صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۸۸۲۵۲

دستیار ارشد سازمان سیا دنبال مبادله علمی در ایران بود؟!

شبکه بی‌بی‌سی اذعان کرد رئیس موسسه ‌IIE که در پوشش تحقیقاتی و علمی به ایران سفر کرد همکار ارشد رئیس سازمان سیا بوده است.

وبسایت بی‌بی‌سی با اشاره به اعتراض‌ها در ایران علیه سفر آلن گودمن نوشت: سفر گروهی از نمایندگان موسسه آموزش بین‌المللی و نمایندگان ارشد آموزش عالی آمریکا اواخر خردادماه گذشته انجام شد. زمینه این سفر «گسترش گفت‌وگوهای آموزشی و علمی» و افزایش «همکاری‌های دانشگاهی» دو کشور عنوان شده بود. سرپرست گروه دکتر آلن گودمن، رئیس موسسه آموزش بین‌المللی (IIE) بود که همراه دو نفر دیگر از اعضای این موسسه و 5 نفر از 5 دانشگاه آمریکا به ایران سفر کرد. این گروه از 11 دانشگاه و 2 موسسه تحقیقاتی ایران در تهران، اصفهان و شیراز دیدن کردند.

بی‌بی‌سی نوشت: دکتر گودمن رئیس و مدیرعامل موسسه آموزش بین‌المللی است. این موسسه در سال 1919 تاسیس شده و موسسه‌ای «مستقل، خصوصی و غیرانتفاعی» تعریف شده است. این موسسه خود را یکی از موسسات پیشروی دنیا در «مبادلات انسانی و فکری» اعلام کرده که هدفش اجرای برنامه‌هایی برای «پیشرفت‌ آموزش دانشجویان و متخصصان در تمام زمینه‌ها» است.

بی‌بی‌سی ادامه می‌دهد: آقای گودمن پیش از این استاد و رئیس دانشکده خدمات خارجی دانشگاه جورج واشنگتن بوده و چندین کتاب در زمینه روابط بین‌الملل نوشته است. او هماهنگ کننده جلسات و تنظیم‌کننده گزارش‌های رئیس سازمان سیا و همچنین دستیار ویژه مدیر مرکز ملی ارزیابی‌های امور خارجه، یکی از دفاتر تحقیقاتی سیا، در زمان ریاست‌جمهوری جیمی کارتر بوده است. تحلیل‌گران مرکز ملی ارزیابی‌های امور خارجه، اطلاعات را در موضوعات مختلف گردآوری و سامان‌دهی می‌کنند تا تصمیم‌گیرندگان براساس آن بتوانند بهتر سیاست‌گذاری کرده و تصمیم بگیرند.

آقای گودمن پس از سفر به ایران در بیانیه‌ای نوشته بود: «دیپلماسی آموزشی خط مقدم گشودن باب گفت‌وگو بین دو کشور است که اغلب پیش از آنکه روابط دیپلماتیک کامل برقرار شود آغاز می‌شود.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات