صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵  ، 
کد خبر : ۲۸۳۹۰۲

رویکرد نامزدهای جمهوریخواه در قبال حملات پاریس

ه اینترنتی «المانیتور» 17 نوامبر 2015 (26 آبان) در مقاله‌ای به حملات تروریستی پاریس و رویکرد آمریکا در قبال آن پرداخت و نوشت: [...]
پایگاه بصیرت / برگردان از حمید نیکو

یادداشت: گروه ترجمه- پایگاه اینترنتی «المانیتور» 17 نوامبر 2015 (26 آبان) در مقاله‌ای به حملات تروریستی پاریس و رویکرد آمریکا در قبال آن پرداخت و نوشت: «حملات تروریستی پاریس سبب بروز واکنش‌های ضداسلامی در آمریکا شده است؛ در حالی که در مناظره 14 نوامبر نامزدهای دموکرات، همگی از گفتن جنگ آمریکا با اسلام رادیکال امتناع می‌کردند، جمهوریخواهان از گفتن این مسائل واهمه‌ای نداشتند. برخی از آنها نیز از «برخورد تمدن‌ها» سخن می‌گفتند.»

در ادامه مقاله آمده است: سناتور «تد کروز» جمهوریخواه اهل تگزاس به فاکس‌نیوز گفت: «داعش شکل خاصی از اسلام رادیکال است که مطابق آن هر کس این نوع اسلام را نپذیرد، باید کشته یا اینکه به زور مسلمان شود... این چیزی است که در پاریس شاهد آن بودیم. در اسرائیل [رژیم صهیونیستی] نیز چنین وضعیتی وجود دارد و متأسفانه باید بگویم که این مسئله به آمریکا نیز کشانده خواهد شد». سناتور جمهوریخواه «مارکو روبیو» نیز گفت: «آنها به این دلیل که ما در خاورمیانه حضور نظامی داریم، از ما متنفر نیستند... بلکه به این دلیل متنفرند که در اینجا دختران جوان به مدرسه می‌روند؛ زنان رانندگی می‌کنند؛ آزادی بیان در اینجا وجود دارد و ادیان مختلف مورد احترام هستند. آنها از ما متنفرند؛ زیرا ما جامعه‌ای تحمل‌پذیر و متنوع داریم».

در پایان مقاله آمده است: شادی حمید، عضو ارشد مرکز سیاست‌های خاورمیانه وابسته به مؤسسه بروکینگز می‌گوید: «تصور می‌کنم این نوع موضع‌گیری‌های برخی سیاست‌مداران آمریکایی نشان می‌دهد، آنها درک اساسی درباره تهدیدی که با آن مواجه هستیم، ندارند... داعش خواهان تحریک برخورد تمدن‌هاست. این موضوع عمدی است؛ بنابراین، هنگامی که از لحنی مشابه استفاده می‌کنیم، ما در دام آنها افتاده‌ایم. دولت اسلامی (داعش) به دنبال ایجاد شکاف میان مسلمانان فرانسوی و سایر جمعیت این کشور است. آنها تمایل دارند به مسلمانان فرانسه بگویند که ببینید، شما هرگز در فرانسه به منزله شهروندان برابر پذیرفته نخواهید شد. بنابراین، با ما باشید».
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات