تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶  ، 
کد خبر : ۲۷۸۶۷۴

نقش رادیو و تلویزیون های عراق در مقابله با داعش

داعش وقتی به عراق ورود پیدا کرد با 70 درصد تبلیغات و 30 درصد نظامی وارد عراق شد و ما توانستیم به کمک همین اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی در مقابل داعش ایستادگی کنیم و آن را متوقف کنیم

 پایگاه بصیرت/ 
رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق در گفتگویی با "پایگاه بصیرت" گفت: اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی سه سال قبل در عراق بین 80 سازمان تبلیغاتی، رادیو و تلویزیونی تشکیل شده است. این اتحادیه در عراق توانست تمام گروه‌های اسلامی و مسلمان را در خود جذب کند .حجت الاسلام سید حمید حسینی افزود: الحمدالله این اتحادیه قوی ظاهر شد و توانست به دولت و مرجعیت عراق کمک ‌کند واگر این اتحادیه نبود داعش می‌توانست عراق را ساقط کند چرا که داعش وقتی به عراق ورود پیدا کرد با 70 درصد تبلیغات و 30 درصد نظامی وارد عراق شد و ما توانستیم به کمک همین اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی در مقابل داعش ایستادگی کنیم و آن را متوقف کنیم. این فعال رسانه ای گفت:در مرحله اول توانستیم تمام نقشه‌های تبلیغاتی داعش را خنثی کنیم تا بغداد و شهرهای مقدس ما سقوط نکند.بنابراین می‌توانیم بگوییم اگر مرجعیت و اتحادیه نبود عراق هم نبود، چون وقتی که مرجعیت فتوا را صادر کرد عراق نجات پیدا کرد و زمانی که اتحادیه شکل گرفت و توانست در مقابل تبلیغات داعش بایستد عراق توانست قد علم کند.
وقتی حزب بعث سرنگون شد ما به این امور وارد نبودیم افراد مسلمان ما در امور رسانه ای وارد نبودند چرا که اصلا دوره‌های تربیت کادر رادیو تلویزیونی نداشتیم الحمدلله اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی به ما کمک کرده و دوره‌هایی گذاشت که توانست دست ما را در این زمینه بگیرد تا بتوانیم شبکه‌های مختلفی ایجاد کنیم. در حال حاضر تقریبا 40 رادیو و 30 شبکه تلویزیونی محلی و یا ماهواره‌ای در عراق تشکیل داده ایم و توانستیم با دوره‌هایی که این اتحادیه در کشور ایران، لبنان و عراق برای ما گذاشتند این شبکه‎ها را راه‌اندازی کنیم. متاسفانه حتی دولت عراق به دلیل مشکلات عدیده‌ای که داشت نتوانست کمکی به ما بکند اما این اتحادیه به کمک ما آمد. ما همچنین از جمهوری اسلامی به خصوص از مقام معظم رهبری از صمیم قلب تشکر می‌کنیم که به ملت عراق کمک کردند.
رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق گفت:همان طور که اطلاع دارید 70 درصد کار داعش تبلیغات و 30 درصد حرکت نظامی و تخریبی است که ما با تبلیغات می‌توانیم این 70 درصد را از بین ببریم. 70 درصد ملت عراق شیعه، 15 درصد کرد و 15 درصد اهل سنت هستند و در واقع 70 درصد ملت عراق هیچ تلویزیونی غیر از همین تلویزیون‌های وابسته به اتحادیه ندارند به همین خاطر است که ما می‌گوییم  وجود اتحادیه ضرورت دارد و توانست مشکل عراق را از نظر رسانه‌ای حل کند چرا که 70 درصد مردم عراق به جز رسانه‌های این اتحادیه به چیز دیگری دسترسی ندارند.
وی تصریح کرد:ما که کارهای رسانه‌ای انجام می‌دهیم باید به تکنولوژی جدید مانند اینترنت و شبکه‌های اجتماعی توجه داشته باشیم. در حال حاضر همه ملت عراق و ملت‌های منطقه به این امکانات روی آوردند و استقبال مردم از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خیلی بیشتر از رادیو و تلویزیون شده است در نتیجه ما هم باید خودمان را با این فضای جدید وفق داده و به این فضا منتقل شویم.
وی با ارائه پیشنهادی به این اتحادیه گفت:ما در اتحادیه شبکه فارسی زبان نداریم امیدواریم که  اتحادیه بتواند شبکه‌ای به زبان فارسی برای ملت ایران پخش کند و ما نیز بتوانیم مسائل منطقه و اخبار مردم شیعه و دوستدار اهل بیت در عراق و عتبات عالیات را روز به روز و ساعت به ساعت به زبان شیرین فارسی به اطلاع مردم ایران برسانیم امیدواریم این پیشنهاد محقق شود.

تهیه و تنظیم از:سید محمد مشکوة الممالک

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات