صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۷:۳۹  ، 
کد خبر : ۱۳۸۵۸۱

اخبار ویژه روزنامه های 28بهمن88


کیهان

رد پای تروریست ها در خانه تیمی از هم پاشیده لندن (خبر ویژه)

محافل خبری از به هم خوردن روابط حلقه 5 نفره «اتاق فکر» جنبش سبز در خارج از کشور و ایجاد اتاق فکر دیگری در لندن خبر می دهند.

به دنبال بیانیه شماره 17 میرحسین موسوی پس از حوادث روز عاشورا - که در آن از حرمت شکنان به عنوان مردم خداجو یاد شده بود- گروه پنج نفره ای متشکل از مهاجرانی، کدیور، عبدالعلی بازرگان، سروش و اکبر گاف بیانیه ای منتشر کرده و ضمن استقبال از بیانیه موسوی، خود را اتاق فکر جنبش سبز معرفی کردند. این تیم با سایت اینترنتی جرس شناخته می شدند و شماری از عناصر ضدانقلاب از جمله روزنامه نگاران زنجیره ای فراری را دور خود جمع کرده بودند.

اما خبرهای بعدی حاکی از آن است که به دنبال درگیری شدید در اتاق فکر کذایی، 3 تن از 5 نفر از این مجموعه فاصله گرفته و سایت جرس هم با ریزش نیروها مواجه شده است. گفته می شود به جز مهاجرانی و برادرزنش (محسن کدیور)، سروش و بازرگان و اکبر گاف ترجیح داده اند جدا از باند یاد شده فعالیت کنند. مهاجرانی هم با دیدن این وضعیت سراغ برخی مهره های ضدانقلاب مقیم لندن نظیر مسعود بهنود سلطنت طلب و فرخ نگهدار (عضو مستبد مرکزیت گروهک فدائیان خلق) رفته و از آنها دعوت کرده یک اتاق فکر متمرکزتر تشکیل دهند.

به گزارش سایت ضدانقلابی خودنویس، جلسات گروه جدید ساعت 3 بعدازظهر هر 5شنبه تشکیل می شود هر چند که کدیور- مقیم آمریکا- با برخی از دعوت شدگان جدید مشکل دارد.

شایان ذکر است اکبر گنجی به دنبال انکار علنی امام زمان و متهم شدن به دیوانگی و نادانی از سوی کدیور، روز یکشنبه گذشته به نامبرده حمله کرد و متقابلاً وی را فردی دیکتاتور و جاه طلب معرفی کرد. گنجی در گویانیوز نوشت: آقای کدیور درباره آیت الله منتظری غلو کرد و گفت او از همه آدمیان کره خاکی بالاتر است. کدیور این را گفت و بعد اضافه کرد «افراد فراوانی برایم نامه نوشته اند که تو خودت کسی شده ای، چرا برای منتظری نامه می نویسی و استفتا می کنی، خودت ]پاسخ استفتا را[ بنویس». ظاهراً آقای کدیور مدعی است «کسی» شده و جانشین آیت الله منتظری است... و انتخابات ریاست جمهوری را فرصتی مغتنم برای تسویه حساب با عبدالکریم سروش یافت و مهم ترین دلیل حمایت از موسوی را انتقادهای سروش از موسوی اعلام کرد. او حتی از درگذشت آیت الله منتظری هم به عنوان فرصتی عاطفی برای تسویه حساب با نمادهای نواندیش دینی استفاده کرد. بیانیه 5 نفره با امضای بازرگان، سروش، کدیور و مهاجرانی را اول بار خود کدیور در سایت جرس منتشر کرد. او از مواضع من و سروش به هنگام انتشار بیانیه مطلع بود. او تصمیم گیرنده اصلی سایت جرس است و خواهر ایشان خانم جمیله کدیور مسئولیت سردبیری آن را برعهده دارد. اگر روشنفکران سکولار از سرنگونی رژیم سخن بگویند، به تعبیر آقای کدیور آکنده تر از وزن اجتماعی خود حرف زده اند و با حربه سکولاریسم نمی توان با رژیم در افتاد».

جنگ زرگری اخیر - یا به عبارت درست، گاز گرفتن همدیگر در سربالایی- در باند جرس در حالی رخ می دهد که سایت جرس دیروز ضمن یک ذوق زدگی ناشیانه از ارتباط خود با تروریست های قاتل خانم ندا آقاسلطان خبر داد. این شبکه وابسته به مهاجرانی-کدیور ابتدا خبر بی بی سی و آسوشیتدپرس را منتشر کرد مبنی بر اینکه فرد ناشناسی که صحنه ترور خانم آقاسلطان را فیلم برداری کرده، از سوی موسسه جایزه روزنامه نگاری جورج پولک در آمریکا برنده بهترین فیلم خبری سال شده است. بی بی سی و آسوشیتدپرس نام تصویربردار مذکور را منتشر نکردند اما جرس تصریح کرد: سایت جرس از هویت تصویربردار صحنه قتل ندا آقاسلطان و در واقع برنده ناشناس جایزه اطلاع کاملی دارد اما برای حفظ جان و امنیت وی، از انتشار نام او در این مقطع زمانی معذور است».

پیش از این، فرار مشکوک نامزد خانم ندا آقاسلطان (کاسپین ماکان) و یک شاهد صحنه قتل (حجازی) به لندن به اضافه نقش آفرینی ویژه بی بی سی درباره فیلم کذایی، از نقش ویژه سرویس جاسوسی اینتلیجنس سرویس در ماجرا حکایت می کرد اما اکنون عناصر گرداننده جرس (مقیم لندن) از ارتباط و پیوند ویژه با تصویربرداری خبر می دهد که به مدت حدود 20 دقیقه خانم آقاسلطان را در منطقه ای خلوت و به دور از آشوب های خیابانی ، از پشت سرتعقیب می کرده است.

 

 

  

 

 

 

 

با تئوری اسب و یابو که نمی شود به جنگ جمهوری اسلامی رفت (خبر ویژه)

موج سرخوردگی و شوک زدگی گسترده به خاطر راهپیمایی حماسی ملت ایران در 22بهمن، محافل ضدانقلاب را فرا گرفته است. این سرخوردگی از آن جهت بی سابقه است که عناصر ضدانقلاب در خانه های تیمی و شبکه های مجازی (شبکه عنکبوت) به توهم قدرت نمایی در 22بهمن دامن زده بودند. در این زمینه سایت روزنت که توسط شماری از عناصر فراری مدیریت می شود، با افسردگی تمام نوشت: ما خود شکسته ایم، چه باشد شکست ما. وقتی جاده شمال از میدان آزادی شلوغ تر است، می شود دم از فداکاری برای آزادی زد؟ در تهران حکومت با تمام نیرو به صحنه آمده بود، دیگر شهرها در کارزار چه می کردند؟ وقتی منافع کوتاه مدت را ترجیح می دهیم، بی شک شرمنده هستیم . وقتی عقلمان را به دست این سایت و آن چهره مطبوعاتی می دهیم، مشکل توان رسید به بالا ز پست ها.

روزنت در مطلب دیگری نوشت: روز 22بهمن برای سبزها با شوک همراه بود. اتفاق 22بهمن غیرمنتظره بود. موسوی و کروبی بیش از خصلت رهبری، خصلت تکیه گاه دارند و هر زمان که گفته هایشان در تضاد و تنافر با منافع جنبش است، جنبش از آنها گذر می کند. درس 22بهمن آن است که اصولا فکر رهبری یا رهبر شدن در جنبش، فکر اشتباهی است... اگر قرار بود این حرکت ها به پیروزی برسد، جمهوری اسلامی 30سال دوام نمی آورد.

امیرفرشاد ابراهیمی از متهمان فراری پرونده نوارسازان هم در وبلاگ خود نوشت: از دیشب تا حالا که سایت ها و وبلاگ های مخالفان را می خوانم یا با آنها حرف می زنم، رگه ای از ناامیدی را در آنها می بینم. واقعا مگر انتظار داشتند چه اتفاقی در 22بهمن بیفتد؟ متاسفانه این جریان متوهم که خیال می کرد 22بهمن کار نظام تمام است، اون قدر جنبش را قدرتمند و قوی نشان دادند که ظاهرا بیماری اش خیلی از سبزها را گرفت و طبیعی است که شب 22بهمن وقتی می بینند شب شد و خبری از آن پیروزی نبود، حاصلش می شود همین دلسردی که می بینیم. موسوی گفته بود با هویت مشخص در راهپیمایی شرکت کنیم اونوقت یکی اسب تروا را علم کرد و یکی دیگر یابوی فلان و اون یکی هم اشغال صداوسیما را.

اما سایت ضدانقلابی «خودنویس» مشکل را به وجود دیکتاتوری در میان محافل ضدانقلاب ربط داد و نوشت: آنها انتقادپذیر نیستند. مثلا کافی است بخواهید به یکی از سبزها بگویید که پس سبزها روز 22بهمن کجا بودند؟ تعداد تجمع کنندگان میدان صادقیه که منتظر شیخ شجاع کروبی بودند، چند نفر بود که به راحتی منکوب شدند؟ اینجاست که موجی از تهمت و ناسزا روانه تان می گردد که مگو و مپرس. خیلی ها دیواری کوتاهتر از ابراهیم نبوی پیدا نکرده اند و تاکتیک اسب تروای وی را می کوبند یکی نیست به این حضرات بگوید که این چه حضور «تروایی» بود که بین هر چند نفر سبز چند نفر اطلاعاتی و امنیتی و بسیجی و چه و چه ایستاده بوده تا ایشان قدرت تکان خوردن هم نداشته باشند میدان آزادی ظرفیت صد و پنجاه تا دویست هزار نفر را دارد. حتی اگر ده درصد از آن سه میلیون]!؟[ جمعیت بیست و پنجم خرداد نیز در میدان یا در اطراف میدان حضور پیدا می کردند قابل سرکوب یا اغماض نمی بودند. منتهی از بیم الطاف مبارزان، چه کسی سودای چنین کفرگویی ها دارد.

سایت ایران گلوبال از زاویه دیگری عصبانیت خود را بروز داد و با حمله به سایت جرس (وابسته به بهاءالله مهاجرانی) نوشت: باید جرسی ها را رسوا کنیم. چرا باید مردم را از شرق تهران به میدان آزادی می کشاندند و بعد از آنجا به سمت صداوسیما راه می افتادند؟ اصلا موسوی و کروبی کی باشند که جرسی ها باشند؟ ما 18تیر را پشت سر گذاشتیم، چرا باید آزموده را هی بیازماییم؟ جرس هم مانند موسوی خیانت خود را نشان داد. موسوی و کروبی در روزهای اول مردم را به میدان های دیگر به جای صداوسیما کشاندند. در خلأ رهبری فاتحه جنبش خوانده است. کشاندن مردم به آزادی و جمعیت را با هلی کوپتر فیلم گرفتن و آن را به نمایش گذاشتن هدف رژیم بود که به آن رسیدند. چگونه است که جرسی ها و موسوی و کروبی می گویند جنبش رهبری ندارد ولی ارگانیزه و با نقشه از پیش تعیین شده، مردم را به میدان آزادی می کشانند؟! 22بهمن حتی به پای عاشورا و 16آذر و 13آبان هم نرسید. مگر آقای موسوی نمی دانست رژیم با تمام قوا در اطراف میدان آزادی نیرو پیاده کرده است]؟![ آیا می شود در چنین میدانی با حفظ هویت رفت؟ تدارکات 22بهمن یک هماهنگی بین سران دولت و موسوی و سران جرس بود، ال��ته ما قصد توهین به کسی نداریم ولی این واقعیت عریان ماجراست. من و تو آواره و بدبختیم. حال اینقدر الله اکبر و یاحسین بگو، شاید پیروز شدی. افسوس که راه را گم کرده ایم.

سایت ضدانقلابی راه سبز نیز در مطلبی با عنوان «ما بی شمار نیستیم! دنیای مجازی- دنیای واقعی» نوشت: وقتی از مخالفان صحبت می شود، می گوییم گروهی که هیچ کس قدرت تخمین تعداد آنها را ندارد، مثل یک لشکر نامرئی مافوق بشری. این طرز تفکر باعث می شود در روزهایی مثل 22بهمن، اتفاقی دور از انتظار بیفتد و مخالفان رژیم مایوس شوند. وقتی 11هزار نفر از سایت «بالاترین» بازدید می کنند و حضور ایرانیان در فیس بوک و تویتر چشمگیر به نظر می آید، به نظر اتفاق خجسته ای است. این در حالی است که وقتی 11هزار نفر به ورزشگاه آزادی بروند و بازی استقلال یا پرسپولیس را تماشا بکنند، گزارشگر از حضور کم تماشاگران گله می کند و ورزشگاه را خالی از جمعیت می داند... آیا آن مردمی که در تظاهرات حضور داشتند، برای ساندیس آمده بودند یا قاتل و به دور از شعور سیاسی بودند؟ آنها به عنوان انسان هایی میهن پرست احساس خطر کردند که مام میهن به دست بیگانگان بیفتد. در دنیای مجازی هر روز از این مردم دورتر می شویم.

تایم: سبزها کجا بودند؟ دوبی و استانبول و ساحل دریا! (خبر ویژه)

رسانه های مهم آمریکا- به عنوان مهم ترین حکومت حامی جریان فتنه در ایران- از شکست سنگین ضد انقلاب در حماسه 22 بهمن خبر می دهند.

روزنامه واشنگتن پست که خود از حامیان جریان فتنه طی 8 ماه گذشته بود و به توهم پراکنی درباره براندازی می پرداخت، اخیراً در گزارشی نوشت: جریان سبز کاملاً شکست خورد و حضور کم شمار آنها در راهپیمایی سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب، نشانه دیگری از این شکست کامل است. آنها روز به روز ضعیف تر می شوند. در آزمون اخیر امتحان بدی پس دادند. اکثر مخالفان اکنون معتقدند هیچ شانسی برای نتیجه گرفتن از خرابکاری و اختلال و تغییر حکومت ندارند.

لس آنجلس تایمز دیگر روزنامه آمریکایی با بیان اینکه مخالفان از حوادث روز 22 بهمن مأیوس شده اند، نوشت: تجمع گسترده حامیان حکومت نگرانی مخالفان را موجب شده و بسیاری از آنها، استراتژی کسانی چون موسوی و کروبی را زیر سوال می برند.

بی بی سی انگلیس در گزارشی از ارزیابی مطبوعات آمریکایی نسبت به راهپیمایی 22 بهمن نوشت: همه روزنامه های آمریکایی متفق القولند که مخالفان برخلاف برنامه ریزی ها و فراخوان ها نتوانستند تظاهرات سالگرد انقلاب را تحت الشعاع قرار دهند.

شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا با پخش گزارشی از راهپیمایی 22بهمن به نقل از یکی از عناصر ضدانقلاب گفت: ما باختیم و آنها پیروز شدند.

مجری ان بی سی هم گفت: سی ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب ایران فرصتی برای قدرت نمایی نظام در برابر مخالفان خود شد. یکی از مخالفان می گوید ما 300 نفر نمی شدیم اما هزاران نفر از حامیان نظام ما را محاصره کرده بودند.

خبرنگار مجله تایم تحلیل دیگری ارائه کرد و نوشت: روز 22 بهمن، ترافیک در شمال تهران بسیار کم بود. ظاهراً بسیاری از ساکنان ثروتمند این مناطق به یکی از مناطق توریستی مانند دوبی، استانبول یا سواحل خزر سفر کرده بودند. این پاسخ این پرسش است که سبزها 22 بهمن کجا بودند. مسئول یک آژانس هواپیمایی گفت که از هفته ها قبل تمام پروازهای دوبی رزرو شده بود. این می تواند دلیل سکوت مخالفان باشد. تمام ترافیک در جنوب تهران بود. صدها هزار بلکه یک میلیون نفر صبح پنج شنبه در اطراف میدان آزادی گرد آمده بودند که اکثراً با مترو و اتوبوس خود را به مراسم رسانده بودند. مخالفان برنامه ریزی هایی کرده بودند اما نشانه کمی بلکه هیچ نشانه ای از آنها در اطراف میدان آزادی دیده نشد. اگر هدف آنها ایجاد اخلال یا تحت الشعاع قرار دادن راهپیمایی 22 بهمن بود، حتماً آنها و طرفدارانشان مأیوس شده اند و اگر هم درگیری ای رخ داده خیلی کوچک و حاشیه ای بوده است.

اما روزنامه نیویورک تایمز در تحلیل خود تاکید کرد: مخالفان به جای شور پیروزی در 22بهمن، با سیلی از انتقادها مواجه شدند. حرکت اعتراضی در این روز به شکل مأیوس کننده کم دامنه بود و به نظر می رسید آنها از ادامه حضور در خیابان خسته شده اند. اگر هم کسانی آمدند، جزو سیاهی لشکر حکومت به حساب آمدند. مخالفان اغلب فکر می کنند نقطه ضعف آنها در رهبری است. ثابت شده که توانایی موسوی و کروبی برای سازمان دادن مخالفان محدود است و آنها به ویژه نفوذ کلامی در میان معترضان جوان ندارند. مخالفان روز 22بهمن دریافتند که جمهوری اسلامی حکومت مصممی است و صرفاً با فیس بوک و تویتر و کلیپ های یوتیوب نمی شود با جمهوری اسلامی درگیر شد.

نوچه های شهرام و کاسه لیسی بی بی سی (خبر ویژه)

نسخه روزنامه ای بی بی سی در ایران به تبعیت از این شبکه در ایران، راهپیمایی دشمن شکن و خیره کننده ملت ایران در یوم الله 22 بهمن را به حاشیه انداخت و به جای آن اظهارات گری سیک مقام اسبق آمریکا در دولت کارتر را عکس و تیتر اصلی خود کرد.

روزنامه اعتماد در حالی به این اقدام مبادرت کرد و حتی در صفحات داخلی خود هم یک تصویر از حماسه 50 میلیونی بصیرت و اتحاد ملت ایران منتشر نکرد که از چند هفته قبل در تدارک دوگانگی، حاشیه سازی و اختلال در راهپیمایی 22 بهمن بود، همان روندی که بی بی سی انگلیس، صدای آمریکا، رادیو فردا و... دنبال می کردند. اعتماد چند سال پیش هم، مرتباً مقاله ها و گزارش های بی بی سی را عینا - اما بدون ذکر منبع- به نام گزارش و تحلیل تولیدی خود منتشر می کرد که با لو رفتن ماجرا مجبور به توقف آن روند و ادامه «بی بی سیگری» به شیوه پنهان تر شد. برخی همکاران فراری روزنامه اعتماد نظیر روزبه میرابراهیمی، شهرام رفیع زاده، حنیف مزروعی، مسعود بهنود و... هم اکنون در خارج کشور با شبکه ها و سایت های ضدانقلابی وابسته به دولت های آمریکا و انگلیس همکاری می کنند.

ر وزنامه اعتماد یکی از محافل مورد اعتماد شهرام جزایری بود و مدیر آن در یک قلم، از نامبرده 170 میلیون تومان هدیه دریافت کرده بود. برخی عناصر حاضر در این روزنامه با گروهک هایی نظیر نهضت آزادی ارتباط- و یا حتی عضویت- دارند و در واقع از این روزنامه به عنوان اتاق جنگ گروهک ها استفاده می کنند.

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

***عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. دولت عمان با برگزاری نمایشگاه بزرگی در شهر آمستردام هلند ضمن تغییر نام خلیج فارس همزمان اسناد تاریخی نام خلیج فارس را به نمایش گذاشت . به گزارش عصر ایران وزارت فرهنگ عمان نمایشگاهی را در کلیسای دام در مرکز شهر آمستردام هلند با موضوع تاریخ و فرهنگ این کشور برگزار کرده است که در آن نقشه های تاریخی از خلیج فارس به نمایش درآمده اند. در این نقشه ها که به زبان انگلیسی هستند نام خلیج فارس با همین نام ذکر شده است . این در حالی است که در نقشه تابلوی بزرگ اطلاع رسانی این نمایشگاه خلیج فارس با عنوان مجعول « خلیج » استفاده شده است .

***بار دیگر منابع خبری و سیاسی کردستان از اختصاص بودجه توسط مجلس این اقلیم به گروه های معارض ایرانی خبر دادند. نشریه « روژنامه » که توسط « نوشیروان مصطفی » رهبر حزب گوران که از زمان برگزاری انتخابات مجلس این منطقه در سال گذشته تاکنون تاسیس شده مدیریت می شود نوشت : مجلس اقلیم کردستان در بودجه سال آینده این منطقه اعتباری را برای کمک به گروه های سیاسی در نظر گرفته که نام پنج گروه معارض و سیاسی ضد انقلاب اسلامی ایران نیز در بین آنها دیده می شود. مشروح این خبر را به نقل از خبرگزاری مهر در صفحه 2 روزنامه امروز بخوانید .

ایران

دیگه چه خبر؟

ابراز بی‌اطلاعی نفر دوم دانشگاه آزاد از مأموریت مهدی هاشمی

خبر اول این که در حالی که حدود 5 ماه از حضور مهدی هاشمی رفسنجانی فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت در خارج از کشور می‌گذرد و دانشگاه آزاد چند روز پس از خروج وی از کشور اعلام کرد که مهدی هاشمی برای انجام امور مربوط به دانشگاه آزاد از کشور خارج شده، برخی مسئولان این دانشگاه از مسائل مربوط به این مأموریت و زمان بازگشت وی ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

کریم زارع، معاون پارلمانی دانشگاه آزاد در این باره همچون یک ماه پیش گفته که باید در این مورد ابتدا تحقیق و سپس اطلاع‌رسانی کنم. وی افزوده که هنوز موضوع مأموریت آ‌قای مهدی هاشمی برایم مشخص نشده و من گفته‌ام که موضوع مأموریت وی را به من بگویند اما هنوز چیزی به من نگفته‌اند. از سوی دیگر مدتی پیش از سوی مسئولان دستگاه قضایی اعلام شد که پرونده مهدی و فائزه هاشمی به دادسرا ارجاع شده است.

شکست طرح‌های افراطیون در دانشگاه شیراز

خبر دیگر این که خبرها حاکی از آن است که طیف افراطی دانشگاه شیراز در عین حال که قصد دارند در هر مناسبتی این دانشگاه را به آشوب بکشانند، طرح‌هایشان با عدم همراهی دانشجویان شکست می‌خورد.

ابراهیم کمالی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در این باره گفته: روز 22 بهمن حدود 30 نفر از افراطیون، با نمادهای سبز درخیابان‌های اطراف دانشگاه شیراز قصد آشوب در این دانشگاه را داشتند که با عدم همراهی دانشجویان شیرازی راه به جایی نبردند.

دیدار معنادار خانواده هاشمی با علیرضا بهشتی

شنیدیم که سایت‌های نزدیک به میرحسین موسوی خبر از دیدار خانواده هاشمی رفسنجانی با علیرضا بهشتی پس از آزادی از زندان داده‌اند. این در حالی است که علیرضا بهشتی نقش عمده‌ای در پروژه 72 تن‌سازی از کشته‌شدگان حوادث پس از انتخابات و جعل در این زمینه را داشته است.

تحلیلگران سیاسی معتقدند اکنون پس از همه این چند ماه که هزینه‏های سنگینی جریان فتنه به کشور تحمیل کرد، کسانی هستند که متهمند اما در امان باقی مانده‏اند. حضور ده‌ها میلیونی مردم در 22 بهمن مطالبه رسیدگی به وضعیت این افراد بود و اکنون این قوه قضائیه است که باید حل نهایی این معما را کلید بزند.

ناکامی تل‌آویو در منصرف کردن مسکو از فروش سامانه موشکی به ایران

خبر رسیده که در پی سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روسیه و دیدار با رئیس جمهور این کشور، منابع خبری رژیم اشغالگر قدس از ناکامی و شکست تلاش‌های نتانیاهو در ممانعت از حمایت روسیه در زمینه برنامه هسته‌ای و قراردادهای نظامی ایران خبر دادند. این منابع خبری افزوده اند: روسیه بر این موضع تأکید دارد که سامانه اس-300 تنها کاربرد دفاعی دارد و به هیچ وجه به تحریم‌های نظامی علیه ایران مربوط نمی‌شود.

حرکات نمایشی صهیونیست‌ها علیه تهران برای رفع ناامیدی اعراب

دست آخر این که یک پایگاه اطلاع رسانی حزب الله لبنان فاش ساخته: اسرائیل که در ضربه زدن به ایران ناامید شده، در نتیجه به حرکات نمایشی و تبلیغات رسانه‌ای علیه تهران دست می‌زند تا ناامیدی دولت‌های عربی از قدرت نظامی اسرائیل علیه ایران را بهبود بخشد.

پایگاه اطلاع رسانی الانتقاد نت لبنان (نشریه الکترونیکی حزب‌الله) افزوده: ایرانیان به خوبی می‌دانند که رژیم صهیونیستی فاقد هرگونه قدرت مادی حقیقی برای ضربه زدن به ایران است و تمامی این حرکات نمایشی برای جلب توجه نزد شهروندان اسرائیلی است. الانتقاد افزوده: تل‌آویو اگر به قدرت بزرگ ایران بیشتر تفکر می‌کرد، حتماً به چنین تبلیغات رسانه‌ای بی‌ثمری دست نمی‌زد.

قدس

اخبار ویژه 

مخالفت با حضور هاشمی رفسنجانی در تلویزیون

فردا - مسؤولان صدا وسیما با حضور هاشمی رفسنجانی در برنامه زنده تلویزیون مخالفت کرده اند.

فالانژها هم به جریان سبز پیوستند

جوان آنلاین - در مراسم سالروز ترور رفیق حریری در بیروت گروهی از فالانژهای لبنان و اعضای حزب سمیر جعجع با حمل پلاکاردهایی به زبان فارسی با مضمون «رأی من کجاست؟» با عناصر جریان سبز در ایران اعلام همراهی کردند.پیشتر نیز فالانژهای لبنان، گروهکهای تروریستی منافقین، انجمن پادشاهی و جندالشیطان مالک ریگی از فرقه سبز حمایت کرده بودند.

ماجرای بازداشت برادرمقام اجرایی سابق

جوان آنلاین - برادر یکی از مقامهای سابق اجرایی کشور هنگام خروج از کشور بازداشت شد و ساعاتی بعد آزاد شده است. برادر یکی از مقامهای سابق اجرایی کشور روز 20 بهمن قصد سفر به تونس را داشته است که وی پس از ابلاغ ممنوع الخروج بودن بازداشت و پس از ابلاغ حکم خود و تأکید بر عدم خروج از تهران آزاد می شود.

عقدنامه سیاسی مریم رجوی و ریگی

جوان آنلاین - سازمان مجاهدین خلق و گروهک ریگی مذاکرات اولیه خود را به منظور ادغام و همکاریهای مشترک برگزار کرده اند.

توقف خودرو حامل حداد عادل با شلیک هوایی

آتی - خودروی حداد عادل اشتباهی از سوی مأموران انتظامی در استان فارس با دستور ایست و شلیک گلوله هوایی متوقف شد.بر اساس این خبر در ایام تعطیلات اخیر مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس خودرو حامل حداد عادل که در مسیر جهرم - شیراز درحال تردد بود با قاچاقچیان مواد مخدر اشتباه گرفتند و به علت بی توجهی راننده به ایست با شلیک گلوله هوایی آن را متوقف کردند.مأموران پس از توقف خودروی پرشیا متوجه اشتباه خود شده و عذرخواهی کردند.

درخواست مادران سه آمریکایی از احمدی نژاد

تابنا ک - مادران سه آمریکایی که 6 ماه پیش به دلیل ورود غیرقانونی به ایران بازداشت شدند، از رئیس جمهور احمدی نژاد خواسته اند، به آنان در صدور ویزا برای سفر به ایران کمک و با آنها در تهران ملاقات کنند.

بیرون انداختن سبزها از کنسرت علیزاده

جهان - اجرای برنامه «استادان موسیقی ایرانی» از سوی حسین علیزاده و کلهر در تالار «دیسنی هال» لس آنجلس، همراهی نکردن این استادان با ضد انقلاب شرکت کننده در این کنسرت و اخراج سبزها از این مراسم از نکات جالب توجه کنسرتی است که ازماه ژانویه آغاز شده است. همراهی نکردن علیزاده و کلهر با سبزها به اعتراض رسانه های ضد انقلاب، منجر شد.

بازداشت یک رئیس هیات فوتبال

خبرآنلاین- رئیس یکی از هیأتهای فوتبال کشور از هفت روز قبل بازداشت شده است.این رئیس هیات، چهارشنبه شب گذشته به دلیل مسائل اخلاقی بازداشت شد و همچنان در بازداشت است.استانی که این مدیر فوتبالش را اداره می کند امسال یک تیم در لیگ برتر دارد، اما سال قبل آنها دو تیم لیگ برتری داشتند.

واکنش فرزندان شهیدان مطهری و مفتح به یک خبر

تابناک- پیرو انتشار اخباری مبنی بر دیدار فرزندان شهیدان مفتح، رجایی و مطهری و دیگر فرزندان شهدا با آیة ا... لاریجانی، رئیس قوه قضائیه کشور درباره بازداشت شدگان اخیر، پیگیریها از تکذیب چنین دیداری حکایت دارد. مهدی مفتح، فرزند شهید دکتر مفتح انجام این دیدار را بشدت تکذیب کرد.همچنین هیچ یک از فرزندان شهید مطهری در این جلسه حضور نداشته اند.

در برابر کوکا کولا

فارس- نوشابه جدیدی در بولیوی با نام «کوکا کویا» در مقابله با «کوکا کولا » آمریکایی تولید و به زودی روانه بازار می شود. به گزارش آژانس خبر رسانی بولیوی، نام «کوکا کویا» برگرفته از اقوام بومی بسیار قدیمی بولیوی است.

دروغ پردازی سایتهای ضد انقلاب

تابناک - روز پنجشنبه گذشته 22 بهمن ماه، سمیناری برای بزرگداشت انقلاب اسلامی برای نخستین بار در یکی از دانشگاههای لندن و در محیطی دانشجویی برگزار شد که با دخالت عده ای اخلالگر ناتمام ماند.پس از این مراسم، سایتهای ضد انقلاب و کمونیستی و برخی سایتهای خط دهنده به اغتشاشگران، به تحریف ماجرا اقدام کردند تا رخدادهای این سمینار را یک پیروزی برای خود تلقی کنند.

گاف برادران عمانی ما

عصر ایران - عمان با برگزاری نمایشگاهی با تحریف نام خلیج فارس، اسنادی را برای رد ادعای خود نیز ارائه کرد.وزارت فرهنگ عمان نمایشگاهی را در کلیسای دام در مرکز آمستردام هلند با موضوع تاریخ و فرهنگ این کشور برگزار کرد که در آن نقشه های تاریخی از خلیج فارس در آن به نمایش در آمده اند.در این نقشه ها که به زبان انگلیسی هستند، نام خلیج فارس با همین نام آمده شده است.این در حالی است که در نقشه تابلوی بزرگ اطلاع رسانی این نمایشگاه، خلیج فارس با عنوان مجعول «خلیج» استفاده شده است.

سانسور مصاحبه محمد مطهری

تابناک- محمد مطهری فرزند استاد مطهری با فرستادن یادداشتی برای روزنامه اعتماد از حذف انتقادش از سران معترضان در گزینش مصاحبه وی با خبرگزاری مهر در این روزنامه گلایه کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات