صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۷۰۲۸۰

فراخوان تروئیکای مجالس آسیایی برای نجات مردم غزه


بصیرت: رؤسای مجالس عضو تروئیکای مجمع مجالس آسیایی در پایان اجلاس روز پنج شنبه این تروئیکا، با صدور بیانیه ای، خواستار توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی و ارائه کمکهای فوری به مردم بی گناه غزه شدند.
به گزارش مهر، در بیانیه نشست تروئیکای مجمع مجالس آسیایی آمده است: تروئیکای APA ضمن محکوم کردن اعمال ضد انسانی اسرائیل، معتقد است که همه تشکلهای پارلمانی و مجالس ملی باید قویاً از مردم مظلوم فلسطین دفاع نمایند و از جامعه بین المللی می خواهد که از آرمانهای فلسطین حمایت کند.
تروئیکای APA از همه مجالس ملی و تشکلهای پارلمانی می خواهد که اسرائیل را به شدیدترین وجه به خاطر اعمال شریرانه اش محکوم نمایند و بر ضرورت ارایه فوری کمکهای بشردوستانه به فلسطین تأکید می کند.
مجازات جمعی رژیم اسرائیل علیه یک و نیم میلیون نفر که هر روز تحت بمباران اسرائیل در غزه به سر می برند و از غذا، دارو و برق محروم شده اند، برخلاف همه اصول حقوق بین المللی، حقوق بشردوستانه و حقوق بشر است و جنایت علیه بشریت تلقی می شود.
ضروری است که تلاشها برای یک برنامه امدادرسانی بسیج، یکدست و هماهنگ شده و به فوریت کمکهای انسان دوستانه برای مردم تحت محاصره نوار غزه ارسال شود.
افزون بر این، ما خواستار انجام اقدامات ذیل در اسرع وقت هستیم:
1- قطع فوری حملات زمینی و هوایی
2- خروج نیروهای اسرائیلی از غزه
3- رفع محاصره غزه و بازگشایی همه گذرگاه ها، بندر و فرودگاه غزه
4- ارسال فوری کمکهای بشردوستانه، بویژه مواد غذایی، سوخت و دارو به نوار غزه
5- ارایه خسارت به مردم فلسطین که در اثر تجاوز نظامی اسرائیل صدمه دیده اند
6- بازسازی فوری مناطق آسیب دیده
7- لغو گروه های دوستی با اسرائیل در پارلمانها.
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات