صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۸۳۷۹۸

گزارش رادیو فرانسه از حمام خون در پاریس

رادیو فرانسه گزارش داد: جمعه شب ١٣نوامبر، پاریس شاهد فاجعه بارترین حملات انتحاری در فرانسه بود و در این ارتباط 6 حمله انتحاری در نقاط مختلف پاریس به کشته شدن 129 نفر انجامید.
پایگاه بصیرت: شبکه اینترنتی رادیو فرانسه فارسی شنبه شب در گزارشی نوشت : به گفته فرانسوا مولان دادستان پاریس، بیش از٢٠٠نفر نیز در حملات شب گذشته زخمی شده اند و بسیاری از آنها در شرایط وخیم قرار دارند.
اکنون درفرانسه وضعیت اضطراری برقرار شده و بنا براعلام رییس جمهوری این کشور، مرزهای فرانسه نیز تحت کنترل است.
فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه سه روز عزای عمومی در فرانسه اعلام کرده و به گفته او اکنون تمام اقدام های امنیتی در این کشور در سطح بالا برقرار است.
جمعه شب حوالی ساعت 9 و 21 دقیقه، ٣ انفجار انتحاری در منطقه سَن دُونی در نزدیکی استادیوم فرانسه صورت گرفت که همزمان، بازی دوستانه فوتبال میان فرانسه و آلمان در حال انجام بود و رییس جمهوری فرانسه نیز برای تماشای این بازی در آنجا حضور داشت.
سه مهاجم مجهز به کمربند انفجاری بودند که ٢ نفر از آنها در نتیجه منفجر کردن کمربند و یک نفر دیگر در نتیجه تیراندازی پلیس کشته شد.
در نتیجه این حملات درمنطقه سن دونی، چند دَه نفر کشته شدند.
همزمان، حملاتی نیز در مناطق دیگر پاریس رخ داد.
در نتیجه حمله در خیابان شارون و در تراس کافه بِل اکیپ، 19 نفر کشته شدند.
در خیابان فونتن او قوا نیز پنج نفر کشته شدند.
همچنین خیابان اَلیبر، در فاصله کافه کاریون و رستوران پُتی کامبوج نیز شاهد حمله ای بود که بین 12 تا 14 قربانی داشت.
به طور کلی در نتیجه این حملات، هشت تروریست کشته شدند و به گفته پلیس ممکن است عده دیگری از مهاجمان هنوز زنده باشند، اما از میان حملات شب گذشته، آنچه در کنسرت سالن بَتَکلان، در تقاطع بلوار ریچارد انوارد و بلوار وُلتر صورت گرفت، خونبارترینِ آنها بود و قتل عام نام گرفته است.
مهاجمان که دست کم 3 نفر بوده اند، وارد محل برگزاری کنسرت گروه راک آمریکایی ایگلز آو دِث متال شدند.
نیکولا شاپیوس، خبرنگار روزنامه لوموند که از ساعت 10 و 30 دقیقه شب گذشته در نزدیکی محل کنسرت بوده، پلیس ها را دیده که در پسِ ماشین ها مخفی شده بودند تا خود را از شلیک اسلحه اتوماتیک حفظ کنند.
گروه ضربت پلیس فرانسه بلافاصله در محل حادثه حاضر شده بودند.
رادیو فرانسه فارسی توضیح داد: در حمله مهاجمان به کنسرت شب گذشته، ده ها نفر کشته شدند. همچنین یک پلیس در جریان درگیری با مهاجمان زخمی شد.
فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه، ساعاتی پس از وقوع حملات مرگبار در پاریس و پس از برگزاری جلسه اضطراری، در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.
همچنین صبح روز شنبه (١4 اکتبر)، جلسه اضطراری شورای عالی دفاع با رییس جمهوری، مانوئل والس، نخست وزیر، وزیر دفاع، وزیر کشور و برخی دیگر از وزیران کابینه، به منظور بررسی اوضاع پس از حملات شامگاه گذشته در پاریس، تشکیل شد.
بدنبال تصمیم هیات دولت فرانسه وضعیت اضطراری با اجرای طرح آلفا، در سراسر خاک فرانسه برقرار شد و در تمامی مرزهای کشور مقررات ویژه کنترل به اجرا در آمد.
همچنین یک هزار و پانصد نیروی نظامی به منظور افزایش توان امنیتی در فرانسه بکار گرفته شده است.
روز شنبه ١4 اکتبر، مدارس در تمامی سطوح دبستان، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه ها، تعطیل اعلام شد و همچنین از مردم خواسته شد تا از حضور در مکان های عمومی خودداری نموده و در خانه هایشان بمانند.
در این ارتباط سالن های نمایش، موزه ها، سینماها، نمایشگاه ها و پارک های تفریحی نیز تعطیل اعلام شد و برج ایفل در پاریس هم از شامگاه گذشته تعطیل شده است.
رادیو فرانسه فارسی در پایان افزود: فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه، در نشست جی 2٠ که در ترکیه برگزار می شود، بدلیل رخدادهای تروریستی در فرانسه حضور نخواهد یافت و لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، در این نشست در آنتالیا ترکیه شرکت خواهد کرد.
منبع: بولتن نیوز
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات