سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۵۹۳۲۴

طحان نظیف: مهلت نامزدهای انتخاباتی برای معرفی نمایندگان خود تمدید نخواهد شد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: فردا آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه «داوطلب» است و این مهلت تمدید نخواهد شد

«هادی طحان‌نظیف» عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با بخش خبری ۱۴ سیما در خصوص مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و ثبت‌نام نمایندگان نامزدهای انتخاباتی در سامانه «داوطلب» نکاتی بیان کرد.

وی ابتدا اظهار داشت: بر اساس ماده ۶۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی این امکان برای نامزدها وجود دارد که نمایندگان خود را برای حضور در شعب اخذ رأی معرفی کنند. نمایندگان نامزدها می‌توانند علاوه بر مجریان و ناظران، از ابتدای رأی‌گیری تا انتهای فرآیند شمارش آرا در شعب حضور داشته باشند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه این امکان از طریق سامانه داوطلب فراهم شده است، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام از نمایندگان نامزدها چند روزی است که آغاز و از طریق پیامک به نامزدها اطلاع‌رسانی شده است.

طحان‌نظیف اعلام کرد: آخرین مهلت ثبت‌نام نمایندگان نامزدها تا ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت است که نامزدها از طریق مراجعه به این سامانه می‌توانند نمایندگان خود را معرفی کنند.

وی بر این نکته هم تاکید کرد: با توجه به اینکه زمان زیادی به روز انتخابات نمانده و کارت‌های نمایندگان باید صادر شود، این مهلت تمدید نخواهد شد.

گفتنی است، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۱۵ استان کشور و در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد که ۹۰ داوطلب برای ۴۵ کرسی مجلس به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات