صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹  ، 
کد خبر : ۲۸۸۹۷۸

محسن رضایی : اعراب وارد بازی آمریکا نشوند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی‌ها تا الان خلاف برجام عمل کردند و صلاحیت صحبت و مذاکره در خصوص مسایل منطقه و موشک‌های ایران را ندارند.
سردار سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز طی سخنانی در مراسم بزرگداشت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در ستاد کل نیروهای مسلح، اظهار داشت: ما امروز قدرت اول منطقه هستیم و به برخی کشورها می‌گوییم با دم شیر بازی نکنید. شما با ایجاد ائتلاف هم قادر نخواهید بود که تهدیدی علیه ایران درست کنید. ما به آنها می گوییم سرجای خود بنشینید.

وی در جواب افرادی که می گویند چرا بعد از خرمشهر، جنگ ادامه پیدا کرد گفت: این روشنفکران غرب زده بدانند جنگ ادامه پیدا کرد تا آنها امروز در آرامش و امنیت باشند.

رضایی خاطرنشان کرد: کسانی که می گویند آمریکا قصد حمله به ایران را نداشت، خاطرات مسئولان آمریکایی را بخوانند تا بدانند آمادگی دفاعی و موشکی ایران مانع از این حمله شد.

فرمانده سپاه در سالهای دفاع مقدس با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا درخصوص آمادگی برای مذاکره موشکی با ایران افزود: آنها که تا الان هم خلاف برجام عمل کردند و صلاحیت صحبت و مذاکره در خصوص مسایل منطقه و موشک های ایران را ندارند و توانمندی دفاعی و موشکی ما هم قابل مذاکره نیست.

وی گفت: آن عملی که امریکایی ها را بر سر میز وارد کرد موشک‌های ما بود. اگر موشک‌ها را از ما بگیرند میز گفتگویی شکل نخواهد گرفت. کسانی که به گفت‌وگو اهمیت می دهند با توجه به اهمیت پشتوانه ای که آمادگی دفاعی کشور برای گفتگو  ایجاد می‌کند باید هرروز بگویند درود بر موشک.

رضایی ادامه داد: آمریکا خودش عامل ناامنی در منطقه است و مسئولین ما هم از زمان بنی صدر تا الان 4 بار آنها را تست کرده اند.

وی با بیان اینکه مسئولین ما در تلاش هستند تا آمریکا را مجبور کنند به تعهدات خود عمل کنند، گفت: ملت ایران صبری دارند و به اعراب هم توصیه می کنیم وارد بازی آمریکا نشوند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در آبادانی کشور افزود: در بعد سازندگی درتمامی دولتها، نیروهای مسلح دست آنها را درعمران گرفته است. تمامی دولتها نه تنها در برقراری امنیت بلکه در سازندگی کشور هم خود را مدیون نیروهای مسلح می‌دانند. ده‌ها سد و اتوبان و پتروشیمی و پالایشگاه ساخته و تحویل شده است.
رضایی گفت: امروز هم در سال اقتصاد مقاومتی دولت هر کمکی که از نیروهای مسلح بخواهد ما با جان و دل به دولت کمک می‌کنیم. امسال سال روشن شدن کارنامه دولت است و ما مایل هستیم این کارنامه در کام مردم شیرین کند. لذا چند میلیون بسیجی و بالای دو میلیون نیروهای مسلح آمادگی دارند در کنار انجام ماموریت‌های خود به دولت در اقتصاد مقاومتی کمک کنند.
وی ادامه داد: نیروهای مسلح ایران بعد از جنگ هم در بعد سازندگی خود و هم سازندگی کشور و کمک به دولت وارد صحنه شدند. ما درجنگ با مشکلات سلاح و تجهیزات و مهمات شدید روبرو بودیم پس تولید اینها و رفع نیاز کشور به سلاح متعارف را بخشی از برنامه خود قرار دادیم.

رضایی تصریح کرد: در بعد آموزش و سازماندهی با مشکلاتی مواجه بودیم بخشی از برنامه خود را برای رفع آنها گذاشتیم. بیست و هفت سال تلاش نیروهای مسلح برای رفع نواقص خود بوده است. البته ارتش های منطقه هم به فعالیت های خود ادامه دادند ولی هیچ کدام از آنها تجربه دفاعی و سبک نوین جنگی که ما بدست آوردیم را نداشتند و شما آن را درجنگ سی وسه روزه و یا در حفظ دمشق و بغداد ملاحظه کردید.

وی با بیان خاطراتی از امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی و فشارهای وارد شده از سوی بنی صدر بر نیروهای مسلح و جدایی و اختلاف بین آنها گفت: برادرمان شهید صیاد نقش بزرگی در انسجام ارتش انقلابی و هماهنگی با سپاه به عهده داشت. ایشان افسری شجاع و با ایمان بود. دردفاع مقدس دو نیروی محدود کننده وجود داشت یکی کمکهای خارج از عراق به صدام حسین و دیگری فشارهای داخلی که شامل دوراندیشی های سیاسی در داخل و یا محافظه کاریهای داخلی می‌شد که از عوامل محدود کننده بود. با آن همه فشارها ارتش وسپاه توانستند جنگ را با پیروزی به پایان ببرند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات