تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۲۶۴۲۸۴

باهنر: تغییرات دولت به سرایداران مدرسه‌ها رسیده است


رئیس‌جمهور، وزیر را انتخاب می‌کند، وزیر می‌گوید من معاونین خودم را باید عوض کنم، معاونین هم می‌گویند مدیران کل را تغییر دهیم و همین ادامه پیدا می‌کند و حالا کار به عزل مدیر و سرایدار مدرسه رسیده است!

محمدرضا باهنر با اشاره به انتخابات امسال گفت: کاندیدای اعتدال آقای روحانی بود، اما آیا عارف می‌توانست این شعار را نمایندگی کند آیا آقای ولایتی می‌توانست؟ نه نمی‌توانستند.

حالا اینکه عملکرد این شش ماهه دولت چگونه شده، جای بحث دارد. روحانی ذاتاً و به خودی خود تیم نداشت و اما یک گلایه‌ای که ما از دولت روحانی داریم و فکر می‌کنیم که این اتفاق نباید می‌افتاد، این است که در گذشته هر جریانی که می‌رفت و یک جریان دیگری می‌آمد از دم شروع به تغییر مدیران می‌کرد.

قرار نیست وقتی که یک حزب قدرت را در دست می‌گیرد در تمام پست‌های مدیریتی افراد مورد نظرش را جایگزین کند. مثلاً در کشور ما در جریان عزل و نصب‌ها، این برای نظام خیلی هزینه دارد. ما امیدواری زیادی داشتیم که آقای روحانی این رویه را در پیش نگیرد، البته مسئله فراجناحی در دولت روحانی نیز رعایت نشده است.

باهنر در ادامه به اوضاع آشفته اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در وضعیت کنونی اشاره کرد و ادامه داد: وضع ما اصولگرایان و ‌ اصلاح‌طلبان به هم ریخته است. یعنی از همین الان در اردوگاه اصلاح‌طلبان بحث عبور از روحانی شروع شده است تا اینکه چه کسی مجلس را در دست بگیرد، به عارف رضایت دهند یا به کس دیگر. این طرف هم همین گونه است. اگر در انتخابات آینده اصلاح‌طلبان منسجم‌تر و محکم‌تر بیایند به همین نسبت نیز اصولگرایان به هم نزدیک می‌شوند.

وی همچنین به فعالیت‌های طیف اصلاحات اینگونه اشاره می‌کند: در این اواخر برخی از عناصر تندرو اصلاح‌طلب که به دنبال کارشکنی و رفتار ساختارشکنانه بودند می‌خواستند القا کنند که نظام ایدئولوژیک نمی‌تواند منافع ملی را حفظ کند که این موضوع یکی از بحث‌های جدی یکی از همین سران اصلاح‌طلب بود و بعدا جزو سران فتنه هم شد. سال 76 که به آقای خاتمی تبریک می‌گفتم و در مورد برنامه‌ها و کابینه‌اش با او صحبت می‌کردم زد زیر خنده و گفت: «من فکر نمی‌کردم که رئیس‌جمهور شوم. من آمده‌ام کاندیدا شوم تا یک تشکیلات و حزبی داشته باشیم و هیچ وقت فکر نمی‌کردم که 20 میلیون رأی بیاورم، اصلاً برنامه‌ای ندارم. تازه باید بنشینم برای برنامه‌ها فکر کنم.»

به‌رغم آن که روحانی بسیاری از نیروهایش را از اصلاح‌طلبان استفاده کرد، امروز خیلی از تندروهای اصلاح‌طلب از روحانی راضی نیستند. یادتان است که خاتمی می‌گفت هر 9 روز یک بحران به‌وجود می‌آید. مثلاً یکی از مدیران آن وقت اصلاحات که خیلی هم دو آتشه بود رفته بود در یکی از شهرستان‌های کرمان سخنرانی بکند و پارچ آب از روی میز افتاد مردم هورا کشیدند اسم این را بحران گذاشته بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات