تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۸۷ - ۰۸:۳۴  ، 
کد خبر : ۶۵۳۰۰
هاشمی رفسنجانی:

روند سیاست‌ها پس از لاریجانی همچون گذشته ادامه خواهد یافت

اشاره: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر چند بهتر بود لاریجانی در این مقطع به مسئولیت خود ادامه می‌داد ولی روند سیاست‌ها همچون گذشته، با هدایت‌های رهبری معظم انقلاب ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در دیدار جمعی از گروههای مختلف نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به نقش ارزشمند قوه مقننه در تدوین قوانین مترقی و توسعه‌ای و نظارت موثر برای کشور گفت: حل مشکلات کشور در گرو تصمیم گیری‌های مناسب و به موقع نمایندگان مردم است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، هوشیاری و توجه به مسائل اقتصادی از جمله تولید، مبادلات جهانی واردات و صادرات را بویژه در شرایط جاری، مستلزم برنامه ریزی دقیق، استفاده از کارشناسان و مصرف بهینه در آمد حاصل از ثروت ملی یعنی نفت ذکر کرد و افزود: توسعه پایدار کشور، رفع بیکاری و مشکلات اقتصادی آینده نگری و برنامه ریزی اصولی و عملی می‌طلبد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی را زمینه‌ای مستعد برای تقویت مشارکت همه جانبه مردم در پای صندوقهای رای و سرنوشت کشور دانست و گفت: این حضور حماسی، با برگزاری انتخاباتی سالم و رقابتی و با حضور همه اعضای خانواده انقلاب محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت همه گروهها و اقشار و آحاد مردم در انتخابات گفت: کسانی که دل در گروه سربلندی توسعه و موفقیت نظام اسلامی دارند با پرهیز از قهر و بد اخلاقی انتخاباتی در یک جو سالم تبلیغاتی و به دور از تخریب و شانتاژهای تبلیغاتی در انتخابات شرکت کنند و مسئولان نیز امانت دار خوب و صادقی برای صیانت از آراء مردم باشند.

هاشمی رفسنجانی سیاست داخلی را تنگا تنگ و مرتبط با سیاست خارجی ذکر کرد و اظهار داشت: تاثیر پذیری این دو بر یکدیگر پوشیده نیست و اگر در داخل انسجام، وحدت و یکپارچگی خود را به دور از جذب و طردهای کاذب حفظ کنیم می‌توانیم در سیاست خارجی نیز موفق تر عمل کنیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری فرهنگ را محور و ماهیت اصلی انقلاب اسلامی ذکر کرد و افزود: در این مقوله نیز باید ضمن پرهیز از سطحی نگری سعی شود اعتقاد و اعتماد مردم روز بروز نسبت به اسلام و انقلاب افزایش یابد.

وی تاکید کرد: تناقض در قول و عمل می‌تواند به اعتماد و اعتقاد مردم خدشه وارد کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر صلاحیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران وحمایت‌های خداوندی از آن گفت: با این همه نباید از عمق کید و کینه دشمنان نیز غافل بود و باید کاملا هوشیارانه برای حفظ و صیانت از نظام و دستاوردهای آن برنامه داشت.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار طباطبایی و چند تن دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از جمع به تبریک انتخابات هاشمی رفسنجانی به ریاست مجلس خبرگان رهبری، سوالاتی در خصوص برنامه آتی مجلس خبرگان رهبری، مسائل اقتصادی سیاست خارجی و روند مذاکرات ارزیابی هسته‌ای مطرح کردند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات