صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۹  ، 
کد خبر : ۲۲۴۱۳۹

اخبار ویژه برخی از روزنامه های تاریخ 18مرداد1390


جمهوری اسلامی

* درحالی که آمریکا خود در مشکلات شدید اقتصادی دست و پا می‌زند، درصدد تحریم بانک مرکزی ایران برآمده است. حدود 90 سناتور آمریکایی از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در نامه‌ای به باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا از وی خواسته‌اند بانک مرکزی ایران را در لیست تحریم‌ها قرار دهد. آنها در این نامه نوشته اند: "ما معتقدیم ایالات متحده باید با تحریم بانک مرکزی ایران فشارهای خود به سیستم مالی ایران را تشدید کند". به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، قرار است این نامه روز سه شنبه به کاخ سفید فرستاده شود. نویسندگان این نامه اضافه کرده اند: "اگر متحدان ما نیز در تحریم بانک مرکزی ایران به ما بپیوندند، آن وقت این تحریم بسیار مؤثرتر خواهد شد". این جمله نشان می‌دهد آنها امیدی به تأثیر تحریم بانک مرکزی ایران ندارند کما اینکه تحریم‌های گذشته نیز اثر چندانی نداشته است.

* بعضی رسانه‌های اصولگرای منتقد دولت، از تعامل دولت با جبهه پایداری انقلاب اسلامی خبر می‌دهند. شفاف به نقل از صراط نوشت: صادق محصولی که به نوعی یکی از چهره‌های شاخص جبهه پایداری محسوب شده و برخی وی را لیدر اقتصادی این جبهه می‌دانند اخیراً در جلسه‌ای 2 ساعته گزارشی از روند فعالیت جبهه پایداری به دکتر احمدی نژاد ارائه نموده و همکاری با این جبهه در دستور کار قرار گرفته است. شفاف می‌افزاید: هر چند در اولین گردهمایی جبهه پایداری که با حضور شخصیتهای سیاسی در تهران برگزار شد اعضای اصلی این جبهه از جریان انحرافی اعلام برائت کردند اما نکته ابهام انگیز ماجرا تعامل جالب وزیر برکنار شده و مخالف جریان انحرافی با شخص احمدی نژاد است.

کیهان

اصلاحات اقتصادی در ایران تحریم ها را به مزیت اقتصادی تبدیل کرد(خبر ویژه)

«دولت ایران از جایگاه اصلاحات اقتصادی به توزیع مجدد ثروت پرداخته و بدین ترتیب تحریم ها را مهار کرده است».

این مطلب را روزنامه وال استریت ژورنال منتشر کرد و نوشت: دولت اسلامگرای ایران ممکن است در کاخ سفید به عنوان دشمن شماره یک محسوب گردد و لیکن در سالن های صندوق بین المللی پول که چندین محله آن طرف تر قرار دارند، پرزیدنت محمود احمدی نژاد به عنوان اصلاح گر اقتصادی نامیده می شود. به گفته مقامات صندوق بین المللی پول، اقدام دولت ایران برای هدفمند کردن یارانه موجب شده میزان مصرف نفت و گاز به شدت در داخل این کشور تنزل یافته و قسمت اعظم آن انرژی برای عرضه در بخش صادرات، آزاد گردد. این اصلاحات موجب توزیع گسترده ثروت گردیده است. به گفته کارشناسان صندوق بین المللی پول، یارانه بخش انرژی توسط طبقه ثروتمند مورد بهره برداری قرار می گرفت. دومینیک گوایلام اقتصاددان صندوق بین المللی پول در امور ایران در یک مصاحبه مطبوعاتی در این رابطه گفت: «این اصلاحات اولاً و بیش از هر چیز در مورد جلوگیری از تحلیل رفتن منابع است. همچنین سهم بیشتری از درآمد نفت را بین مردم تقسیم می کند.»

واشنگتن پست خاطرنشان کرد: اصلاحات اقتصادی انجام گرفته در ایران به مثابه تلاش جسورانه ای بود که مشقت موجود را به مزیت اقتصادی برای ایران تبدیل کرد. نزول بیش از حد میزان مصرف انرژی به دولت ایران کمک کرد عواقب تحریم ها را که در اثر واردات بنزین ایجاد شده، کاهش دهد.

امروزه ایران می تواند میلیاردها دلار هزینه های واردات بنزین را ذخیره کرده و تحریم های اقتصادی را مدیریت نماید.

درس های آموزنده یک سگ بیمار و در قفس(خبر ویژه)

ارگان رسمی سازمان جاسوسی آمریکا می گوید محاکمه حسنی مبارک آن هم در قفس آهنی، ناتوانی آمریکا را نشان می دهد و احتمالا باعث دورتر شدن سران عرب خواهد شد.

سایت رادیو فردا در تحلیلی به قلم خبرنگار خود در تل آویو (میترا فرهمند) نوشت: صحنه های دراماتیک حضور حسنی مبارک در دادگاه قاهره و قرار دادن او در قفس آهنی متهمان، نه تنها در ظهر سوزان خاورمیانه، ساعتها مردم مصر و دنیای عرب را میخکوب کرد، بلکه تا سالهای طولانی، در خاطر افکار عمومی این کشورها به یاد خواهد ماند و همزمان، سرنوشت سیاست های حاکمان منطقه را بویژه در قبال اتکا به آمریکا، تغییر خواهد داد. این صحنه ها از این پس، کابوسی دائمی برای سران دنیای عرب خواهد بود و چه بسا که حکومتگران در سایر کشورهای جهان، حتی هم پیمان های مهم آمریکا در منطقه و دنیا را نیز به تجدید نظر در سیاست ها در قبال آمریکا تشویق کند.

در این تحلیل آمده است: مشاهده حسنی مبارک روی برانکارد در آن قفس، هرچند که حقیقتی است فراتر از بسیاری از رویاهای سرسخت ترین مخالفان او، اما در افکار عمومی دنیای عرب و سران عرب، محاکمه آمریکا نیز محسوب می شود. این محاکمه، احتمال دور شدن حکومت های منطقه از آمریکا را تقویت می کند؛ زیرا حاکمان با چشم خود می بینند که آمریکا، این ابرقدرت هم پیمانی که تا چندی پیش آن را قادر مطلق تصور می کردند، نه می خواهد و نه اصلا توان آن را دارد که در صورت تکرار وضعیت مشابه برای حکومت های دوستش، سران آنها را در غلبه بر بحرانها یاری دهد.

رادیو فردا با اشاره به تماس سرآسیمه شاه عربستان و برخی سران دیگر کشورها با آمریکا پس از سقوط مبارک، از تیرگی روابط ملک عبدالله و اوباما خبر داده و می نویسد: در گزارش های مربوط به ماه فوریه (بهمن 89) تاکید می شد سران اسرائیل نیز وحشت زده، به اوباما «تذکراتی» داده اند و او را از تکرار رفتاری که جیمی کارتر در قبال محمدرضا پهلوی، شاه ایران، در پیش گرفت، برحذر داشتند و بویژه شیمون پرز، پیام آور این درخواست بوده است؛ برخی از سران اسرائیل نیز حتی ناچار شدند که نظرات خود را علنی بیان کنند. اما عملا آمریکا نه به نظرات پادشاه عربستان اعتنایی کرد نه به نصایح پیر صحنه سیاست اسرائیل وقعی نهاد؛ اوباما و کلینتون تشخیص داده بودند که قدرت خیزش مردم مصر قویتر از آن است که حکومت مبارک دوام آورد و بهتر آنکه آمریکا دست کم تلاش کند تا شاید منافع آتی خود را در قبال مصر تامین کند.

گزارش رادیو فردا می افزاید: اکنون که با گذشت کمتر از شش ماه از سقوط مبارک، او دست بسته روی برانکارد در قفس متهمین قرار گرفته، و حتی خطر صدور حکم اعدام برایش مطرح است، پروفسور ایتان گیلبواع، یک استاد دانشگاه اسرائیل، به روزنامه یدیعوت آحارونوت می گوید «وقتی رهبران عرب می بینند که در نتیجه سیاست آمریکا، نزدیکترین دوست منطقه ای واشنگتن، مانند سگی بیمار به درون قفسی تنگ انداخته می شود و نه به کهنسالی او و نه به سرطان پیشرفته اش رحم می شود، این پیام در گوش حاکمان همه جهان طنین افکن می شود که چنین آمریکایی هرگز دیگر قابل اعتماد نیست.»

رسانه آمریکا در ادامه تحلیل خود خاطرنشان کرد: سران عرب تاکنون آمریکا را ساحل نجات خود می دانستند؛ پشت درهای بسته، هر درخواستی را از سران آمریکا مطرح می کردند؛ آنها اگر دست کم در ظاهر، برخی از مسائل را برای جلوگیری از خشم افکار عمومی خود رعایت می کردند، اما در خفا، قوی ترین نگرانی ها و بلندپروازانه ترین رویاهای خود را با سران آمریکا در میان می گذاشتند. هزاران هزار سند ویکی لیکس همین چند ماه پیش نشان داد که تا چه حد رهبران عرب، نهانی، بر قدرت و اعتماد به آمریکا تکیه داشته اند.

پروفسور ایتان گیلبواع، متخصص اسرائیلی در سیاست و تاریخ آمریکا و مشاور پیشین دفتر نخست وزیر و وزارت دفاع اسرائیل می گوید «همانگونه که رویای مشابه جرج بوش در قبال عراق باد هوا شد، و همانگونه که سیاست های بوش در قبال ایران و عراق با موانع عظیمی روبه رو گردید، اوباما نیز اکنون در قبال مصر و دنیای عرب با سختی های بسیاری روبه روست و این تازه، اول گرفتاری های نوع جدید برای آمریکا در منطقه است.»

رادیو فردا افزود: درست به همین دلیل است که نظرسنجی تازه به عمل آمده از سوی موسسه زاگبی آمریکا نیز نشان می دهد که محبوبیت و مقبولیت آمریکا و شخص اوباما در جهان عربی، حتی در این اوج «بهار عربی»، شدیدا سیر نزولی دارد. ضعف و تحقیر «عمو سام» در چشم مردم و سران عرب، بر اسرائیل نیز اثراتی دارد؛ توان بازدارندگی اسرائیل را ضعیف می کند و پیمان صلح 32 ساله مصر و اسرائیل را با چالش جدی روبه رو می نماید. در چنین وضعیتی سران اسرائیل نیز بیش از گذشته به این صرافت می افتند که در مواقع سرنوشت ساز، دیگر نمی توانند به اوباما و ابرقدرتی آمریکا اعتماد کنند؛ چرا که آمریکا توان دیالوگ با سران عربی و ایجاد فشار بر حکومت های عربی را از دست داده است.

این رسانه آمریکایی درباره سقوط شدید جایگاه واشنگتن در خاورمیانه نوشت: از نظر اسرائیل، اگر جیمی کارتر تنها موجب از دست رفتن هم پیمانی آمریکا با ایران شد، در زمان اوباما، قریب به اتفاق حکومت های منطقه، اگر توسط مردمشان سقوط نکنند، خود حاکمان آنها با پای خویش از زیر چتر آمریکایی، بیرون می آیند. در چنین وضعیتی، به گفته پروفسور گیلبواع، بی تردید باید گفت که جایگاه آمریکا در سراسر خاورمیانه سقوط کرده است. در این اوضاع است که حاکمان جدید مصر، عامدانه سخت گیری و حتی تحقیرهای بی سابقه ای را در جریان محاکمه حاکمان پیشین، که بی تردید ولی نعمت های خود آنان بوده اند، نشان می دهند تا شاید خویشتن را حفظ کرده باشند. مصر انقلابی را هرچند کسانی که فعلا اداره می کنند که مبارک و العدلی (وزیر کشور سابق) ولی نعمتشان بوده اند اما این حاکمان نیز ترجیح می دهند که خود را از افتادن به ورطه مشابه نجات دهند. حتی گفته شده که خود ژنرال محمدحسین الطنطاوی، رئیس شورای عالی نظامی مصر، ابراز آمادگی کرده است که در نشست های آینده دادگاه حضور یابد و علیه مبارک، شهادت دهد.

نپرسید که مسعود جیم فنگ کجا غیبش زده(خبر ویژه)

طرح این سؤال در رسانه ها که سرکرده گروهک منافقین کجا غیبش زده، موجب طعن و تمسخر از سوی جداشدگان این گروهک شد.

یکی از جداشدگان در مطلبی آمیخته به طنز و از قول مزدوران رجوی نوشت: به شما چه که رجوی کجاست؟ عکس و فیلمش هست دیگر، بروید ببینید. چرا می پرسید کجاست؟! در ثانی، هرکس رفت قایم شد لابد دلیل دارد. هی که نمی پرسند کجاست؟!

نویسنده آنگاه می پرسد: مگر رجوی تا حالا بوده که می پرسید اکنون کجاست؟ اصلا او عادت دارد غیب شود. توی زندان شاه وقتی که سران مجاهدین اعدام شدند غایب بود. وقتی زن اولش و موسی خیابانی توی خانه تیمی بودند و کشته شدند غایب بود. در عملیات های سازمان بر علیه سربازان ایرانی غایب بود. در ماجرای دستگیری زن سومش در فرانسه غایب بود. حالا هم طبق عادت غایب است و دیگر سؤال ندارد.

یکی دیگر از همین بریده های سازمان منافقین در سایت اینترلینک نوشت: بیش از 23 سال می گذرد که استراتژی جنگ آزادیبخش سازمان در خاک عراق به گل نشسته است، استراتژی که انبوهی از جوانان ایران را به مزدوران فارسی زبان دیکتاتورترین مرد عرب (صدام) تبدیل کرد؛ استراتژی که سربازان ایرانی را هدف گرفت و مردم ایران زمین را در مرزهای مجاور خاک عراق به خون کشانید و خانواده های بسیاری را داغدار کرد. رجوی در این استراتژی همه چیز را باخت و خاک عراق تبدیل به باتلاقی برای تشکیلات سازمان شد. استراتژی سازمان در رفتن به عراق و مزدوری صدام، طناب داری شد برای پایان یافتن رویاهای رجوی.

عضو سابق سازمان منافقین می افزاید: سازمانی که با شعار جنگ آزادیبخش نیرو ذخیره و به دام می انداخت اکنون برای تکه زمینی که فقط بتواند خودش در آنجا نفسی کشیده و بقا داشته باشد شب و روزش به هم دوخته شده است و هراسان دست به دامان نمایندگان آمریکایی و لابی اسرائیلی می شود. این همان سازمانی است که می خواست ایران را با کمک صدام و غرب آزاد کند ولی اکنون شبی نیست که به آرامش تا صبح سپری کند. راستی مسعود رجوی کجا است که پاسخ دهد پس چه شد آن سخنرانی های آتشین و فرمان شلیک و دلقک بازی.

اینترلینک با اشاره به بزدلی و بی شخصیتی کم نظیر سرکرده منافقین یادآور می شود: او قطعا شجاعت پذیرش شکست و اذعان به آن را نداشت و لذا تصمیم به دروغ های بیشتر و فریب های بزرگتر گرفت تا بدانجا که پس از 23 سال که ریش و ریشه اش در خاک عراق سوخته و دود شده، باز هم به دروغ می گوید نگفتم سیاه دانه است!!؟ نگفتم جنگ آزادیبخش جواب دارد!! نگفتم اشرف مرکز کانونی نبرد استراتژیک علیه رژیم مذهبی است!! رجوی نه این که نداند اینها همه حرف مفت است قطعا همه اینها را خوب می داند اما شجاعت پذیرش شکست چیزی است که در وجود رجوی همچون همه دیکتاتورهای تاریخ یافت نمی شود.

اما بخوانید از شبکه ضد انقلابی بالاترین که خطاب به سازمان منافقین تاکید می کند: دوستان! آن زمان که به محضر سیدالرئیس صدام الحسین التکریتی رفتید و سید المسعود الرجوی، صدام را در آغوش گرفت باید می دانستید که نمی شود به آغوش دیکتاتور رفت، آن هم دیکتاتوری که به میهنتان حمله ور شده و خون ایرانی را به زمین ریخته. حالا اما صدامی در کار نیست و شما مانده اید و یک کمپ تروریستی که تنها چند ماه وقت دارید تخلیه اش کنید. متاسفم برای بیچارگان گرفتار در اشرف که فریب رجوی را خوردند و عمرشان در بیابان های عراق تلف شد و حتی همان رجوی و زنش در کنارشان نایستادند و بزدلانه گریختند.

خودمون هم می دونیم، اما نمی تونیم!(خبر ویژه)

شدت دروغ بافی و سیاه نمایی در رسانه های وابسته به فتنه سبز، موجب اعتراض یک شبکه ضدانقلابی شد.

سایت بالاترین با اشاره به عملکرد مطلقاً منفی بافانه سایت های کلمه و جرس و تلویزیون رسا نوشت: نگاهی کلی به وضعیت خبررسانی و تحلیلهای این سایتها و منابع خبری نشان می دهد که بخش غالب اخبار منعکس شده از سوی آنها اخباری با بار منفی هستند. یعنی نوع نگاه و جهت گیری دست اندرکاران این رسانه های خبری باعث می شود که این سایتها اخباری را گزینش کنند و در صدر رویکرد اطلاع رسانی شان بنشانند که مربوط به اخبار غالبا منفی باشد. کاربر بالاترین پرسیده است: آیا در جامعه اتفاقات خوب و مثبت (هرچند از سوی نیروهای حکومتی یا نیروها و افراد مستقل) به وقوع نمی پیوندد؟ آیا به راستی جامعه از وقایع خوب و امیدبخش خالی است؟ تا چه حد تصویری کلی که در آینه این رسانه ها از جامعه بر ساخته می شود، با واقعیت جامعه انطباق دارد؟ شاید علاوه بر اینکه لازم باشد راست بگوییم، لازم هم باشد که تمام راست ها را بگوییم.

آنچه در این تحلیل مغفول مانده این است که گردانندگان سایت هایی نظیر جرس و کلمه، قصد انتشار خبر درست و اطلاع رسانی صادقانه را ندارند بلکه اساساً ماموریت یافته اند در ازای جیره و مواجبی که می گیرند عامداً و به شکل سازمان یافته به منفی بافی و سیاه نمایی علیه جامعه ایرانی بپردازند تا شاید گرهی از کار فرو بسته دیکتاتورهای بین المللی گشوده شود. از قدیم گفته اند؛ المأمور معذور.

یادآور می شود جرس و کلمه از لندن و پاریس مدیریت می شوند و به گردانندگان فرصت طلب آنها پول های کلانی در این زمینه از طرف سرویس های اطلاعاتی غربی-جهت انجام عملیات روانی به زبان فارسی- پرداخت می شود.

گویانیوز: دلخوشی به اصلاح طلبان شرط بندی روی اسب مرده است(خبر ویژه)

«جریان اصلاح طلب خاتمی محور به هیچ وجه اجازه شرکت در انتخابات را نخواهند یافت».

گویانیوز با انتشار مطلب فوق نوشت: جریان اصلاح طلب خاتمی محور به یک دلیل مشخص آن هم مواضع تقریباً یکدست نیروهای اصلی مسلط در حاکمیت که خاتمی را علناً در قامت افرادی نظیر بنی صدر و جریان های حامی اش را اغلب خیلی تندتر هدف قرار می دهند به هیچ وجه اجازه شرکت در انتخابات را نخواهند یافت.

این رسانه وابسته به اپوزیسیون با اشاره به سلب اعتماد نظام از فتنه گران نوشت: در دوره قبل اصلاح طلبانی متشکل از میرحسین موسوی، مهدی کروبی، سیدمحمد خاتمی، موسوی خوئینی ها و... در آن هنوز از ساخت قدرت اخراج نشده بودند و ارتباطات، ظرفیت ها، نهادها و وضعیت هایی داشتند که با امروز قابل مقایسه نبود. نظام نیز اگرچه در آن دوره نیز حسب تجربیات پیشین خود به آنان اعتمادی نداشت اما غلظت این بی اعتمادی آنچنان نبود که آنها را مانند امروز رسماً، علناً و عملاً از دایره اخراج کند. بی اعتمادی دیروز اصولگرایان به تنفر رسیده است. حتی خوش بین ترین افراد نیز امیدی به پذیرش دوباره خاتمی در حاکمیت ندارند.

گویانیوز می افزاید: اصلاح طلبان اکنون نه توان سازماندهی دارند، نه توان تصمیم گیری و نه توان برنامه ریزی. یک نیروی سیاسی کاملاً عقیم هستند. دعوا با آنها شرط بندی بر سر اسب مرده است، مجادله با آنها دردی را دوا نمی کند، نیازی را پاسخ نمی دهد. اختلافات در درونشان آنقدر رو به تزاید و بی سابقه ادامه دارد، که بعید نیست موجب ریزش ها و رخداد پیامدهای خاصی در صفوفشان شود که حامیانشان نیز مصون این عواقب نخواهند ماند.

در همین حال سایت گروهک ملی مذهبی در خبری نوشت: «محمد خاتمی در دیدار با جمعی گفته است احتمالاً در انتخابات شرکت نمی کند، مگر آنکه شرایط تغییر کند. وی افزوده است بعید می دانم شرایط عوض شود. اما نباید حرف آخر را اول زد. وی در این دیدار همچنین گفته است شاید موسوی و کروبی سرنوشت منتظری را پیدا کنند. ولی من از حمایت از آنها دست نخواهم کشید. وی احتمال تکرار تجمعات خیابانی را بعید تلقی کرده است.»

خراسان

آینده مدعی شد

چندی پیش نظرسنجی مبسوطی درباره «برنامه ‏های شبکه‏ های ماهواره ‏ای» در 31 شهر مرکز استان انجام شده که نتایج آن باعث شده تا برخی مسئولان کشور و به ویژه صداوسیما تا اندازه ای به تکاپو بیفتند؛42 درصد پاسخگویان اظهار کرده اند بیننده برنامه ‏های ماهواره هستند و در هر شبانه روز به‏ طور متوسط حدود 3 ساعت برنامه‏ های ماهواره را تماشا می‏کنند. در عین حال 58 درصد دیگر اصلا شبکه ‏های ماهواره ‏ای را تماشا نمی‏ کنند.

آتی نوشت

کاتوزیان نماینده اصولگرای تهران گفت: اگر یک مجموعه اصولگرا بیرون از چتر وحدت اصولگرایی بماند، به طور طبیعی حق خود می‌داند که به صورت مستقل جلو برود.

قدس

قاتلان بن لادن کشته شدند

ایرنا - تلویزیون طلوع نیوز افغانستان اعلام کرد که سرنشینان جان باخته بالگردی که توسط طالبان در افغانستان ساقط شد،از نیروهای ویژه آمریکا بودند که درعملیات قتل اسامه بن لادن سرکرده القاعده در پاکستان نقش داشته اند.

اگر دیدید سلام مرا به او برسانید

مهر- نشست خبری محمد رضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین که صبح دیروز برگزار شد با حاشیه های جالبی همراه بود.باهنر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آخرین اخبار از مشایی چیست و چرا وی در محافل حاضر نمی شود، گفت: اگر مشایی را دیدید سلام من را به وی برسانید.

ادعای سایت اینترنتی تلویزیون دولتی آمریکا

نسیم - سایت اینترنتی تلویزیون دولتی آمریکا در گزارشی، سخنان مازیار بهاری، خبرنگار سابق هفته نامه نیوزویک در کتاب خاطراتش مبنی بر دخالت مستقیم اعضای منافقین در درگیری 25 خرداد 88 را نشانه ای بر همکاری او با سازمان های امنیتی ایران ارزیابی کرد.

اذعان روزنامه آمریکایی به قدرت مدیریت رهبر انقلاب

رجا- روزنامه وال استریت ژورنال در تحلیلی نوشت: رهبر عالی ایران مسائل حاشیه ای بسیاری را که آمریکا به راه می اندازد، به خوبی مدیریت می کند.این روزنامه در ادامه آورده است:رهبر عالی ایران آیة ا... سیدعلی خامنه ای مسائل جانبی بسیاری را که ما پدید می آوریم به خوبی مدیریت می کنند و به سرعت در جهت تقویت برنامه هسته ای ایران پیش می روند در حالیکه ما در این اوهام هستیم که تحریم ها سلاح برنده است و می تواند جلوی آنها را بگیرد.

حادثه خط لوله قلعه نار-اهواز امنیتی بود نه فنی

فارس - محمدحسین اردشیری مدیرکل ایمنی، بهداشت و محیط زیست وزارت نفت گفت: دلیل حادثه خط لوله قلعه نار- اهواز مسائل فنی و امثال آن نیست و مسوولان امنیتی باید درباره آن اظهار نظر کنند.

برای سؤال از رئیس جمهور انگیزه الهی دارم

الف- علی مطهری عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس درباره طرح سوال از رئیس جمهور گفت: اصرارم برای تحقق طرح سوال از رئیس جمهور شکسته شدن تابویی است که از بعد انقلاب به وجود آمده است. من در طرح سوال از رئیس جمهور انگیزه الهی دارم و منافع ملی را مورد توجه قرار داده ام.

تحصن در یک سازمان وزارتخانه تازه تاسیس

جوان آنلاین - چندی پیش جمعی از کارکنان یک سازمان وابسته به وزارت تازه تاسیس صنعت، معدن و تجارت، نسبت به وضعیت محاسبه حقوق و مزایای خود اعتراض کردند.برداشت و تفسیر نادرست این سازمان از ماده 59 قانون برنامه پنجم توسعه که موجب تضییع حقوق کارمندان این سازمان شده بود،منجر به تحصن و تجمع شد.

سرو صبحانه به جای سحری

قدس آنلاین - پرواز 4108 جده به اردبیل در کنار تاخیر سه ساعته با سرو صبحانه تعجب حجاج بیت ا... الحرام را برانگیخت. هواپیمایی هما به جای سرو سحری برای زائران نیم ساعت بعد از اذان صبح صبحانه سرو کرد.

درخواست یک نماینده برای بازداشت رئیس پژاک

رجا - نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: به دنبال درگیری های اخیر با گروهک تروریستی پژاک به وزیر خارجه تذکر کتبی داده شده است.وی افزود: در ماه جاری گروهک تروریستی پژاک به سرکردگی عبدالرحمان حاج احمدی از آلمان، جوانان زیادی را به شهادت رساند ،لذا این تذکر کتبی به مسؤولان وزارت خارجه کشورمان داده شد تا با اعمال فشار بر سران کشور آلمان هرچه سریع تر رئیس این گروهک دستگیر شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات