صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲  ، 
کد خبر : ۲۸۳۹۸۷

فعالیت منافقین در تلگرام

برخی اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که با عدم حضور خود در جلسات این کارگروه مانع از رسیدگی به وضعیت تلگرام می‌شوند باید بدانند که علاوه بر انواع و اقسام کانال ها و ربات های مفسده انگیز و مبتذل که سلامت روانی و اخلاقی جامعه را به مخاطره انداخته اکنون تروریست های نشانه داری به فعالیت در شبکه تلگرام روی آورده اند.
پایگاه بصیرت: یکی از بحث‌های داغ این روزهای محافل رسانه‌ای  بحث فیلترینگ یا عدم فیلترینگ شبکه پیام رسان موبایلی تلگرام است، شبکه‌ای اجتماعی که بعد از فروکش کردن تب شبکه هایی همچون "وی چت"،"وایبر" و "لاین" به سرعت در میان مردم جامعه ما به مقبولیت و محبوبیت رسید.
یکی از عوامل شیوع استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام در میان کاربران ایرانی، تسهیل و تسریع مبادله پیام با قابلیت ایماژسازی (استیکر) از طریق این اپلیکیشن موبایلی است؛ قابلیتی که این فرصت را برای مجرمان و هرزه‌نگاران فضای مجازی را هم فراهم آورد تا انواع و اقسام کانال ها و ربات‌های مبتذل و غیراخلاقی و منافی عفت‌عمومی را در این اپلیکیشن ایجاد کنند و از سواستفاده از این طریق ضمن کسب سودهای هنگفت مادی، اخلاق اجتماعی و شئونات اسلامی جامعه ما را مخدوش کنند.
  از همان زمان شیوع استفاده از تلگرام در میان کاربران ایرانی و گرایش شدید آن‌ها به کنشگری در این شبکه اجتماعی موبایلی، با توجه به سوء استفاده‌های بی‌شمار هرزه‌نگاران فضای مجازی، بحث محدودسازی و فیلترینگ حداقل کانال های این شبکه مطرح بود؛ بحثی که متولی اصلی آن کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است؛ کارگروهی که  بر اساس ماده 22 قانون جرائم رایانه‌ای مسئولیت نظارت بر فضای مجازی و پالایش تارنماهای حاوی محتوای مجرمانه و رسیدگی به شکایات مردمی را برعهده دارد.
جلسه کارگروه مزبور که قرار بود چهارشنبه دو هفته گذشته (13 آبان) با موضوعیت بررسی فیلترینگ تلگرام برگزار شود به دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضاء برگزار نشد؛ البته بعدها ادعاهایی در فضای رسانه ای مطرح شد که مخالفان بررسی وضعیت شبکه های تلگرام که عموما عضو دولت هستند، تعمدا در جلسه مزبور شرکت نکرده اند تا با تحریم آن از  بررسی و تهیه راهکار برای تلگرام ممانعت به عمل آورند، البته این ادعاها هیچگاه از سوی مسئولان ذیربط در دولت تایید نشد.
اما آنطور که حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور به خبرنگار  میزان خبر داده قرار است در جلسه امروز کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، وضعیت فیلترینگ تلگرام مورد بررسی قرار گیرد. 
البته برخی از منتقدین سیاست های فرهنگی دولت معتقدند اگرچه جلسه امروز کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با محوریت بررسی فیلترینگ تلگرام برگزار می شود اما بازهم مخالفان عموما پاستورنشین این امر بار دیگر با عدم حضور خود در جلسه مزبور در رسیدگی به وضعیت شبکه موبایلی پرمخاطره تلگرام مانع ایجاد می‌کنند.
کانال فارسی زبان داعش و گروهک منافقین در تلگرام راه اندازی شد! این خبری بود که طی روزهای گذشته فضای مجازی را با شوک مواجه کرد.
 برخی اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که با عدم حضور خود در جلسات این کارگروه مانع از رسیدگی به وضعیت تلگرام می‌شوند باید بدانند که علاوه بر انواع و اقسام کانال ها و ربات های مفسده انگیز و مبتذل که سلامت روانی و اخلاقی جامعه را به مخاطره انداخته اکنون تروریست های نشانه داری همچون اعضای داعش و همچنین گروهک منافقین (با سابقه طولانی در ترور فرزندان ملت انقلابی ایران) به فعالیت در شبکه تلگرام روی آورده اند و قصد دارند تا از شیوع و فراگیری این شبکه موبایلی در راستای مقاصد شوم و ضدامنیتی خود بهره بگیرند.
مسوولین اجرایی که به نظر می رسد باید ماهها پیش راهکارها و طرح هایی را برای مواجهه با آن بخش از محتوای مجرمانه شبکه تلگرام(کانال ها و ربات های غیراخلاقی و ضد امنیت ملی کشور) اماده و ارائه می کردند ، اکنون صرفا با شرکت نکردن در جلسه پاسخگویی لازم را هم ندارند. 
باید منتظر ماند و دید که آیا امروز جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه پیرامون رسیدگی به وضعیت تلگرام برگزار می‌شود و یا اینکه با تحریم برخی اعضا به تعویق می‌افتد....
منبع: مشرق
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات