صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۹  ، 
کد خبر : ۲۵۵۲۶۹

اخبار ویژه برخی از روزنامه های دوشنبه 14 اسفند


خراسان
عصرایران خبر داد

وزیر گردشگری مصر در بازگشت از ایران از توافق برای سفر گردشگران ایرانی به دو شهر تاریخی الاقصر و اسوان مصر و موافقت تهران با اشراف امنیتی مصر بر گردشگران ایرانی خبر داد. این در حالی است که اهرام ثلاثه مهم ترین مقصد گردشگری در مصر، در پایتخت این کشور یعنی قاهره قرار دارد.
خبر آنلاین نوشت
محمد سعیدی کیا کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، در پاسخ به این سوال که به نفع چه کسی از انتخابات کنار می کشید، اظهار داشت: قرار است تا آخر باشم و به نفع هیچ کس کنار نمی کشم.
تابناک مدعی شد
در حالی که چندی پیش، گزارش تفریغ بودجه سال ۸۹ و قرائت آن در صحن علنی مجلس نشان از تخلفات گسترده بودجه و انحرافات مالی دولت از بودجه در این سال داشت و منجر به انتقادات فراوانی از کارکرد مالی و بودجه ای دولت شد، گزارش تفریغ بودجه سال ۹۰ اما گویا نشان از آن دارد که حجم تخلفات دولت در بودجه سال ۹۰ به مراتب بزرگ تر و سنگین تر از سال های گذشته است. گویا در جزء به جزء بودجه ۹۰ تخلف روی داده است! گزارش تفریغ بودجه سال ۹۰ اکنون در دست نمایندگان مجلس است، ولی هنوز در صحن علنی مجلس قرائت نشده است. دلایل متفاوتی از قرائت نشدن این گزارش در مجلس آمده، ولی مهم تر از آن جزئیاتی است که از تخلفات بودجه ای دولت در این گزارش ذکر شده است.
تابناک مدعی شد
مشکلات مالی ظاهرا به اندازه ای برای قوه قضاییه شدید شده که در جلسه ای در گلستان، خطاب به رئیس قوه قضاییه درخواست ایجاد بانک قوه قضاییه مطرح شده است. هرچند این حرف، تنها یک پیشنهاد بوده، ولی سابقه فعالیت های اقتصادی وزارت اطلاعات - که بعدا به دستور رهبر انقلاب تعطیل شد - عمق مشکلات ناشی از اجرای چنین پیشنهادی را نشان می دهد.
دنیای اقتصاد
پیش‌بینی‌سایت توکلی: پایان متفاوت دولت
سایت الف، وابسته به احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس در یادداشتی نوشت: ماه‌های پایانی دولت‌ها اغلب شبیه هم است، اما این دولت روزهای پایانی‌اش کمی متفاوت از دیگر دولت‌ها است.سایت توکلی اضافه کرد: دولت‌های قبلی تلاش کردند بمانند و این روزها مسابقه خدمت و مانور تلاش راه انداختند ولو با نمایش و تشریفات و فرمایش، اما این دولت متفاوت است حتی سفرهای استانی‌ا�� را هم تعطیل کرده است. خبری هم از پروژه افتتاح کردن و کلنگ زدن نیست. البته خریداری هم ندارد. مردم هم جمع نمی‌شوند..، اما آقای رییس باهوش است. هر تهدیدی را فرصت می‌بیند. به همین دلیل جنس این روزهای دولت دهم با همه دولت‌های دیگر متفاوت است هرچند روحی مشترک بر این پیکره است.
کیهان
اوباما رکورد شکست افزایش 6 تریلیون دلاری بدهی آمریکا

اوباما در میان روسای جمهور آمریکا رکورددار بدهی ها شد. همزمان فشار صرفه جویی اتوماتیک 85 میلیارد دلاری، متوجه پنتاگون شده است. از سوی دیگر اسرائیل نگران کاهش کمک های مالی آمریکا به خاطر بحران بدهی هاست.هفته نامه ویکلی استاندارد در گزارشی اعلام کرد: باراک اوباما از ژانویه 2009 که به ریاست جمهوری رسید تا به امروز 6 هزار میلیارد دلار بر بدهی های آمریکا افزوده است. اداره بدهی ملی وزارت خزانه داری آمریکا بی سروصدا گزارش روزانه ای درباره بدهی این کشور منتشر کرد که نشان می دهد کل بدهی دولت آمریکا به 16تریلیون و 687 میلیارد دلار بالغ می شود.در بیست ژانویه 2009 که اوباما به ریاست جمهوری رسید، بدهی آمریکا 10 تریلیون و 626 میلیارد دلار بود و جدیدترین گزارش منتشر شده افزایش بیش از شش تریلیون دلاری را نشان می دهد. انتظار می رود بدهی آمریکا امسال تقریبا یک تریلیون دلار دیگر افزایش یابد. ویکلی استاندارد نوشت: دفتر مدیریت بودجه آمریکا پیش بینی می کند بدهی ملی آمریکا با ادامه روند صعودی امسال بیش از 800 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. این رقم در سال های بعد بین 500 تا 800 میلیارد دلار خواهد بود.در پایان گزارش هفته نامه آمریکایی آمده است: این بزرگترین افزایش بدهی ملی طی دوره تصدی هر یک از روسای جمهور آمریکا است. طی 8 سال ریاست جمهوری جرج بوش 4900 میلیارد دلار بر بدهی های آمریکا افزوده شد.همزمان خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد: با عنایت بر آغاز صرفه جویی اتوماتیک 85 میلیارد دلاری از جمع گذشته، انتظار می رود فشار عمده این صرفه جویی در بودجه بر دوش وزارت دفاع آمریکا سنگینی کند. در واقع پنتاگون باید بیش از نیمی از صرفه جویی های بودجه ای یعنی حدود 46میلیارد دلار را به تنهایی تحمل کند.

از سوی دیگر پایگاه خبری موسسه «تامین امنیت آمریکا و تقویت اسرائیل» (جنیسا) به بررسی آثار مخرب کاهش بودجه دفاعی آمریکا در داخل و خارج این کشور پرداخت. در گزارش موسسه صهیونیستی جنیسا که در تل آویو مستقر است، می خوانیم: قرار است کاهش اجبار 46میلیارد دلاری بودجه دفاعی آمریکا هرچه سریع تر عملی شود. اجرای این قانون تاثیر مخربی بر عملیات نظامی جاری آمریکا خواهد گذاشت زیرا همانگونه که از قانون کنترل بودجه سال 2011 برمی آید این میزان کسر بودجه شامل یک کاهش بی سابقه 487 میلیارد دلاری بودجه دفاعی کشور می گردد که باید طی 10سال آینده عملیاتی شود.«لئون پانه تا» وزیر دفاع تازه برکنار شده با توصیف طرح کاهش بودجه با عنوان «رویکرد ساطور گوشت» می گوید: کاهش پانصد میلیارد دلاری بودجه دفاعی طی ده سال آینده نه تنها آمریکا را از تاب و توان می اندازد بلکه آن را تا سطح یک قدرت درجه دوم جهانی نزول درجه می دهد.تحلیلگر جنیسا می نویسد: این کاهش بودجه ایجاد شکاف در منابع و توانایی نظامی آمریکا را در پی خواهد داشت و بعد از اجرای این قانون در باقیمانده سال مالی جاری، تعداد 800 هزار نیروی کار وزارت دفاع و خدمات دفاع شهری این کشور را با یک کاهش فوری 20درصدی در درآمد روبرو خواهد ساخت.از سوی دیگر رسانه های رژیم صهیونیستی از ایجاد مشکلات در کمک مالی 500 میلیون دلاری آمریکا به اسرائیل خبر می دهند.کاهش اجباری کل بودجه آمریکا به میزان 9 درصد، که از روز جمعه اجرایی شد موجب کاهش 13درصدی از بودجه بخش دفاعی آمریکا و 8درصدی از بسته کمک های خارجی آمریکا به اسرائیل در سال 2013 می شود.روزنامه «هاآرتص» نوشت ممکن بود اسرائیل در مرحله نخست با خطر از دست رفتن 175 میلیون دلار از کمک های سالیانه روبرو شود.آمریکا سالانه سه میلیارد دلار کمک نظامی و امنیتی در اختیار اسرائیل گذاشته است که بخشی از آن به پیشبرد سیستم های موشک ضد موشک اختصاص دارد؛ هفته گذشته اسرائیل مدل پیشرفته تر موشک «ختص-3» («پیکان-3») را با موفقیت آزمایش کرد.به نوشته هاآرتص، با وجود وضعیت اقتصادی آمریکا، اسرائیل خواهان آن است که در ادامه سال 2013 رقمی بالغ بر 269 میلیون دلار دیگر از آمریکا برای ادامه پروژه «ختص» دریافت کند.
بپذیریم که تحریم ها نتوانست ایران را متوقف کند
شورای روابط خارجی آمریکا در گزارشی نوشت: آمریکا و متحدانش باید بپذیرند که تحریم ها نمی تواند برنامه هسته ای ایران را متوقف کند.سایت این شورا در تحلیلی به قلم داریل کیمبل نوشت: «ما گسترده ترین و شدیدترین تحریم ها را علیه ایران اعمال کرده ایم و با این حال ایران متاسفانه هنوز در ارتباط با سانتریفیوژها در حال پیشرفت است».وی با اشاره به نشست آلماتی و توافقات مطروحه در آن نشست گفت: به گمان من، دور مذاکرات آلماتی همان نتیجه ای را داشت که باید انتظارش را می داشتیم که عبارت است از پیشنهادهای اصلاح شده و تبادل نظرات. هیچکس نمی بایست انتظار پیشرفت از این مذاکرات داشته باشد. از دور قبلی مذاکرات تقریبا 8 ماه گذشته و ما به مدت 10 سال سرگرم مذاکره درباره بحران هسته ای ایران بوده ایم. از این رو قابل درک است که پیشرفت تنها از طریق مذاکرات جدی و پایدار به دست می آید و این بسیار مثبت است که دو طرف بر سر مذاکرات کارشناسی در 18 مارس در استانبول و دور دیگری از مذاکرات سیاسی در روزهای 5 و 6 آوریل در آلماتی توافق کردند.وی در عین حال درباره مثبت یا مفید بودن مذاکرات گفت: من موافقم که این مذاکرات تنها مفید بود زیرا ما هنوز به یک نتیجه ملموس نرسیده ایم.کیمبل با تأکید بر اینکه شرایط امروز با 5 سال پیش فرق کرده تأکید کرد: ما امروز در شرایطی هستیم که نسبت به پنج سال پیش بسیار متفاوت است. ما دیگر به دنبال تعلیق کامل و دائمی تمام فعالیت های غنی سازی در ایران نیستیم و دلیل این امر نیز آن است که این دیگر گزینه ای واقع بینانه یا عملی نیست. ایران متاسفانه تعداد بسیار زیادی سانتریفیوژ نصب کرده است.وی خاطرنشان می کند: آنها سرمایه گذاری سیاسی، اقتصادی و مالی زیادی در این کار کرده اند و دیگر مایل به مذاکره برای کنار گذاشتن آن نیستند. اکنون مسئله حیاتی این است که آنان را از غنی سازی در سطوح بالاتر منع کنیم.
توصیه انتخاباتی وزیر اطلاعات خاتمی به گروه های اصلاح طلب
وزیر اطلاعات دولت اصلاحات از اصلاح طلبان خواست روی نامزدی از اصلاح طلبان معتدل یا اصولگرای اصلاح طلب اجماع کنند. علی یونسی می گوید نامزدی خاتمی یا هاشمی باعث اتحاد دوباره اصولگرایان خواهد شد و این به صلاح نیست.یونسی در مصاحبه با روزنامه زنجیره ای بهار ادعای خاتمی درباره تدارکاتچی بودن رئیس جمهور و اظهارات احمدی نژاد درباره کم بودن اختیارات را رد کرد و گفت: من نه آن حرفی را که آن موقع گفته شده، صحیح می دانم و نه این حرف آقای احمدی نژاد را. وقتی که قانون اساسی برای هر شخصیتی، هر نهادی و هر قوه ای وظایفی معین کرده هرکس که می آید باید بداند در محدوده این قانون باید عمل کند. ممکن است شما از یک رئیس جمهور خوشتان بیاید و از رئیس جمهور دیگر بدتان بیاید. بالاخره ممکن است یک زمان به نفع شما و یک زمان به ضرر شما باشد. همیشه قانون این طور است. در شرایطی که ما هستیم مصلحت نیست که کانون اصلی قدرت را بدهیم به یک حزب پیروز.

یونسی با بیان اینکه معین در انتخابات سال 84 گزینه مناسبی نبود، خواستار نامزدی اصلاح طلبان معتدل در انتخابات پیش رو شده و گفت: آنها (اصلاح طلبان) حتی می توانند به یک گزینه اصولگرای معتدل رو بیاورند که نتیجه اش به نفع آنها باشد.وی در واکنش به اعتراض خبرنگار گفت: راه اصلاح طلبی مهم است نه الزاما فرد اصلاح طلب مثلا امروز آقای ناطق خیلی اصلاح طلب تر از بعضی اصلاح طلبان است. دیدگاه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خیلی اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان معتدل از خیلی از اصلاح طلبان بهتر است.وزیر اطلاعات دولت اصلاحات می گوید برخی اصلاح طلبان همین الان هم تلاش می کنند آقای هاشمی را بیاورند اما قبول نمی کند، آقای هاشمی که به تعریف اصلاح طلب نیست یا حتی آقای ناطق. الان خیلی از اصلاح طلبان از آقای ناطق دعوت کردند ولی آقای ناطق قبول نکرده. برای این که می گویند اگر این ها آمدند شرایطی به وجود می آید که هم اصلاح طلب و هم رقیبش می تواند در آن جا نفس بکشد.وی در بخش دیگری از این مصاحبه با بیان اینکه «من شانس را در اصولگرای اصلاح طلب می دانم» و «تشخیص من این است که تنها شانس اصلاح طلبان در حمایت از یک اصولگرای اصلاح طلب است؛ مثل آقای هاشمی که از همه نیروها استفاده می کرد»، گفت: احساس من این است که اگر اجماعی بشود، امکان رای آوری بالاست.وی همچنین گفت: اگر از فضای موجود استفاده نشود و آقای هاشمی یا آقای خاتمی بخواهد بیاید دوباره همه آن ها (اصولگرایان) متحد و دشمنی ها تجدید خواهد شد، دوباره فضای 88 تکرار خواهد شد.خبرنگار می پرسد «یعنی فکر می کنید حضور آقای خاتمی باعث می شود دوباره تمام اصولگرایان متحد شوند؟ و یونسی پاسخ می دهد بله، چه هاشمی و چه آقای خاتمی. این ها باید در حاشیه بمانند. باید بدانیم و بفهمیم در این دعوای بین اصولگرایان یک فرصت تاریخی برای تنفس به وجود آمده اما نه برای آقای هاشمی و خاتمی، برای معتدل ها و الا باز هم خطر عمده می شود و همان ها دوباره برمی گردند. روی شخص این دو نفر حساسیت ویژه هست.
آقای بن افلک خسته نباشید زحمت خودتان را کشیدید اما...
«فیلم آرگو و توفیق اش در کسب جایزه اسکار، سندی مبرهن در قابل ترحم بودن آمریکایی هاست». داریوش سجادی (مدیر شبکه ماهواره ای تعطیل شده هما) ضمن درج این تحلیل نوشت: 35 سال پیش و در مقطعی که نظام بین الملل زیر نگین آمریکا و شوروی تعریف شده بود؛ آن هم آمریکایی که برحسب تعریف، کشورهای ذیل این ابرقدرت می بایست با هر تشر طابق النعل بالنعل تسلیم اوامر ایشان شوند، بناگاه توسط چند جوان دانشجو همه ابهت و اقتدار و قدرت خود خوانده اش به تمسخر و تحقیر کشیده شد.وی در وبلاگ خود خاطرنشان می کند: هنوز 20 سال از «بحران موشکی کوبا» نگذشته بود که طی آن «کندی» رئیس جمهور وقت ایالات متحده با یک تشر و چشم غره توانست نیروهای «خروشچف» را تا عمق کرملین به عقب براند و فخر اقتدار واشنگتن در مقابل ابرقدرت شرق را به دنیا بفروشد و اینک کار به جایی رسیده که کارگردان آمریکایی با افتخار از فرار زبونان�� و حقارت آمیز 6 دیپلمات آمریکایی از یک کشور جهان سوم و اقدام انقلابی چند جوان دانشجو، حماسه می سازد!!! و از این فرار خفت بار به خود می بالند!!! تمامی تلاش های هالیوود طی 35 سال گذشته صرف بازتولید آن اقتدار پوشالی و به سخره گرفته شده توسط جوانان دانشجو شده است. آرگو آخرین آن بود. پیش از این فیلم هایی نظیر «بدون دخترم هرگز» و «300» و «ایرانیوم» نیز در چارچوب بازتولید همان اقتدار به سخره گرفته شده و استتار آن تحقیر بین المللی تهیه و اکران شده بود.سجادی می نویسد: آقای بن افلک خسته نباشید! شما زحمت تان را کشیدید و این حداقل حق شما بود تا از فرار زبونانه 6 دیپلمات آمریکایی از تهران که تا پیش از این قرار بود آقای دنیا باشند «ژانر» قهرمانانه و سلحشورانه بسازید و لو آنکه ژانرتان مبتنی بر تخیل باشد. اما بینی و بین الله حلاوت اشغال سفارت و ترکاندن حباب پوشالی اقتدارتان در ایران تا آن اندازه عمیق بود و هست که با چنین «فیلم هایی تخیلی» نمی توانید به جبران برآئید.یادآور می شود تسخیر لانه جاسوسی واکنش ملت ایران به 25 سال رفتار ظالمانه آمریکا در ایران بود که همچنان که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تداوم داشت. انتشار گوشه ای از اسناد لانه جاسوسی، ثابت کرد که سفارت آمریکا صرفاً به عنوان مرکز تجدید سازمان کودتای آژاکس (28 مرداد 32) فعالیت می کند. با این حال فیلم آرگو بدون آن که به علل موجده تسخیر لانه جاسوسی بپردازد، به روایت سراسر تحریف این ماجرا و فرار چند جاسوس آمریکا از ایران می پردازد.اقدام آمریکایی ها در اعطای جایزه اسکار به فیلم آرگو آن هم توسط همسر رئیس جمهور این کشور (میشل اوباما)، اقدامی سبکسرانه حتی در محافل آمریکایی ارزیابی شد. تحلیلگر رادیو فردا می گوید: «این فیلم یکی از بدترین انتخاب هایی بوده که در طول تاریخ اسکار شده است. من می خواهم با تأکید بگویم که شاید این بزرگترین غفلت و اشتباهی است که در تاریخ اسکار شده که یک فیلمی مثل آرگو که ابداً فیلم خوبی نیست و ضعف های زیادی دارد بیاید و جایزه بهترین فیلم سال را بگیرد و آنهم در سالی که قحطی فیلم خوب نبوده است. فیلم آرگو نه سناریوی محکمی دارد و نه کارگردانی درست و حسابی دارد و فیلمی است که سوء استفاده می کند از یک اتفاق و آن را تبدیل می کند به یک فیلم توخالی جیمز باندی. یعنی می آید تمام آن عناصری را که می توانستند در این فیلم وجود داشته باشند و به تحلیل یک مسئله تاریخی کمک کنند را کنار می گذارد و آن عناصر اکشن و حادثه ای را بزرگ می کند تا یک فیلم پرتنش و پرهیجان ساخته شود. در آن مورد هم اتفاقاً زیاد موفق نیست چون از کلیشه های تکراری و نخ نما استفاده می کند».
در جلسه هیئت دولت استاندارجدید کرمانشاه انتخاب شد
در جلسه هیئت دولت حجت الله دمیاد به عنوان استاندار جدید کرمانشاه انتخاب واز خدمات استاندار قبلی این استان در دوره تصدی قدردانی شد.هیئت وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود که به ریاست محمود احمدی نژاد برگزار شد، درخصوص مبالغ سود سهام عدالت سالهای 1385 و1386 تصمیماتی را اتخاذکرد.در این جلسه مقرر شد با توجه به عدم دریافت سود سهام طرح مذکور توسط برخی مشمولان به دلیل عدم مراجعه به بانکهای عامل، سازمان خصوصی سازی برای آخرین بار نسبت به فراخوان جهت دعوت از مشمولان طرح یاد شده در روزنامه های کثیر الانتشار اقدام کند .همچنین در این جلسه حجت الله دمیاد به عنوان استاندار جدید کرمانشاه انتخاب شد واز خدمات استاندار قبلی این استان در دوره تصدی قدردانی شد.اعطای نشان دولتی به اسکندر مومنی رئیس راهنمایی ورانندگی نیروی انتظامی و شهریار افندی زاده معاون وزیر ورئیس سازمان راهداری حمل ونقل جاده ای به جهت تلاشهای آنها در کاهش تصادفات جاده ای از دیگر برنامه های هیئت دولت بود.دولت درباره اختصاص اعتبار لازم به منظور آزادی زندانیان ناشی از سوانح رانندگی نیز تصمیمات لازم را اتخاذ کرد.بر این اساس مصوب شد، برای آزاد کردن زندانیانی که در رابطه با حوادث رانندگی محکوم به پرداخت دیه شده و در زندان بسر می برند از محل منابع صندوق تامین خسارتهای بدنی اعتبار لازم تامین و اختصاص یابد .همچنین مقرر شد برای آزادی ده هزار زندانی دارای محکومیت مالی غیر کلاهبرداری که در زندان ها بسر می برند رئیس جمهور مبلغی را در اختیار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه قرار دهد و معادل همین مبلغ توسط ستاد دیه از محل کمکهای خیرین تامین شود تا با گذشت رضایتمندانه شاکیان نسبت به آزادی آنان اقدام لازم صورت گیرد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، هیئت وزیران یک روز از حقوق خود را برای آزادی زندانیان واجد شرایط اختصاص دادند.
قدس
ذوق زدگی ایرنا!

گروه سیاسی: در حالی که سعید جلیلی به نمایندگی از ایران سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته در آلماتی با مقام های 1+5 نشست هایی را برگزار کرد، خبرگزاری ایرنا وابسته به دولت روز گذشته در خبری عجیب مدعی شد جان کری وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه این هفته در قزاقستان در کنار مقام های انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و روسیه، با مقام های ایرانی دیدار خواهد کرد.کری در سفری 11 روزه، در منطقه به سر می برد.
تحرک مشکوک شرکتهای ترکیه در عراق
گروه سیاسی- عرب: شرکتهای ترکیه‌ای و اماراتی کارهای اقتصادی و ساخت و ساز در کربلا را قبضه کرده‌اند.هم اکنون بیش از 30 شرکت اقتصادی از کشور ترکیه به صورت فعال مشغول ساخت و ساز هستند.«امال الهی» استاندار کربلا با بیان این مطلب گفت: همچنین 40 هزار واحد مسکونی ارزان قیمت در شهر کربلا توسط یک شرکت اماراتی در حال احداث است.استاندار کربلا تصریح کرد: من 8 بار درخواست این شرکت را رد کردم و مایل بودم شرکتهای ایرانی این پروژه عظیم را به سرانجام برسانند.وی در پایان با مدنظر قرار دادن شرکتهای ایرانی گفت: «أین الحسینیون»؟
تصویب طرح مستمری بگیری حزب بعث
گروه سیاسی- عرب: 22 هزار نفر از نیروهای ارتش بعث که در زمان صدام خدمت می‌کردند، با تصویب هیأت دولت عراق بازنشسته محسوب شدند و تمام حقوق و مزایای خود را دریافت می‌کنند.این طرح در راستای آشتی ملی و با فشار به دولت مالکی نخست وزیر عراق به تصویب دولت رسیده است.
شهادت یک پیشمرگ کرد در سنندج
بولتن نیوز:ابراهیم محمدی باسابقه طولانی خدمت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تیراندازی عوامل مزدور و وطن فروش گروهک تروریستی کومله در نزدیکی شهرستان سنندج، شربت شهادت را نوشید و به کاروان پرافتخار شهدای مبارزه با اشرار و گروهکهای کرد ضدانقلاب ملحق شد.شهید ابراهیم محمدی عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اهالی روستای «برودر» از توابع بخش کلاترزان شهرستان سنندج است که دوشنبه شب، توسط عوامل گروهک تروریستی کومله به شهادت رسید.
بدقولی احمدی‌نژاد دلیل مشکلات است
ایلنا:عوض حیدر‌پور، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:عدم اجرای قول‌های احمدی‌نژاد دلیل مشکلات آب استان یزد و اصفهان شده است.
عملیات روانی سایت صهیونیست
شفاف:پایگاه خبری صهیونیستی والا در مطلبی با هدف عملیات روانی مدعی شد: مقاماتی از سپاه پاسداران ایران که هم اکنون در غزه حضور دارند متخصصانی در زمینه های ساخت موشک و پرتاب آن هستند و در حال کمک به حماس و جهاد اسلامی فلسطین در تولید موشک های با برد بلند هستند.

 

 

طبیب زاده:برای خود من هم عجیب است
رجا:زهره طبیب زاده ، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: شایعه معرفی من به عنوان وزیر بهداشت دولت به مجلس اساساً کذب است و منشای این شایعه برای خود من هم عجیب است ضمن اینکه بنده اساساً با وزیر شدن زنان مخالف هستم.
گاف در بهترین فیلم اسکار 2013!
گروه سیاسی:در یکی از صحنه های فیلم آرگو که برنده اسکار بهترین فیلم2013 شده است،هواپیمایی که جاسوسان آمریکایی در آن هستند از روی شهری رد می شود که در این شهر و در سال 1358 کولر گازی الکترونیک وجود داشته است!
ساخت سریال در پاسخ به آرگو
فارس:مجموعه تلویزیونی «پنجه شکسته» با موضوع ارایه تحریفات فیلم مجعول «آرگو» ساخته می‌شود.
نجفی: نامزد نمی‌شوم
فارس:محمد علی نجفی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در انتخابات آینده شورای شهر نامزد نمی‌شوم، گفت: در حال حاضر اصلاح طلبان فهرستی برای حضور در انتخابات آینده شورای شهر نداده‌اند.
اعلام آمادگی صداوسیما برای مناظره ها
مهر:حسن خجسته، معاون برنامه ریزی و نظارت رسانه ملی اعلام کرد: روند برپایی مناظرات انتخاباتی برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی تکمیل شده است.
محمدرضا رحیمی زیر ذره بین مجلس
خبرآنلاین:قرار است کمیسیون اصل 90 مجلس عملکرد محمدرضا رحیمی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را بررسی ‌کند.
اتومبیل بیت‌المال در اختیار همسر مدیر
مشرق:براساس اخبار دریافتی، یک خودروی پرشیا که متعلق به بیت
المال است، هم اکنون در اختیار همسر یک مدیر قرار گرفته است.این مدیر که برای مدتی از ورزش دور شده بود، در پی تحولات صورت گرفته در سالهای اخیر، با سفارش یک جریان خاص به این مجموعه بازگشته و سمت مهمی را نیز تقبل کرده است. وی در حال فعالیت گسترده برای این جریان در ورزش است.
به نفع هیچکس کنار نمی‌کشم
خبرآنلاین:محمد سعیدی کیا، نامزد احتمالی ریاست جمهوری گفت:اینکه از قول من نوشته بودند 90 درصد مردم من را می شناسند این حرف من نبود؛ تیتر را اشتباه زده بودند.وی در پاسخ به این سوال که به نفع چه کسی از انتخابات کنار می کشید،افزود: قرار است تا آخر باشم و به نفع هیچکس کنار نمی کشم.
حائری شیرازی: هاشمی نمی آید
فرارو:آیت‌ا... حائری‌ شیرازی گفت:تا زمانی که آیت‌ا... مهدوی کنی داوطلب ریاست مجلس خبرگان رهبری باشد، آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در این عرصه وارد نمی‌شود.
تز شاهنشاهی جریان انحرافی
مهر:محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تفکرات کلان جریان انحرافی گفت:جریان انحرافی زمانی که مکتب ایرانی را در مقابل مکتب اسلامی قرار داد، متوجه شدم این طرح یک طرح شاهنشاهی است و دریافتم شباهت این جریان به طرح شاهنشاهی زیاد شده است.
دیگر سند رو کردن جواب نمی‌دهد
تسنیم:احمد نجابت عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به بحث انتخابات خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: دیگر سند رو کردن جواب نمی‌دهد.
جام جم
تحلیل کرباسچی از فتنه 88

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در مصاحبه با مهر به تحلیل فتنه سال 88 پرداخت که طی آن درباره موسوی و کروبی اینطور گفته است: آقایان موسوی و کروبی که نرفتند ساختمان ریاست جمهوری را اشغال کنند یا این که به پاستور لشکر کشی کنند. اگر این کار را کرده بودند، یعنی تن ندادن به آراء و دنبال کردن خواسته‌ها به صورت غیرقانونی.کرباسچی که هیچ یک از اقدامات موسوی و کروبی را خلاف قانون نمی داند، در خصوص حوادث روز عاشورای تهران نیز می گوید: آقای موسوی و کروبی هیچ یک از کسی دعوت نکردند که به خیابان‌ها بیایند و کار خلاف قانون انجام دهند. در تظاهرات روز عاشورا هم مگر برای همه دسته‌ها از وزارت کشور مجوز گرفته می شود؟ راهپیمایی مذهبی است و همه انجام می دهند. حالا اگر مجموعه از حوادث آن روز اتفاق افتاد، مگر مسئولیت آن بر عهده آقایان موسوی و کروبی است؟
هالیوود علیه ایران
در امتداد رفتارهای خصمانه نظام سلطه علیه ماهیت اسلامی ـ انقلابی جمهوری اسلامی ایران که تاکنون در ابعاد مختلف نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... بروز و ظهور داشته، «هالیوود» به عنوان بازوی فرهنگی ـ تبلیغاتی این جریان در تدارک پروژه ای جدید علیه کشورمان است.به گزارش بولتن نیوز، پس از ساخت فیلم هایی چون «بدون دخترم هرگز، سی صد، زمانی برای خیانت، خانه ای روی شن و مه، شرایط، شبی با پادشاه، انیمیشن پرسپولیس، کشتی گیر، جاودانه ها، سنگسار ثریا، اسکندر» و در آخر فیلم به شدت غیر حرفه ای و البته سیاسی «آرگو»، هالیوود این بار پروژه ای جدید را با موضوع کودتای آمریکایی 28 مرداد که منجر به سرنگونی دولت مصدق و بازگشت محمدرضا پهلوی به عرصه سیاسی کشور شد، کلید زده است.
موضع حائری‌ شیرازی درباره مکتب ایرانی
آیت‌الله محی‌الدین حائری‌ شیرازی در نخستین «نشست اخلاقی و معنوی ویژه اصحاب بسیجی رسانه‌های استان فارس» با اشاره به سخنان مشایی درباره مکتب ایرانی اظهار داشت: صحبت‌هایی درباره مکتب ایرانی که در ابتدا با قصد بدی به وجود نیامده بود، وجود دارد که من در دو نامه به اسفندیار رحیم‌مشایی نکاتی را به وی گوشزد کردم و ما نباید مکتب ایرانی را منحصر به ایران پیش از اسلام بدانیم.وی با اشاره به موروثی بودن مشاغل در ایران باستان و نبود امکان ارتقا در طبقات اجتماعی آن زمان در ادامه گفت: در آن زمان، علم نیز موروثی بود و افراد عادی جامعه حق فراگیری دانش را نداشتند و ما برای معرفی دانشمندان پیش از اسلام در کشورمان دچار مشکل می‌شویم در حالی که در ایران پس از اسلام، شاهد پیشرفت علمی چشمگیر و ورود اندیشمندان نامی ایرانی در فهرست عالمان جهان هستیم.این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه صحبت‌های مشایی جامع نیست افزود: منحصر دانستن مکتب ایران به دوره پیش از اسلام در ایران، باعث ایجاد تفرقه در جامعه می‌شود و لازم است که بازبینی بیشتری در این مورد صورت گیرد.
تلاش اصلاح‌طلبان برای دیدار با مقام معظم رهبری
بعد از دیدار سه چهره اصلاح‌طلب یعنی موسوی لاری، جهانگیری و انصاری با مقام مظعم رهبری، حالا بار دیگر اصلاح‌طلبان با ارسال نامه‌ای تقاضای دیدار با مقام معظم رهبری را به دفتر ایشان فرستاده‌اند، آن هم دیداری با برای بیان دغدغه‌های انتخاباتی. دومین دیدار اصلاح‌طلبان با رهبر معظم انقلاب و تلاش آنها برای بازگشت به ساختار سیاسی زنگ خطر جدی برای اصولگرایان را به صدا درآورده است.به گزارش نامه، این روزها و در ماه‌های پایانی منتهی به انتخابات، در حالی که اصولگرایان درگیر منازعات درون جریانی خود برای نحوه حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری هستند و اصلاح‌طلبان و حضور آنها در انتخابات را چندان جدی نمی‌گیرند، اصلاح‌طلبان هر روز بیشتر به حضور جدی و پررنگ در انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شوند و سازوکارهای لازم برای بازگشت به میدان رقابت سیاسی را برای خود فراهم می‌کنند.اصلاح‌طلبان این روزها کم کم تبدیل به رقیب جدی‌تری برای اصولگرایان می‌شوند و اصولگرایان را درشرایط رقابتی جدیدی قرار می‌دهند. دیگر تنها رقابت انتخابات خرداد 92، رقابت میان جریان‌ها و گروه‌های مختلف اصولگرا نیست، بلکه اصلاح‌طلبان هم کم کم وارد میدان می‌شوند و رقابت انتخاباتی شکل دیگری به خود می‌گیرد. به نظر می‌رسد اصولگرایان این روزها باید ضمن رقابت درون جریان خود، نیم نگاهی هم به رقیب دیرینه خود یعنی اصلاح‌طلبان داشته باشند.
وطن امروز
ادعای جدید تل‌آویو درباره مذاکرات هسته‌ای ایران

خبرگزاری فرانسه موضع جدید مقامات رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران را بازتاب داده است. این خبرگزاری به نقل از یک مقام بلندپایه اسرائیلی – که از وی نام نبرده – می‌نویسد مذاکرات هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی، تنها زمان بیشتری در اختیار ایران قرار می‌دهد تا برنامه‌های خود برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را پیگیری نماید. وی در این زمینه اظهار داشته: «ما دریافته‌ایم تنها چیزی که در این مذاکرات به دست آمده، دادن زمان بیشتری به ایران برای پیشبرد برنامه سلاح هسته‌ای‌اش بوده است». این فرد همچنین اشاره کرده که پس از برگزاری مذاکرات، «وندی شرمن»، مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در گروه 1+5، ضمن سفر به سرزمین‌های اشغالی با «یاکوف آمیدرور»، مشاور امنیت رژیم صهیونیستی دیدار و وی را از محتوای مذاکرات مطلع کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات