صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۹  ، 
کد خبر : ۱۴۳۹۴۰

سید حسن نصرالله:مقاومت بخشی از معادله دفاع از منطقه است


بصیرت: دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان این که اوضاع در منطقه به نفع مقاومت تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: مقاومت اکنون به بخشی از معادله دفاع از منطقه تبدیل شده است.
به گزارش فارس "سید حسن نصرالله " دبیرکل حزب الله لبنان عصر امروز در سخنانی در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه مقاومت در منطقه "میتا " در جنوب لبنان، اظهار داشت: درحالی که سرزمین‌های اشغالی از یکشنبه آینده شاهد برگزاری رزمایش رژیم صهیونیستی است، لبنانی‌ها در جنوب لبنان با برگزاری انتخابات شهرداری‌ها جشن می‌گیرند.
نصرالله تاکید کرد: مقاومت دیگر فقط بخشی از معادله دفاع از لبنان نیست، بلکه برای دفاع از کل منطقه است.
وی افزود: مقاومت در لبنان از سال 1978 و یا 1982 آغاز نشده است، بلکه از سال 1984 و همزمان با ایجاد رژیم اشغالگر در مرزهای لبنان و فلسطین موجودیت یافته است.
دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: در مقابل تاریخ طولانی تجاوزگری‌ها، اشغالگری‌ها و تهدیدها، تاریخی طولانی از مقاومت و پایداری وجود دارد و ساکنان مناطق نزدیک به جنگ و ارتش لبنان و نیروهای امنیتی در مراحل مختلف در خطوط مقدم حضور داشته‌اند.
نصرالله خاطرنشان کرد: مقاومت جدید بر این میراث، تاریخ، دستاوردها و جانفشانی‌ها تکیه کرده است و این مقاومتی اسلامی است که حزب‌الله به عنوان یکی از مهمترین اجزای آن در صحنه حضور دارد.
وی افزود: برای تدوین و گردآوری تاریخ مقاومت در لبنان باید تلاشی جمعی برای توجه به همه حقایق و واقعیت‌ها صورت پذیرد و در همین راستا ما منطقه "ملیتا " را برای برپایی موزه انتخاب کردیم، زیرا این زمین از قدیمی‌ترین پایگاه‌های مقاومت اسلامی در برابر رژیم اسرائیل است.
نصرالله گفت: حفظ روحیه مردم لبنان و بافت اجتماعی این کشور که متاثر از مقاومت است، اولویت حزب‌الله در صحنه داخلی لبنان را تشکیل می‌دهد از این رو ما همگان را به توافق و همدلی دعوت کرده و با امضای توافقنامه‌ای مفصل با جنبش امل درباره انتخابات شهرداری‌ها، گفتار خود را با عمل ثابت کردیم.
به نوشته العالم دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: بهترین هدیه امل و حزب الله به مردم لبنان در انتخابات شهرداری‌ها، توافق در این انتخابات است.
نصرالله همچنین از ساکنان مناطق جنوبی لبنان خواست بدون هیچ ترسی از حمله رژیم صهیونیستی در انتخابات یکشنبه آینده شهرداری‌ها در این منطقه شرکت کرده و جشن آزادی را برگزار کنند.
وی سفرهای مسوولان آمریکایی، اروپایی و کشورهای بیگانه و عربی به لبنان را سؤال‌برانگیز خواند و تاکید کرد: سخنان خود در این باره را به عید مقاومت و آزادسازی در 25 می موکول خواهم کرد.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات