تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۴  ، 
کد خبر : ۹۰۳۹۳

نقش روزنامه های اسرائیل در تشدید اختلاف میان فتح و حماس


روزنامه اسرائیلی « هاآرتص » در تلاش برای گسترش و تعمیق اختلاف میان جنبش مقاومت اسلامی « حماس » و جنبش « فتح » مدعی شد که نیروهای اداره آگاهی فلسطین در غزه و نیروهای فتح تحت فرماندهی « محمد دحلان » ، بیش از 4 هزار فلسطینی را برای مقابله احتمالی با حماس به خدمت گرفتند.
پایگاه اینترنتی این روزنامه افزود : از میان داوطلبان حدود 2500 نفر در عملیات گروه های شهدای الاقصی و العاصفه (وابسته به فتح ) در جنوب غزه و مابقی به عنوان سربازان عادی در اداره آگاهی خدمت خواهند کرد.
بر اساس این خبر « العاصفه » (این تشکل بین سال های 1340 تا 1360 فعال بود) تحت فرماندهی « عبد الرئوف برباح » ، افسر نیروهای آگاهی و از شخصیت های بارز در غزه فعالیت خواهد کرد.
هاآرتص افزود که پایگاه نیروهای اداره آگاهی تحت امر محمد دحلان در خطوط مقدم نبرد فتح با حماس قرار دارند و اخیرا برخی از افسران ارشد این اداره در عملیات نظامی کشته و عده ای زخمی شدند.
بر اساس این گزارش طی دو ماه اخیر دو گروه هر یک متشکل از 750 نیروی جدید قبل از آنکه وارد نیروهای اداره آگاهی شوند ، دوره آموزش نظامی را در پایگاه تل الهوا به پایان رساندند.
این گزارش افزود که 800 نیروی مازاد جوان از نوارشمالی غزه ، بیت لاهیا ، بیت حانون و اردوگاه آوارگان جبلیا جذب نیروی مستقلی شدند که قرار است به عنوان واحد ذخیره فتح فعالیت کند.
هاآرتص نوشت که شایعاتی ر غزه در خصوص منابع مالی مرتبط با آموزش سربازان جدید پخش شده که صحت هیچ یک از آنان به درستی مشخص نیست .
این روزنامه اسرائیلی در زمانی به اختلاف افکنی پرداخته که دو جنبش فتح و حماس در دو هفته اخیر شاهد درگیری های مسلحانه شدند.
فتح خواهان اجرای مفاد « سند اسرای فلسطینی » در بند رژیم صهیونیستی است در حالی که حماس در خصوص برخی از بندهای آن دیدگاه خاصی دارد و اجرای این سند را مستلزم مذاکره میان گروه های فلسطینی می داند.
سند اسرای فلسطینی بر ضرورت پایبندی به مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و همچنین مذاکره با آن تاکید می کند.
برپایی کشور مستقل فلسطین در سرزمین اشغالی سال 1346 ، بازگشت پناهندگان فلسطینی و تشکیل دولت وحدت ملی از دیگر بندهای این سند است .
حماس بارها بر آزادسازی « فلسطین تاریخی » تمام سرزمین های اشغالی فلسطین در سال های 1327 و 1346 تاکید کرده است .

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات