صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹  ، 
کد خبر : ۲۸۴۳۳۹

پرده‌ای از یک نمایش سیاسی

هفته گذشته نشست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در قرچک که با حضور «عبدالواحد موسوی‌لاری» وزیر کشور دولت اصلاحات برگزار شد، [...]
پایگاه بصیرت / علی حیدری
یادداشت: پرده اول: هفته گذشته نشست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در قرچک که با حضور «عبدالواحد موسوی‌لاری» وزیر کشور دولت اصلاحات برگزار شد، با حاشیه‌هایی همراه بود و متعاقب آن، رسانه‌های حامی این جریان به جنجال رسانه‌ای درباره این رویداد پرداختند و کوشیدند، از این جلسه انتخاباتی بهره‌برداری لازم را برای مقاصد سیاسی و انتخاباتی داشته باشند.
پرده دوم: در آستانه روز دانشجو، یکشنبه این هفته حضور «آذر منصوری» عنصر اصلاح‌طلبی که در جریان فتنه ۸۸ سابقه محکومیت دارد، در دانشگاه یاسوج دستمایه حاشیه‌هایی شد که بهانه لازم را برای تبدیل آن به تیتر یک برخی رسانه‌های زنجیره‌ای فراهم کرد. در این میان، گویا بوق‌های تبلیغاتی دشمنان در آن سوی مرزها هم فرصت را مغتنم شمردند تا از این حرکت ساختارشکن و حواشی آن برای اهداف ضدانقلابی خود استفاده کنند.
این دو نمایش، نخستین پرده‌های سناریویی هستند که در گذشته نیز تجربه شده‌اند؛ چرا که نگاهی به گزارش‌ها و اخبار منتشرشده درباره کمّ‌وکیف حواشی این رویدادها و تجربه سالیان گذشته و انتخابات‌های قبلی از یک سو و وضعیت نه‌چندان مطلوب جریان موسوم به اصلاح‌طلبی برای عرض‌اندام در عرصه انتخابات که از همراهی آنان با فتنه ۸۸ ناشی شده است، از سویی دیگر نشان می‌دهد، این حوادث با هدایت و برنامه‌ریزی دقیقی در حال وقوع است تا جریان متبوع با مظلوم‌نمایی و معطوف کردن توجهات افکار عمومی بتواند از این نمد کلاهی برای خود دست و پا کند.
نگاهی به کلیدواژه‌های رسانه‌های زنجیره‌ای در انعکاس این رویدادها و حوادث مشابه آنها، حکایت از این دارد که اتاق فکر رسانه‌ای اصلاح‌طلبان و عوامل دخیل در فتنه در تلاشند تا با ظرافت خاصی نیروهای انقلابی و ارزشی را عاملان اصلی این حوادث معرفی کنند و در رهگذر این اتهامات، سناریوی تخریب وجهه برخی نهادهای انقلابی و نیروهای ارزشی و انقلابی را دستور کار بعدی خود قرار دهند. از این رو، تیزبینی و هوشیاری امت حزب‌الله برای ناکام گذاشتن عوامل و عناصر فتنه‌گر و ضدانقلاب در تحقق نقشه‌های شوم‌شان ضروری و مهم به نظر می‌رسد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات