تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۵۵۹۶۴

رئیس سابق موساد: بهای بازگرداندن اسرا از غزه برای اسرائیل بسیار سنگین است

رئیس سابق سرویس جاسوسی موساد با اشاره به اینکه جنگ در غزه اسرائیلی‌ها را خسته و فرسوده کرده و فرصت پرداختن به جبهه شمالی را ندارند گفت، اسرائیل برای بهبودی بعد از جنگ نیاز به ۵ سال زمان دارد و برای بازگرداندن اسرا باید بهای گزافی بدهد.

درحالی که انتقادات زیادی از سوی محافل و مقامات سابق و کنونی رژیم صهیونیستی علیه کابینه و ارتش این رژیم به خاطر عدم تحقق هیچ یک از اهداف جنگی اسرائیل در غزه به ویژه بازگرداندن اسرای اسرائیلی مطرح است، «یوسی کوهن» رئیس سابق سرویس جاسوسی موساد در سخنانی اعلام کرد که اسرائیل برای خروج از این وضعیت و رسیدن به بهبودی بعد از جنگ نیاز به 5 سال زمان دارد و باید بهای سنگینی برای بازگرداندن اسرا از نوار غزه بپردازد.

کوهن در گفت‌وگو با شبکه کان رژیم صهیونیستی گفت، بدون شک اسرائیل برای رسیدن به یک معامله خوب برای تبادل اسرا باید بهای سنگینی بپردازد، البته بسیار سخت است که ما بگوییم معامله خوب دقیقا چه معامله‌ای است؛ زیرا ما از 7 اکتبر دست پایین را داشته‌ایم و اکنون در تلاش برای غلبه بر این مشکل هستیم.

وی افزود، معامله درست باید به تایید کابینه جنگی و شاید کل کابینه اسرائیل برسد و هزینه‌های بسیار سخت و سنگینی برای اسرائیل دارد. این معامله باید یک توافق یک مرحله‌ای باشد و طی آن همه اسرا آزاد شوند.

رئیس سابق موساد در پاسخ به سوالی درباره ضرورت جنگ در جبهه شمالی فلسطین اشغالی (با حزب‌الله) گفت که به نظر من ما روزی به جنگ در شمال نیاز داریم اما نه الان؛ چرا که جنگ در جنوب (نوار غزه) ما را بسیار خسته و عصبی کرده و به اعتقاد من نمی‌توان گفت که جنگ در این جبهه دقیقا چه زمانی متوقف خواهد شد.

وی درباره روز بعد از جنگ برای اسرائیل هم اظهار داشت که این روز قطعا برای اسرائیل روزی روشن نخواهد بود. هیچ یک از ساکنان نوار غزه تاکنون این منطقه را ترک نکرده‌اند و همچنان 2 میلیون نفر در داخل غزه هستند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات