صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۹  ، 
کد خبر : ۹۴۴۲۷

اخبار ویژه روزنامه های شانزدهم خرداد88


 

کیهان

تقلب مى شود نشان به آن نشان که 19 سال به دنیا دروغ گفتیم! (خبر ویژه)

افزایش رأی دکتر احمدی نژاد در نظرسنجی ها به ویژه طی چند روز اخیر، عناصر افراطی را بشدت نگران کرده است.

احمد شیرزاد عضو مرکزیت حزب مشارکت در گفت وگو با سایت جمهوریت هرچند که گفت «احمدی نژاد رئیس دولت است و طبیعی به نظر می رسد که از شانس بالایی برای انتخاب شدن دوباره برخوردار باشد»  اما در اظهاراتی که حاکی از تدارک افراطیون برای مرحله پس از علنی شدن شکست در انتخابات است، مدعی شد: پیروزی احتمالی احمدی نژاد سلامت انتخابات را زیر سوال می برد و به طور حتم تردیدهای زیادی در مورد شمارش آرا به وجود می آورد.

این عضو بدنام فراکسیون مشارکت در مجلس ششم ضمن حمله به سیاست های موفق دولت، دولت را «نامشروع»  خواند و در پاسخ به پرسش خبرنگار جمهوریت که منظورش از  نامشروع بودن دولت چیست، گفت: همانطور که همه می دانند ]؟![ در انتخاب شدن احمدی نژاد در انتخابات تردید زیادی هست و خیلی ها نسبت به شمارش آرا شک داشتند.

گفتنی است به رغم اصرار برخی افراطیون برای تشکیک در سلامت انتخابات گذشته، خاتمی رئیس جمهور و موسوی لاری وزیرکشور وقت تصریح کردند این انتخابات، سالم ترین انتخابات در تاریخ کشور است. هاشمی رفسنجانی جدی ترین رقیب احمدی نژاد در انتخابات گذشته هم چهارشنبه شب در حرم مطهر حضرت امام خمینی تصریح کرد: «تشکیک در  سلامت انتخابات حرف ضدانقلاب است». گذشته از همه این حرف ها فاصله حدود 18 میلیون رأی احمدی نژاد با 9 میلیون رأی رقیب وی، جای هیچ چون و چرایی را باقی نمی گذارد.

در عین حال مطلب قابل توجه این است که شیرزاد در زمینه دروغ بافی در حد خیانت به کشور و ملت عنصر سابقه داری محسوب می شود تا آنجا که در مجلس ششم از پشت تریبون علنی ادعا کرده بود درباره برنامه هسته ای 19 سال به دنیا دروغ گفته ایم و حالا دم خروس بیرون افتاده است! این سخنان خیانت آمیز با اعتراض شدید مهدی کروبی رئیس مجلس مواجه شد مبنی بر اینکه «تو حرف رادیو اسرائیل را تکرار می کنی». پس از  این هم 5 سال بازرسی آژانس انرژی اتمی، سلامت کامل برنامه هسته ای ایران را نشان داد.

 صداى مشارکت در آمد ستاد موسوى انتخابات را به نتیجه نمى رساند (خبر ویژه)

عضو مرکزیت حزب مشارکت با حمله به ستاد اصلی میرحسین موسوی اعلام کرد هسته پویش حمایت از خاتمی خود را  جدا کرده و جداگانه فعالیت می کند.

شهاب طباطبایی به روز آن لاین گفت: روحیه بچه ها به دلیل کنار کشیدن آقای خاتمی که 6 ماه برای آمدنش زحمت کشیده بودیم، بسیار شکننده بود. متأسفانه آقای خاتمی در اسفند ماه کنار کشید. اما به خاطر حرف آقای خاتمی به موسوی گرایش پیدا کردیم.

وی اضافه کرد: انتقاداتی به ستاد آقای موسوی وجود داشت و دارد. الان هم مستقل از ستاد عمل می کنیم و رابطه مستقیم و سازمانی با ستاد آقای موسوی نداریم. انتقاد اصلی ما عدم برنامه ریزی متناسب با شرایط و فاصله داشتن با فضای فعلی جامعه است. کسی که مدتی در کار اجرایی و انتخابات نبوده و ارتباطات این حوزه را نمی شناسد، نمی تواند در زمانی محدود این فرآیند را به نتیجه برساند.

 نقش حلقه ایکس در سیاه نمایى علیه دیپلماسى کشور (خبر ویژه)

اظهارات مستند رئیس جمهور مبنی بر آزادی ملوانان انگلیسی پس از عذرخواهی رسمی لندن، با واکنش معنادار بی بی سی و بازتاب هیجان زده آن واکنش از سوی سایت های مدعی اصلاح طلبی (حامیان میرحسین موسوی) مواجه شد.

موسوی در جریان مناظره با احمدی نژاد ادعا کرده بود که آزادی ملوانان انگلیسی باعث زیر سوال رفتن عزت و اعتبار ایران شده است. احمدی نژاد در پاسخ وی تاکید کرد  بازداشت این ملوانان و خلع لباس آنها  از موضع اقتدار انجام شد و این نظامیان هنگامی آزاد شدند که دولت انگلیس طی نامه ای که جزو اسناد وزارت خارجه شده، رسماً از جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی کرد.

پاسخ مستند احمدی نژاد، باعث انفعال و سکوت موسوی شد. احمدی نژاد از اینکه اطلاعات دروغ و غلط به موسوی داده شده، ابراز تاسف کرد.

در پی این ماجرا ده ها سایت وابسته به ستاد اصلاح طلبان حامی موسوی، در اقدامی هماهنگ و توأم با ذوق زدگی خبر دادند که وزارت خارجه انگلیس عذرخواهی از ایران را تکذیب  کرده است. صرف نظر از این نکته قابل تأمل که برای طیف مذکور از مدعیان اصلاح طلبی، ادعای از  سر ضعف بی بی سی انگلیس به اظهارات مستند و عزتمندانه رئیس جمهور کشورمان ترجیح داشت، نکته جالب دیگر خبرسازی بی بی سی  برای خالی نبودن دست همین مدعیان اصلاح طلبی و نامزد مورد حمایت آنها در بحث واژگونه ای است که خود پیش کشیده اند.

ماجرا  از این قرار است که بی بی سی  در خبر خود- که مستند سایت های مدعی اصلاحات همچون یاری نیوز، اصلاحات، جمهوریت، سلام نیوز، پارلمان نیوز و... قرار گرفته- ذیل تیتر «بریتانیا: بلر از ایران عذرخواهی نکرده  بود» می نویسد: «یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت در جریان بازداشت ملوانان بریتانیایی و سپس آزاد کردن آنها هیچ عذرخواهی از سوی دولت بریتانیا  صورت نگرفت».

نکته جالب این است که در خبر جعلی بی بی سی نامی از سخنگوی مذکور نیامده و صرفاً  از عبارت هایی نظیر « یک سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا به بخش فارسی بی بی سی گفت» و «دیپلمات های بریتانیایی گفتند» که حاکی از جعلی بودن خبر است، استفاده شده است.

گفتنی است ماجرای دو سال پیش بازداشت ملوانان متجاوز انگلیسی در آب های ساحلی ایران، به عنوان بدترین شکست و تحقیر طی 2 قرن اخیر در خلیج فارس و خاورمیانه است و هزینه  حیثیتی سنگینی برای این قدرت سابق در برداشت. به همین دلیل هم سخنان بی مبنا و خلاف واقع آقای موسوی با ذوق زدگی بی بی سی انگلیس مواجه شد و اکنون باید خود وی مشخص کنند  این اطلاعات غلط  و وارونه را کدام منبع و حلقه در دهانش  گذاشته اند.  معرفی حلقه و منبع ایکس به مردم، قطعاً کمک شایانی به یافتن پاسخ این پرسش مهم امنیتی خواهد کرد که چه حلقه ای طی این چند سال اخیر، اطلاعات غلط و دشمن شاد کن را به خورد برخی سیاست پیشگان داده اند تا به ضعف نمایی مواضع مقتدرانه جمهوری اسلامی  در صحنه بین المللی بپردازند. آیا آنها با خارج کشور ارتباطی ندارند و مشکلات آمریکا و انگلیس را حل  نمی کنند؟ شناسایی حلقه ایکس و معرفی اعضای آن به مردم از آن جهت مهم است که فقط آقای موسوی هدف تحرکات فریبکارانه آنها نبوده و برخی چهره های سیاسی دیگر در مراکزی نظیر مرکز تحقیقات استراتژیک هم بازی حلقه مذکور را خورده اند.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که سایت یاری نیوز برای خبر جعلی بی بی سی عنوان قابل تأمل«با اعلام وزارت خارجه بریتانیا، یک دروغ دیگر از احمدی نژاد فاش شد: بلر از ایران عذرخواهی نکرده»! را انتخاب کرد.

قدس

اخبار ویژه 

200 میلیون بیننده مناظره «احمدی نژاد» و «موسوی»

فارس- مجید دانشور، دبیر ستاد انتخابات صدا و سیما گفت: 50 میلیون نفر در داخل کشور و 150 میلیون نفر در جهان پیگیر مناظره میان «محمود احمدی نژاد» و «میرحسین موسوی» بودند.

صفایی فراهانی: احمدی نژاد را به مناظره دعوت می کنم

ایلنا- محسن صفایی فراهانی در واکنش به ادعاهای احمدی نژاد، کاندیدای دهمین دوره ریاست جمهوری بیان داشت: آقای احمدی نژاد بدون هیچ سند و مدرکی در برنامه ای تلویزیونی، بنده و گروهی دیگر از مسؤولان نظام را متهم کرده اند. من از همین طریق اعلام می کنم برای مناظره رو در رو با ایشان آمادگی کاملی دارم.

نامه سرگشاده مصطفی ناطق نوری به موسوی

مهر- فرزند حجةالاسلام ناطق نوری در نامه ای سرگشاده به میرحسین موسوی شیوه مناظره تلویزیونی وی با رقیب انتخاباتی اش را ستود و از اتهام وارد شده بر خود و خانواده اش در این مناظره گلایه کرد.

دیدارکروبی باامام جمعه مسجد مکی زاهدان

ایرنا- مهدی کروبی، نامزد انتخابات صبح جمعه باامام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان پشت درهای بسته دیدار کرد.

تنها یک عکاس از همراهان تیم خبری کروبی و یک تصویربردار با هماهنگی، پس از 30 دقیقه وارد مسجد شدند، اما بقیه خبرنگاران همچنان پشت درهای بسته ماندند.

متکی: قضیه ملوانان انگلیسی، قدرت و رأفت ایران را به جهانیان نشان داد

ایرنا- وزیر خارجه ایران در پیش از خطبه های نماز جمعه کرمانشاه گفت: در قضیه ملوانان انگلیسی، بلر تهدید کرد که باید در 48 ساعت ملوانان را آزاد کنید، اما به دلیل استقامت و پایداری ایران انگلیس سپس واسطه فرستاد و درخواست دولتی انگلیس را مطرح کردند.

وی گفت: ما هم با همان واسطه به دولت انگلیس پیغام دادیم که بلر باید حرفهایش را عوض کند و درخواست کتبی کند و همین طور هم که می خواستیم شد تصمیم به آزادی گرفتیم و این نشان از اقتدار و رافت جمهوری اسلامی ایران بود.

هاشمی به احمدی نژاد چه گفت؟

آینده- در حالی که رسانه ها از گفتگوی آیة ا... هاشمی رفسنجانی با دکتر محمود احمدی نژاد در حاشیه مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) خبر دادند، یکی از شخصیتهایی که در نزدیکی هاشمی و احمدی نژاد قرار داشت، محورهای این گفتگوی کوتاه را بازگو کرد.

گفته می شود، رئیس مجلس خبرگان رهبری در جملات کوتاهی، از رئیس جمهور بابت اتهامات مطرح شده در مناظره دیشب گلایه کرده است.

گویا هاشمی در این گفتگوی سرپایی به دو محور، یکی در مورد پیغام سقوط احمدی نژاد ظرف شش ماه به پادشاه عربستان و دیگری سازماندهی مخالفان احمدی نژاد از سوی وی اشاره کرده است.

کردان فرصت خواست

فارس- علی کردان پس از مناظره احمدی نژاد و موسوی طی نامه ای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما، از ضرغامی خواست تا فرصتی برای پاسخگویی به وی اختصاص دهد.

 

یاس نو امروز منتشر می شود

کلمه- عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت از انتشار مجدد روزنامه یاس نو از روز شنبه (شانزدهم خرداد) خبر داد.

واکنش آیة ا... جوادی آملی به مناظره ها

ایلنا- آیة ا... جوادی آملی در خطبه های نماز جمعه، با اشاره به مناظره های انتخاباتی گفت: در تمامی مباحثی که در سخنرانی ها و مناظره ها در رسانه ها مطرح می شود باید حریم دیگران بر اساس نص صریح قرآن حفظ شود.

اولتیماتوم 24 ساعته رهنورد به احمدی نژاد

فرارو - «زهرا رهنورد»، همسر موسوی روز جمعه اعلام کرد در صورتی که محمود احمدی نژاد به دلیل نقض «حریم خصوصی» از خانواده موسوی و به دلیل «انتشار اطلاعات نادرست» از خود وی عذرخواهی نکند، شکایتی علیه احمدی نژاد تهیه و تنظیم می کند.

سفیر سابق سؤ قصد به جان احمدی نژاد را تایید کرد

رجانیوز- ابوالفضل ظهره وند، سفیر سابق ایران در ایتالیا به ماجرای سؤقصد به رئیس جمهور در سفر وی به ایتالیا اشاره کرد و گفت: دکتر احمدی نژاد قرار بود پس از آن که به رم رسید، در مقر سفارت استراحت کند، اما دو روز قبل از ورود ایشان، متوجه شدیم که میزان تشعشعات رادیو اکتیو در ساختمان سفارت به صورت تصاعدی روبه افزایش است.

ظهره وند با بیان این که حداکثر Rate قابل قبول برای تشعشعات در رم 120 واحد است، گفت: 2 روز قبل از ورود رئیس جمهور به رم متوجه شدیم که میزان تشعشعات به صورت صعودی، در حال افزایش است و تا میزان 350 واحد بالا رفت.

سفیر سابق ایران در ایتالیا افزود: یک روز پیش از آمدن دکتر احمدی نژاد، شدت این تشعشعات به 600 واحد رسید و این امر موجب شد که به جهت فشار جسمانی، حتی شخص من و فرزندم نیز نتوانیم در آن ساختمان اقامت داشته باشیم. شدت این تشعشعات حتی منجر شد که برگ درختان اطراف سفارت بریزد.

ظهره وند در ادامه افزود: اما چندین ساعت مانده به ورود رئیس جمهور، شدت تشعشعات بار دیگر اندازه گیری شد که تا حد 1100 واحد رسید و این در حالی بود که متخصصین گفتند این حد از تشعشعات می تواند یک انسان را از پای درآورد. پس از این ماجرا، به سرعت محل اقامت رئیس جمهور را تغییر دادیم.

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

***شبکه تلویزیونی دولتی انگلیس (بی بی سی فارسی ) در تحلیل مناظره مهندس میرحسین موسوی و احمدی نژاد با اظهار خوشحالی از پرده دری ها تهمت های وارده توسط رئیس جمهور به برخی شخصیت های نظام را یک حرکت مثبت و ارزنده ارزیابی نموده و این اظهارات را محکومیت 30 ساله نظام جمهوری اسلامی اعلام کرد . بی . بی . سی این مناظره را اقدام بی سابقه رادیو و تلویزیون نامید

***گروهی از هواداران محمود احمدی نژاد از ساعات اولیه بامداد روز 14 خرداد با استقرار در جلوی جایگاه حرم مطهر امام خمینی (ره ) اقدام به شعار دادن به نفع احمدی نژادکردند.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات