تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۳  ، 
کد خبر : ۴۹۲۱۱
مصباحی مقدم نماینده تهران در گفتگو با پرتو:

از نظر اقتصادی، سیاسی و نظامی در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم

اشاره: مردم عاشورایی و فجرآفرین کشورمان، امسال نیز در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بر شیاطین غرب و شرق، با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن جهانیان را مبهوت کردند؛ و البته اهانت وقیحانه نشریات اروپایی به ساحت قدسی خاتم‌ انبیاء(ص) و عربده‌کشی‌های ناامیدانه شکست خوردگان غربی در تحمیل خواست‌های هسته‌ای خود به جمهوری اسلامی موجب شد ملت زمان‌شناس ایران اسلامی با صلابت و حضوری گسترده‌تر در راهپیمایی امسال شرکت کنند؛ امری که شگفتی ناظران خارجی را هم برانگیخت و رسانه‌های سانسورگر غربی نیز نتوانستند بهت و سرگردانی خود را پنهان سازند و به ناچار اعتراف کردند که راهپیمایی مردم در مقایسه با سال‌های گذشته، به مراتب باشکوه‌تر برگزار شده است. در همین باره با حجت‌الاسلام مصباح مقدم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگوی کوتاهی انجام داده‌ایم که توجه شما را به آن جلب می‌کنیم.

* حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
** راهپیمایی ملت ایران در واقع به حمایت از ساحت قدسی پیامبر گرامی اسلام(ص) و حفظ کرامت آن بزرگوار و نیز پشتیبانی از دست‌یابی جمهوری اسلامی ایران به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، از شکوه فوق‌العاده‌ای برخوردار بود. مردم نشان دادند که دست‌یابی به انرژی هسته‌ای را عزم ملی خود می‌دانند و طبیعی است که هیچ قدرتی- هر اندازه هم که به ظاهر بزرگ باشد- نمی‌تواند در برابر عزم ملی یک کشور ایستادگی کند. نکته قابل توجه در این میان این که شرایط داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران درحال حاضر کاملا بی‌سابقه است: از نظر نظامی در بهترین وضعیت تاریخی قرار داریم. ملت ایران تجربه هشت‌سال دفاع مقدس را در پیش‌رو دارند؛ در آن دوران، دشمن به انواع سلاح‌ها مجهز بود و حامیان او از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه و روسیه در همه ابعاد- تسلیحاتی، تبلیغاتی ، اقتصادی و ... پشتیبانی رژیم بعثی بودند، آلمان جنگ‌افزارهای شیمیایی در اختیار او قرار می‌داد و کشورهای عربستان و کویت.... هم با دلارهای نفتی خود از دشمن پشتیبانی می‌کردند. دشمنان جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ چنان فراوان بودند که ما از 27 کشور اسیر گرفتیم؛ یعنی آن‌ها در کنار همه کمک‌ها، مزدورانی را هم در اختیار دشمن مستقیم ما قرار می‌دادند. دشمنان که در شرایط ضعف ما نتوانستند خواسته نامشروع خود را بر ملت مسلمان ایران تحمیل کنند بی‌گمان در دوران اقتدار ما هرگز نخواهند توانست به اهداف شوم خود برسند و جمهوری اسلامی را تسلیم آمال خویش سازند.
امروزه در شرایط قوت نظامی هستیم و نه تنها وارد کننده تجهیزات نظامی نیستیم، بلکه در زمره صادرکنندگان ابزارآلات نظامی قرار داریم و قدرت بی‌رقیب منطقه به شمار می‌آییم. از نظر اقتصادی هم در وضعیت بسیار مطلوبی هستیم. از لحاظ سیاسی هم – در داخل و خارج- از موقعیت بسیار خوبی برخورداریم: در داخل اتحاد و انسجامی چشمگیر و در خارج دشمنانی ضعیف شده و ناامید. می‌توان گفت در واقع ما بحرانی را به اروپا و غرب تحمیل کرده‌ایم و آن‌ها را در این بحران در حال دست و پا زدن هستند؛ هر چند اعتراف به این واقعیت برای آن‌ها بسیار سخت است. راهپیمایی اخیر مردم نشان داد که جمهوری اسلامی ایران همه ابزارهای لازم را برای دفاع از منافع و خواست‌های بحق خود در اختیار دارد.
* علت اقدام نشریات اروپایی در هتک مقدسات اسلامی چیست و آن‌ها از این گستاخی، چه هدفی را دنبال می‌کنند؟
** توهین بی‌شرمانه این نشریات، حرکتی تبلیغاتی و برنامه‌ریزی شده برای تحقیر مسلمانان بود، ولی به لطف خدا به سبب جنبش و اعتراضی که در میان امت اسلامی ایجاد شد، این تحقیر به خودشان برگشت و ملت‌های مسلمان، آن‌ها را مجبور به عذرخواهی و عقب‌نشینی کرده‌اند. در واقع این گستاخی آن‌ها از موضع ضعف و دستاویزی برای جبران شکست‌هایشان در برابر پیشرفت و عزت روزافزون اسلام در کشورهای اروپایی و غربی بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات