تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶  ، 
کد خبر : ۲۷۰۳۰۰

استاد مسلم و برجسته قرآن در قطعه دو بهشت زهرا(س) آرمید

استاد مولایی هرگز برای تدریس و تشکیل جلسات قرآن از کسی وجهی دریافت نکرد و معیشت خود را از راه کارگاه سنگبری و استحصال معدن می گذراند و به گفته خودش همه این برکات مادی و معنوی را به واسطه انس با قرآن به دست آورد.

سایت بصیرت، گروه فرهنگی/ در پی در گذشت اکبرالقرای ایران استاد ابراهیم پورفرزیب' مشهور به مولایی مقام معظم رهبری پیام تسلینی به این شرح صادر فرمودند:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت فقید سعید مرحوم آقای ابراهیم پورفرزیب(مولایی) را که استاد مسلم و برجسته تجوید و قرائت و مربی اساتید قرآن و نویسنده کتاب‌های مفید در این رشته بودند، به جامعه قرآنی کشور و شاگردان بی‌شمار و به خاندان مکرم و بازماندگان ایشان تسلیت می‌گویم و غفران و رحمت الهی و حشر با کلام‌الله مجید را برای ایشان مسئلت می‌کنم.

سید علی خامنه‌ای/24 مهر 1393

لازم به ذکر است مراسم تشییع این استاد مسلم قرآن   با حضور مسئولان و فعالین قرآنی ایران و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مقایل ساختمان 'صندوق اندوخته نیکان' واقع در خیابان شریعتی تهران به سمت بهشت زهرا (س) تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری ایکنا صندوق اندوخته نیکان، سالیان سال بود که هر روز قدمگاه اکبرالقراء ایران بود که امروز محل وداع استاد با شاگردان و دوستدارانش شد.

اساتید قرآن که هر کدام روزی با واسطه یا بی واسطه شاگرد استاد بوده اند گردهم آمده اند تا وداعی همیشگی با استادالاساتید قرآن داشته باشند.

وی بنیان گذار صندوق اندوخته نیکان بود و بیش از 50 سال از عمر خود را در این صندوق برای حمایت از نیازمندان گذاشت تا اندوخته ای برای آخرت خود داشته باشد

در مراسم تشییع پیکر این استاد قرآن،نه تنها شاگردان استاد که مدیران قرآنی و دوستداران استاد که شاید یک بارهم در جلساتش حضور نداشته اند گردهم آمد ند تا پیکر استاد را بر روی دست های خود راهی خانه معبود کنند.

استاد ابراهیم پورفرزیب (مولایی)، معلم با فضیلت قرآن و اکبرالقراء ایران، سه شنبه شب 22 مهرماه پس از یک دوره بیماری، دعوت حق را لبیک گفت.

ابراهیم پورفرزیب، مشهور به 'مولایی' از جمله پیشکسوتان آموزش فنون قرائت و تلاوت قرآن کریم بود که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان علوم و فنون تلاوت، در زمره معدود استادانی محسوب می شد که بر قرائت های هفتگانه و روایات چهارده گانه تسلط کاملی داشت و کتاب 'تهذیب القراءة' را در این زمینه به رشته تحریر درآورده است.

مولایی در سال 1306 هجری شمسی در منطقه سنگلج تهران دیده بر جهان گشود، دوران ابتدایی را در دبستان عنصری تهران سپری کرد و هنوز به چهارم ابتدایی نرسیده بود که از جهت تسلط بر روخوانی قرآن کریم، حتی از معلم خود پیشی گرفت و برتری خود را بر دیگران ثابت کرد.

استاد مولایی به گفته بسیاری از کسانی که وی را می شناسند،هرگز برای تدریس و تشکیل جلسات قرآن از کسی وجهی دریافت نکرد و معیشت خود را از راه کارگاه سنگبری و استحصال معدن می گذراند و به گفته خودش همه این برکات مادی و معنوی را به واسطه انس با قرآن به دست آورد.

استاد مولایی در فاصله سال های نوجوانی و جوانی هرگز تدریس و تالیف علوم قرآنی را رها نکرد و علاوه بر تالیف کتاب هایی درباره اختلاف قرائات، جلسات دائمی قرآن را هم در مساجد گوناگون برگزار کرد.

پیکر استاد ابراهیم پورفرزیب در آرامگاه خانوادگی در قطعه دو بهشت زهرا(س) آرام گرفت. حضور کمرنگ مسئولین فرهنگی در تشییع جنازه این استاد برجسته قرآن مشهود بود.

اکبر القرای ایران لقبی است که مقام معظم رهبری به ایشان داده بودند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات