تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۲۲۱۲۶۱

گفتگوهای هماهنگ‌کنندۀ آمریکایی مذاکرات صلح خاورمیانه با «حافظ اسد»


دمشق ـ خبرگزاری فرانسه:
«دنیس راس»، هماهنگ‌کننده آمریکایی، مذاکرات به اصطلاح صلح خاورمیانه، دیروز وارد دمشق شد.
«دنیس راس» پس از شش ساعت مذاکره با رئیس‌جمهوری سوریه، در یک مصاحبه مطبوعاتی شرکت کرد و اندکی بعد، دمشق را بسوی تل‌آویو ترک گفت.
وی در مصاحبه با خبرنگاران، به موارد توافق‌نظرهای جدی بین آمریکا و سوریه درباره مذاکرات صلح با اسرائیل اشاره کرد و گفتگوهای خود را با «حافظ اسد»، «خوب» توصیف کرد.
این مسئول آمریکایی، بدون اشاره به جزئیات مسائلی که مورد بحث قرار گرفته، گفت: این فرصت خوبی برای مذاکره مفصل درباره برخی مسائل بود و ما به موارد توافق نظر جدی بین دو طرف پی برده و تصمیم گرفتیم تا برای رسیدن به نتیجه، به مذاکرات خود ادامه دهیم.
«راس» هنگام دیدار با «حافظ اسد»، پیامی از جانب «کلینتون» درباره علاقه آمریکا به روند صلح خاورمیانه به رئیس‌جمهوری سوریه تسلیم کرده است. راس در این دیدار ماموریت دارد مقدمات دیدار دوره‌ای جدید رئیس دیپلماسی آمریکا از خاورمیانه را تدارک ببیند.
از سویی، «شولا میت الونی»، وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی، دیروز (سه‌شنبه) به رهبران یهودیان مهاجر جولان توصیه کرد که پس از تخلیه دشت جولان که لازمۀ یک صلح واقعی با سوریه است، در «جلیله»، در شمال فلسطین اشغالی، مستقر شوند.
در این حال، عمرو موسی وزیر خارجه مصر تاکید کرد که کشورش با هرگونه تلاش آمریکا و اسرائیل برای تغییر قطعنامه‌های سازمان ملل درباره بیت‌المقدس مخالفت خواهد کرد.
عمرو پیش از آن که فرودگاه قاهره را برای رفتن به نیویورک و شرکت در دوره جدید مجمع عمومی سازمان ترک کند، گفت: مصر معتقد است مفاد قطعنامه‌های مربوط به مسائلی که هنوز مورد بحث قرار نگرفته‌اند. از جمله مساله بیت‌المقدس، پناهندگان و شهرک‌ها نباید تغییر یابد.
در این میان، از منابع پلیس رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس کسب اطلاع شد که یک افسر پلیس فلسطین که سه‌شنبه شب در پشت فرمان یک اتومبیل مسروقه از اسرائیل قرار گرفته بود، در اطراف منطقه خودگردان اریحا از سوی نیروی پلیس اسرائیل بازداشت شده است.
وی که درجه سروانی دارد، مامور تامین امنیت وزارت آموزش فلسطین است.
این در حالی است که مقام‌های فلسطینی از اسرائیل خواسته‌اند که افسر بازداشت شده را برای محاکمه در یک دادگاه فلسطینی به فلسطینیان تحویل دهد.
از سویی، حزب اسلامی مالزی «باس» از نخست‌وزیر این کشور خواست پیش از شناسایی رژیم صهیونیستی؛ نظر«شورای فتوا» را کسب کند. تمامی فتواها و مسائل پیچیده اسلامی در مالزی توسط نهادی به نام «شورای فتوا» مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
از سویی، به گزارش رویتر از بیت‌المقدس، رادیوی رژیم صهیونیستی گفت: سربازان این رژیم، یک فلسطینی را که با اتومبیلش در ساحل غربی رانندگی می‌کرد، به ضرب گلوله به قتل رساندند.
از سویی کنفرانس «زن و عدالت و قانون» پریروز (دوشنبه) در قدس شرقی پایان یافت و از دولت خودمختار فلسطین خواست تا قانونی اساسی را تصویب کند که بر تساوی میان زن و مرد تصریح داشته باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات