صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۳  ، 
کد خبر : ۲۸۸۲۵۴

شرکت آلمانی با وجود برجام در معرض مجازات‌های تحریمی آمریکا هستند

یک روزنامه آلمانی اعلام کرد به خاطر ماندگاری تحریم پس از توافق برجام، همچنان معامله شرکت‌های آلمانی با ایران مشکل است.

فرانکفورتر الگماینه سایتونگ نوشت: شرکت‌های آلمانی به دنبال معامله با ایرانند اما با مشکل تسهیلات اعتباری بانکی و همچنین فشار آمریکا روبه‌رو هستند.

این روزنامه افزود: معامله با ایران پس از برجام به کندی پیش می‌رود وبا اینکه شرکت‌های آلمانی امیدوار بودند که معاملات چند میلیاردی داشته باشند و صادرات به ایران 25 درصد رشد کند، اما آنها با مشکل صدور مجوز از سوی اداره فدرال اقتصاد و کنترل صادراتی (BAFA) مواجه هستند که هنوز برای خیلی از صادرات حساس، مجوز صادر نکرده است.

«آرنولد والراف» رییس بافا، افزایش صادرات نه تنها به صنایع آلمان بلکه به تسهیلات اعتباری بانکی نیز بستگی دارد. رئیس بافا می‌گوید: بانک‌های آلمانی در رابطه با ارایه تسهیلات اعتباری برای صادرات به ایران خویشتنداری از خود نشان می‌دهند و می‌توان حدس زد که بسیاری از موسسه‌های مالی آلمانی که به طور گسترده در آمریکا کار می‌کنند، نمی‌خواهند فعالیت‌شان در این کشور به خطر بیافتد. وی یادآور شد که در سال‌های گذشته بانک‌های آلمانی به خاطر معاملات با ایران از سوی دولت آمریکا جریمه شده‌اند.

روزنامه آلمانی می‌نویسد: مشکل دیگر بر سر راه شرکت‌های آلمانی، اداره بافا است که باید دو منظوره بودن کالاهای صادراتی به ایران را بررسی کند. از زمان لغو تحریم‌ها یعنی از یک ماه پیش، حدودا بیش از 24 درخواست مجوز برای کالاهای صادراتی دو منظوره به بافا ارائه شده است. برای صادرات کالاهای دو منظوره به ایران، این نمایندگان کشورهای 5+1 هستند که تصمیم می‌گیرند.

در پایان این مقاله آمده است: انجام معاملات به حل شدن مشکل تسهیلات اعتباری و اینکه ایران چقدر سریع می‌تواند به دارایی‌های مسدود شده خود در خارج از کشور دست پیدا کند، بستگی خواهد داشت.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات