تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۴  ، 
کد خبر : ۱۸۸۶۲۶

آزمون تاریخی دولتمردان ایران


مجید مختاری
«وَ لاَ تُجَدلوا أَهْلَ الْکِتَاب اِلّا بِالَّتی هِیَ أَحْسَن الَْا الّذیِنَ ظَلَموا مِنْهُم»
(عنکبوت - 46)
از روز گذشته نشست زمستانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای آغاز شده و قرار است ظرف امروز و فردا در مورد پرونده کشورمان در این شورا تصمیم گیری شود. در نشست پاییزی (آذر ماه) شورا تحت فشار آمریکا به ارائه گزارش پرونده ایران به شورای امنیت رای داده و خواستار تعلیق مجدد فعالیت‌های تحقیقاتی جمهوری اسلامی در زمینه غنی‌سازی اورانیوم شد که با مخالف مردم و مسئولان کشورمان مواجه گردید.
آنچه مسلم است اینکه جریان یاغی غرب با محوریت آمریکا مصمم است با نقض تمامی قواعد و عرف بین‌المللی که نمونه اخیر آن حمایت از تسلیحات هسته‌ای هندوستان در سفر بوش به این کشور رخ داد، مانع از دستیابی ایران به حقوق مسلم خود در زمینه فن آوری هسته‌ای و قدرتمندتر شدن کشورمان در عرصه‌های علمی و به تبع سیاسی اقتصادی شود. با این حال همچون گذشته با افشای کذب بودن اتهامات قبلی در آستانه نشست شورای حکام با طرح ادعاهای واهی جدید به جنجال سازی‌ها دامن می‌زند و موضوع تشعشعات هسته‌ای در پارک جنگلی لویزان (دیلی تلگراف) و دستیابی سیا به یک لپ‌تاپ از مهندسان ایرانی حاوی اطلاعات مربوط به ساخت بمب اتمی که روز گذشته در مجله تایمز آمریکا منتشر شد نیز در همین راستاست چنانکه روز یکشنبه اجلاس سالانه کمیته امور عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی (آیپک) موضوع محوری خود را پرونده هسته‌ای ایران قرارداد و بویژه کفیل نخست وزیری رژیم اشغالگر قدس (اولمرت) و نماینده آمریکا در سازمان ملل (بولتون) به تفصیل از تهدیدهای متوجه جامعه بین‌المللی از ناحیه ایران سخن گفتند.
اما آخرین خبرها از شورای حکام حاکی از آن است که با وجود دفاع گروه نم شامل جنبش غیر متعهدها از فعالیت‌های صلح آمیز کشورمان و تقدیر از همکاری ایران با بازرسان آژانس که در گزارش دیروز البرادعی نیز مورد تاکید قرار گرفت آمریکایی‌ها درصدد به تصویب رساندن قطعنامه‌ای هستند که در آن با استفاده از مکانیزم ماشه‌ای در صورتیکه ایران ظرف مدت 15- 30 روز (به صورت مرحله‌ای) فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی را متوقف و به زیادی‌خواهی‌های آژانس پاسخ مثبت ندهد پرونده کشور مستقیما جهت اعمال تحریم‌های بین‌المللی به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع شود و البته تاکنون موفق به جلب نظر روسیه و چین نیز در این مورد نشده‌اند.
اما در این میان مقامات مسئول کشورمان لازم است بر اساس آموزه‌های اصیل دینی و با عبرت از تاریخ معاصر کشورمان ضمن اتکال به ذات لایزال الهی به قدرت و حمایت فراگیر ملت پرشور و شعور ایران و بعد مسلمانان و مستضعفان جهان اعتماد کنند و تحت تأثیر القائات مسموم سردمداران فاسد غرب قرار نگرفته و از هیاهوهای تبلیغاتی آنها نهراسند و البته خوشبختانه دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور در مصاحبه مطبوعاتی اخیر بر عزم دولتمردان برای مقاومت در این مساله امیدوار کننده بود.
مع الوصف نظر به اینکه بویژه در جریان قطعنامه ظالمانه شهریور 82 شورای حکام آژانس به رغم اظهارات، مقامات مسئول نهایتاً آنرا (البته با قید داوطلبانه) به طور کامل اجرا کردند این دغدغه همچنان وجود دارد که زمزمه خناسان و وادادگان در مقابل قدرت پوشالی غرب در برخی از شخصیت‌های ایرانی مؤثر واقع شود و لذا تاکید بر لزوم هوشیاری در این زمینه الزامی است.
بی‌تردید امروز و در آینده ملت ایران و آزادیخواهان مسلمان جهان در مورد عملکرد مسئولان ایرانی در این عرصه مهم قضاوت خواهند کرد و البته حسابرس نهایی ذات اقدس الهی است. ما نیز توفیقات ایشان را در این امتحان نسبتاً دشوار از خداوند منان مسألت می‌نماییم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات