدیل شده است که نسبت به مواضع خود دست‌بردار نیست و در واقع بازی با ایران، بازی با دم شیر است. 
اما چه شده است که مردم دنیا به چنین نتیجه‌ای رسیده‌اند؟ جواب ساده است! وادادگی دیگر کشورها در مواجهه با آمریکا و قدرت‌های دنیا را دیده‌اند. جمهوری اسلامی وقتی قول پاسخ سخت را می‌دهد، حتماً آن را اجرایی می‌کند و کار به جایی رسیده است که حتی قبل از قول انتقام، افکار عمومی دنیا اعلان خطر جنگ جهانی سوم را داد می‌زنند.
اینکه دولت‌های غربی چه قدر دوست دارند جنگ جهانی سوم با تصمیمات اشتباه آنها آغاز شود، به خودشان مربوط است، اما نکته مهم این است که وقتی مردم جهان فهمیده‌اند که ایران مانند دیگر کشورها نیست و تهدید آن پیامدهای سنگینی دارد، حتماً دولتمردان آنها هم فهمیده‌اند، البته امیدواریم که فهمیده‌ باشند و دیگر در تصمیم‌گیری‌های خود دچار اشتباه نشوند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات