صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۲۸۳۰۹۴

تهران محور مقابله با تروریسم

برخی معتقدند، برگزاری این نشست در تهران درست در جریان اجرای برجام، می‌تواند مقدمه‌ای برای ایجاد روزنه نفوذ غرب از طریق کشور آلمان باشد.

نشست مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ روز شنبه با حضور وزرای خارجه، معاونان و نمایندگان بیش از 60 کشور جهان در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه آغاز به کار کرد. وزرای خارجه آلمان، لبنان، عمان، عراق، افغانستان و معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان و همچنین نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق، از جمله شرکت‌کنندگان در این نشست یک روزه بین‌المللی بودند.

مسئله‌ قابل توجه این نشست این است که با توجه به جریانات اخیر در منطقه، به‌ویژه ورود روسیه برای مقابله با گروه‌های تروریستی و تکفیری در سوریه و پیروزی‌های ارتش و نیروهای مردمی این کشور، نماینده‌ای از این دو کشور در این اجلاس که در تهران برگزار شد، شرکت نکردند. حاضر نشدن دو متحد ایران در جنگ با داعش و تروریسم در اوضاعی که این اجلاس برای بررسی راه‌های مبارزه با تروریسم در منطقه برگزار می‌شود، تأمل‌برانگیز است.

صِرف برگزاری این اجلاس در تهران از جهات گوناگون اهمیت دارد. اگرچه برخی با استناد به برگزاری دور پیش آن در دوحه قطر که کشوری نه چندان تأثیرگذار است، معتقدند که این مسئله اهمیت چندانی ندارد، اما حضور «اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان و ابراز نظر درباره اینکه در آینده سوریه حضور بشار اسد متصور نیست، اما آتش‌بس با او متصور است، مهم جلوه می‌کند.

برخی معتقدند، برگزاری این نشست در تهران درست در جریان اجرای برجام، می‌تواند مقدمه‌ای برای ایجاد روزنه نفوذ غرب از طریق کشور آلمان باشد.

برچسب ها: تروریسم ، مونیخ ، بصیرت
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات