صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۵۸۱۴۰

تاریخ جنایت صهیونیست‌ها

پایگاه بصیرت / سیدمحمدعلی فروتن/ گروه سیاسی
پس از صدور اعلامیه بالفور از سوی انگلستان در سال ۱۹۱۷ میلادی که آن زمان قَیّم خودخوانده سرزمین فلسطین بود و موافقت خود را با تشکیل دولت یهودی در این سرزمین اعلام کرد، دست صهیونیست‌ها برای انواع جنایت در این سرزمین باز شد. صهیونیست‌ها برای اینکه بتوانند بهتر به اهداف خود ـ که همان اخراج و نسل‌کشی اعراب از سرزمین مادری خودشان بود ـ دست یابند، اقدام به تأسیس سه نهاد نظامی به نام‌های «ایرگون»، «هاگانا» و «لهی» کردند.
وظیفه این نهادهای نظامی اخراج اعراب، بمب‌گذاری در بازار و خانه‌های مردم و در نهایت نسل‌کشی مردم بیچاره فلسطین بود که این اقدامات بارها چه قبل از سال ۱۹۴۸ و چه بعد از آن انجام شده است.
نکته بسیار مهم اینکه همه اتفاقاتی که امروز در فلسطین در حال رخ دادن است، پیشتر نیز به کرّات به دست این رژیم متجاوزکار انجام شده که به برخی اشاره خواهد شد.
۱ـ داستان محاصره غذایی؛ «بن گورین» از رهبران اصلی صهیونیست‌ها برای اخراج اعراب پیشنهاد می‌دهد محاصره غذایی در شهرها و روستاهای گوناگون انجام شود که به نسل‌کشی و جان باختن صدها نفر بر اثر گرسنگی و نرسیدن مواد غذایی منجر شد. موضوعی که امروز هم از سوی این رژیم در حال انجام است و روزانه ده‌ها نفر فقط بر اثر گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند.
۲ـ حمله به شهرها و روستاهای اعراب و نسل‌کشی و قتل عام مردم فلسطین که در این زمینه نکات زیر قابل بیان است:
ـ ۱۹۴۷، حمله به روستای خیسان و قتل عام ده‌ها نفر؛
ـ ۱۹۴۸، حمله به روستای قازازا و انفجار دینامیت در منازل مردم و انجام نسل‌کشی؛
ـ ۱۹۴۸، کشتار روستای مردم دیر یاسین که از فجیع‌ترین جنایت صهوینست‌ها به شمار می‌رود. صهیونیست‌ها در ادامه اخراج اعراب زمانی که به این روستا می‌رسند مردان، زنان و فرزندان را از هم جدا می‌کنند. ابتدا جلوی چشم پدر و مادر فرزندان را قتل عام می‌کنند، سپس مردان روستا را و در آخر هم زنان را به قتل می‌رسانند.
ـ ۱۹۵۶، جنایت روستای کفر قاسم؛
ـ ۱۹۸۲، جنایت صبرا و شتیلا در اردوگاه آوارگان فلسطینی در لبنان که به کشته شدن ۳۵۰۰ انسان بی‌گناه منجر شد.
ـ جنگ‌هایی که میان غزه و این رژیم جنایتکار از ۲۰۰۵ تا امروز انجام شده و هزاران نفر جان باختند.
جمع‌بندی اینکه خبر تجاوز و نسل‌کشی زنان که در هفته‌های اخیر شنیدیم، اولین بار نبود که اتفاق افتاد و آخرین بار هم نخواهد بود. ذات این رژیم، به همراه جنایت نوشته شده و تا زمانی که این غده سرطانی در این سرزمین ریشه کن نشود، این جنایت‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.
نکته مهم و پایانی اینکه راهی که اعراب و فلسطینیان انتخاب کردند، چیزی جز مقاومت نبوده و نیست و ان‌شاءالله این بردباری و ایستادگی در نهایت به نابودی این رژیم جعلی و متجاوزکار منجر خواهد شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات