صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰  ، 
کد خبر : ۲۸۳۹۵۰

نظر منتجب نیا درباره رابطه دو دولت با احزاب

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان این که دولت های نهم و دهم سیاست حزب ستیزی رادنبال می کرد، گفت: اگر پذیرفته ایم که فعالیت سیاسی از اعتقادات دینی ما است و فعالیت سیاسی باید به صورت دسته جمعی باشد، لذا فعالیت حزب، انجمن اسلامی و تشکل ها در چارچوب قانون ضروری است.
پایگاه بصیرت: حجت الاسلام رسول منتجب نیا شامگاه سه شنبه در نشست ' احزاب و حق انتخاب در جمهوری اسلامی ایران' در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز افزود: احزاب و تشکل های قانونی چه در مراکز آموزشی و غیرآموزشی رمز کنترل و هدایت فعالیت های سیاسی است و زمینه ی شادابی و پویایی فضای سیاسی جامعه را فراهم می کند.
نماینده مردم شیراز در دوره های دوم و سوم مجلس شورای اسلامی مقابله با تشکل های قانونی را اقدامی ناصواب خواند و اظهار کرد: دولت گذشته که شعار حزب ستیزی را دنبال می کرد، کاملا در اشتباه بود، خودشان هم می دانستند. با احزاب مقابله می کردند و در عوض دیگر نهادها را به کار می گرفتند و به آنها کارکرد حزبی می دادند. 
منتجب نیا با ابراز نارضایتی از فضای دانشگاه ها در دولت های نهم و دهم گفت: در این هشت سال، طیف ها، تشکل های دانشجویی مجال فعالیت نداشتند و تنها یک مجموعه محدود در دانشگاه اجازه فعالیت داشت.
وی گفت: این که اجازه ندهیم افراد با سلایق مختلف در دانشگاه ها حرف بزنند، جز خیانت به دانشگاه و دانشجو نیست؛ در صورت گشایش فضای دانشگاه و جامعه است که می توان دانشگاه را به حرکت درآورد و زمینه ساز رشد فکری اجتماعی جامعه شد. 
این فعال سیاسی اصلاح طلب در بخش دیگری از سخنان خود تلاش برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را خدمت به جامعه تلقی کرد و با اشاره به دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند 94 گفت: باید تلاش کرد که انتخابات پرشوری را شاهد باشیم و با حذف محدودیت ها، می توان انتظار داشت که مردم با شور و هیجان در صحنه حاضر شوند. 
منتجب نیا در پاسخ به پرسش دانشجویی در این نشست گفت: اصلاح طلبان هیچ گاه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تحریم نکردند. 
وی اظهار کرد: اصلاح طلب ها به خاطر محدودیت هایی که در دولت گذشته برای آنها فراهم شده و فضا بسته بود، گفتند که کاندیدا نمی شویم که کاندیدا نشدن به معنای رای ندادن نیست. 
این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این که در انتخابات مجلس نهم به علی مطهری رای دادم، گفت: بسیاری از بزرگان اصلاح طلب نیز در این انتخابات شرکت کردند و از این رو، هیچ تحریمی از طرف اصلاح طلبان نبوده است. 
این نشست با 100 دقیقه تاخیر به دلیل آنچه تاخیر پرواز حامل منتجب نیا عنوان شد، در سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز واقع درشهر جدید صدرا برگزار شد. 
این نشست به دعوت تشکل دانشجویی آفتاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و با همکاری شمار دیگری از تشکل های این دانشگاه در سایر شهرستان های فارس برگزار شد. 
منبع:ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات