صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۸۴۱۳۳

شریک راهبردی

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه که برای شرکت در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز، به تهران آمده بود، بلافاصله از فرودگاه مهرآباد بدون تشریفات و عرف دیپلماتیک [...]
پایگاه بصیرت / علی حیدری
یادداشت: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه که برای شرکت در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز، به تهران آمده بود، بلافاصله از فرودگاه مهرآباد بدون تشریفات و عرف دیپلماتیک به ملاقات رهبرمعظم انقلاب رفت. در این دیدار درباره همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و گفت‌وگو شد و رئیس‌جمهور روسیه، یکی از قدیمی‌ترین نسخ قرآن کریم را به رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم کرد. این خبر بلافاصله به تیتر یک بسیاری از رسانه‌های جهان تبدیل شد و واکنش‌ها و اظهارنظرهای گوناگونی را در پی داشت.
اینکه رئیس‌جمهور روسیه بدون هرگونه تشریفات مرسوم، ابتدا به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌رود، از یک سو نشان‌دهنده این است که از نظر آقای پوتین رابطه بین ایران و روسیه رابطه‌ای عمیق و راهبردی است و در سطح بالاترین مقامات دو کشور مورد بحث قرار می‌گیرد و از سوی دیگر نشان می‌دهد، این دیدار که قریب دو ساعت و بیش از مدت زمان برنامه‌ریزی‌شده طول کشید، یک دیدار تشریفاتی نبوده، بلکه نشستی کاملاً کاری بوده است که از موضوعات مورد علاقه دو کشور تا موضوعات و مسائل کلان منطقه‌ای و بین‌المللی در آن مطرح و بررسی شده است.
نکته مهم این است که حتی اگر نتوان در روابط بین‌الملل از روسیه به منزله متحد ایران یاد کرد، اما می‌توان با صراحت و قاطعیت گفت که این کشور شریک راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و این موضوع در برخی مسائل منطقه‌ای ظهور و بروز بیشتری دارد. همین مسئله چشم‌اندازی را ایجاد کرده است که می‌توان گفت، در موضوعات مختلف دیگر، از جمله در حوزه آسیای میانه ایران می‌تواند شریک خوبی برای روسیه باشد. همه اینها در پرتو روابط بلندمدت، همه‌جانبه و باثبات دو کشور محقق می‌شود. نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب هم در این دیدار بر آن تأکید ویژه داشتند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات