تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۸۸ - ۰۷:۳۶  ، 
کد خبر : ۴۷۴۶۷

کشتار فلسطین جلوه‌های نژادپرستی غربی‌ها


علی یوسف‌پور
1- مدت 60 سال است که ملت مظلوم فلسطین بطور مستمر با اشغال سرزمین خود مواجه است، آوارگی بیش از نیمی از ملت، کشتار روزمره مردم فلسطین بخصوص زنان و کودکان و در این میان سازمان‌های بین‌المللی روشنفکران مدعی حقوق‌بشر و آزادیخواهی، سران سلطه‌گر غرب و عده‌ای زیادی از سران کشورهای اسلامی و عربی چشم خویش را بر این جنایات بسته‌اند. در دو هفته گذشته سربازان اسرائیلی با حمله به ساحل دریا مردم بی‌گناه را که درحال تفریح و استراحت بودند قتل‌عام نمودند که در این میان حادثه تاثربرانگیز کشتار خانواده فلسطینی بود که تنها یک دختر 10 ساله از آنان برجای مانده بود. که به‌تنهایی بر سرجنازه خانواده خویش شیون و زاری می‌نمود. سکوت همیشگی جوامع عرب نیز بر این جنایات سایه افکنده بود.
چند روز بعد که رزمندگان فلسطینی به انتقام این کشتار ناجوانمردانه به سربازان اسرائیلی حمله کردند و یک تن از آنان را به اسارت گرفتند تمام مجامع غربی، آقای پاپ، ژاک شیراک فرانسوی و بوش آمریکایی و سایر سران غربی به تلاش افتادند که این سرباز اسرائیلی آزاد شود.
2- دولت‌های غربی سابقه جنایات بی‌شماری را در کارنامه خودش دارند از کشتارهای سرخپوستان در قاره آمریکا تا جنایات استعمار در آفریقا و آسیا و کشتار صدها میلیون نفر انسان در جنگ‌های اول و دوم جهانی تا کشتار در کره، ویتنام، عراق و افغانستان و ایجاد رژیم‌های نژادپرستی (آپارتاید) در کشورهای آفریقایی بخصوص آفریقای جنوبی و زیمبابوه، با این همه سابقه سیاه در مسائل انسانی در دهه گذشته سران سلطه‌گر برای سرپوش گذاشتن بر مطامع استعماری خویش شعارهای آزادی حقوق‌بشر و دموکراسی را در رأس کارهای خویش قرار دادند.
3- مردم فلسطین در یک انتخابات که زیرفشار تانک‌ها و مسلسل‌های سربازان اسرائیلی بود به دولت حماس رأس دادند با وجود اینکه این انتخابات قاعدتاً یک بازی بود که سران غرب شعار آن را سرمی‌دادند اما از روزی که این دولت تشکیل گردید غرب و اسرئیل درصدد تضعیف یا سرنگونی آن برآمدند چون منافع اسرائیل و غرب را به خطر انداخته بود.
دولت اسرائیل با کمال بی‌شرمی و با تایید سران غرب به جنایات خویش شدت بیشتری بخشیده است از میان بردن تاسیسات زیربنایی مردم فلسطین و قطع آب و برق مردم آنجا مجازات عمومی مردم فلسطین پرداخته است و با اسارت گرفتن وزراء، نمایندگان مجلس، شهرداران فلسطینی، برگ سیاه دیگری بر کارنامه سیاه 60 ساله خویش اضافه نموده است.
4- سران غرب، مجامع روشنفکری، سازمان‌های بین‌المللی، اتحادیه‌های منطقه‌ای، اسارت 9هزار فلسطینی، کشتار فلسطینیان بخصوص 5هزار نفر که در چهار سال گذشته اتفاق افتاده است، که جمع زیادی از آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، آوارگی بیش‌از نیمی از مردم فلسطین، خراب کردن خانه‌ها، مزارع و تاسیسات زیربنایی فلسطین را نه می‌بینند و نه می‌شنوند.
اما اگر یکی از اتباع غربی یا یکی از مزدوران آنان در کشورهای جهان‌سوم که معمولاً به جاسوسی هم مشغول هستند به‌علت جرائم خویش محکوم شدند رسانه‌های غربی زمان و زمین را به هم می‌دوزند، آیا این عملکرد دوگانه نشانه از تفکر نژادپرستانه غربی‌ها نیست آیا آنان به برتری نژادی معتقد نیستند و در 500 سال گذشته در مواجهه با کشورها و ملت‌های دیگر عمل نکردند زمانی که در عراق و افغانستان، فلسطین هرروز مردمی بی‌گناه کشته می‌شدند غربی‌ها نه‌تنها سکوت می‌کردند بلکه بعضاً هم حمایت می‌نمودند غیر از مزدوران چشم و گوش بسته غرب چه کسانی این‌گونه جنایات را تایید می‌نمایند آیا ناقض حقوق انسان‌ها در طول تاریخ می‌توانند مدافع حقوق‌بشر و آزادی انسان‌ها باشند غرب در ذات فلسفه و اندیشه سیاسی خویش نژادپرستی را پذیرفته و به آن عمل می‌نماید برتری‌ نژادی در حوزه نظریه و عمل در طول تاریخ چندهزارساله غرب موج می‌زند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات