صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۸۷۹۵۷

امکان پیروزی اصولگرایان به خاطر انسجام آنها بیشتر است

یک جامعه‌شناس نزدیک به اصلاح‌طلبان، امکان پیروزی اصولگرایان در انتخابات را بیش از اصلاح‌طلبان دانست.

به گزارش «شفاف»، تقی‌آزاد ارمکی در یادداشتی با تأکید بر این که اصولگرایان در انتخابات گذشته توانسته‌اند، 30 نفر اول خود را وارد مجلس کنند، تأکید کرد بدنه اصلاح‌طلب و هواداران اصلاحات در جامعه به دلایلی از رأی دادن به کل لیست معرفی شده خودداری می‌کنند و این امر نیز به رفتار تشکیلاتی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان باز می‌گردد.

وی تصریح کرد فراهم کردن یک لیست 30 نفره و مجاب کردن یک فرد حامی جریان اصلاح‌طلب برای رأی دادن به آن لیست، براساس علایق همه دیدگاه‌های اصلاح‌طلبانه سخت‌تر از جریان اصولگراست اما اصولگرایی یک تعبیر کاملاً ایدئولوژیک است.

ارمکی در ادامه یادداشت خود که در روزنامه آرمان منتشر شد با اذعان به نبود یک مفهوم مرکزی وحدت بخش در میان اصلاح‌طلبان، با تأکید بر این که وحدت میان اصولگرایان بیشتر از اصلاح‌طلبان است، نوشت: در دوره‌هایی که اصولگرایان بر مسند امور بوده‌اند دعوای بزرگی را میان آنها شاهد نبودیم و اگر هم دعوایی وجود داشته است همواره کوتاه آمده‌اند و اجازه نداده‌اند دعوای درون جناحی آنها به بیرون منتقل شود. چرا که همواره اختلافات خود را به یک مفهوم مرکزی ارجاع داده‌اند اما اصلاح‌طلبان از بدو حرکت فراگیر سیاسی خود، دچار اختلاف نظرهای زیادی بوده‌اند؛ زیرا آنان از مفاهیم و آرمان‌های مورد نظر خود، تلقی‌های مختلفی داشته و بر سر تبیین آنها باهم به مباحثه پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه اصولگرایان سال‌هاست آموخته‌اند که تشکیلاتی عمل کنند و اصلاح‌طلبان همواره در تعارض و اختلاف به سر می‌برند، می‌افزاید: لذا اصلاح‌طلبان نمی‌توانند موفق شوند مگر اینکه اتفاق ویژه‌ای به وجود آید یا دوره تاریخی خاصی شکل بگیرد و اصلاح‌طلبان منسجم شوند. البته کمتر مسبوق به سابقه بوده است که در انتخابات مجلس این اتفاق رخ دهد.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات