صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵  ، 
کد خبر : ۲۸۸۹۸۱

آپارتاید اسرائیلی

مرکز دانشگاهی صهیونیستی "التخنیون" در ادامه سیاست تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی اقدام به تفکیک دانشجویان عربی این مرکز از صهیونیست‌ها کرده است.
به نقل از رسانه های خبری فلسطین، کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که مرکز دانشگاهی صهیونیستی "التخنیون" دانشجویان عرب را از دانشجویان صهیونیست جدا کرده است.
یکی از مسئولان این مرکز علمی مدعی شد که این اقدام با هدف جلوگیری از درگیری دانشجویان عربی با دانشجویان یهودی صورت می گیرد.

الزهار: حماس دعوتنامه رسمی برای سفر به عربستان دریافت کرده است

محمود الزهار عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که این جنبش دعوتنامه رسمی برای سفر به عربستان دریافت کرده است و قرار است این سفر 24 آوریل کنونی انجام شود.

الزهار در دیدار با تعدادی از نویسندگان و تحلیلگران سیاسی در غزه گفت که ما از عربستان سعودی برای سفر به این کشور در سالگرد فوت سعود الفیصل وزیر خارجه سابق عربستان در روز 24 آوریل جاری، دریافت کرده ایم و هیئتی از رهبران داخلی و خارجی حماس به ریاست خالد مشعل به عربستان سفر خواهد کرد.

بحر: کماندوهای دریایی قسام معادلات جدیدی را در نبردهای آتی بر دشمن تحمیل می کنند

معاون اول رئیس پارلمان فلسطین تاکید کرد که کماندوهای دریایی گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس در نبردهای آتی با دشمن صهیونیستی معادلات جدیدی را بر این رژیم تحمیل خواهند کرد.

احمد بحر طی سخنانی در تمجید از نیروی دریایی مقاومت فلسطین به ویژه گردان های قسام، آمادگی آن ها برای ورود به نبردهایی دیگر با دشمن صهیونیستی را ستود و اشاره کرد که کماندوهای دریایی قسام هرگز اجازه ادامه محاصره ظالمانه باریکه غزه را نخواهد داد.

بحر ضمن اشاره به حمایت پارلمان فلسطین از گفتگوهای آشتی ملی در دوحه میان جنبش های حماس و فتح به منظور تحقق آشتی ملی و کنار گذاشتن اختلافات داخلی، تاکید کرد که آشتی ملی باید بر اساس قاعده اصول و آرمان های ملی و مقاومت و نه همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی محقق شود.

وی خاطر نشان کرد که مقاومت بهترین و تنها راه آزاد سازی سرزمین مقدس فلسطین و بازپس گیری حقوق سلب شده ملت فلسطین است. بحر عموم ملت فلسطین را به حمایت از مقاومت که کارآمدی آن در مقابل مذاکرات سازش با دشمن به اثبات رسیده است، فراخواند و گفت که دشمن تنها زبان زور و قدرت را می فهمد نه زبان مذاکره.

نائب رئیس پارلمان فلسطین اظهار داشت که سلاح مقاومت خط قرمز است وکسی حق تخطی از آن را ندارد. وی تاکید کرد که به یاری خداوند و به فضل مقاومت، نبرد آتی با دشمن صهیونیستی نبرد آزاد سازی قدس و مسجد الاقصی خواهد بود و ملت فلسطین هرگز از اصول ملی و حقوق و مقدسات خود کوتاه نمی آید.

احمد بحر تمامی گروه های فلسطینی را به تلاش برای پاکسازی زندان های رژیم صهیونیستی از وجود اسرای فلسطینی فراخواند و از مقاومت فلسطین خواست به شروط و خواسته های خود جهت امضای قرارداد وفاداری با آزادگان 2 با دشمن صهیونیستی پایبند باشد.

جهاد اسلامی: کشتار دیریاسین مناسبتی دردناک است

شیخ نافذ عزام عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به وحشی گری و جنایت صهیونیست ها در کشتار و بیرون راندن ساکنان روستای دیر یاسین تاکید کرد که کشتار دیریاسین به عنوان علامت و نشانه ای خونین در اذهان نسل ها باقی خواهد ماند.

وی گفت: 68 سال از جنایت دیر یاسین گذشت و شایسته است که این مناسبت دردناک باعث شود همه ما در یک صف واحد برای تحقق اهدافی که شهدا به خاطر آن جان خود را فدا کردند، جمع شویم.

وی افزود که ما درد شهدای دیریاسین را به خاطر داریم و این درد در نتیجه ناتوانی کشورهای عربی در حمایت از ملت فلسطین که امروز با جنایت ها و اعدام های میدانی مواجه است، بیشتر و بیشتر می شود.
امروز شنبه مصادف است با سالروز کشتار جنایتکارانه گروهک های تندرو یهودی در روستای دیر یاسین، جنایتی که دست کم 360 فلسطینی طی آن قربانی شدند.

در نیمه شب نهم آوریل سال 1948 گروهک های تندرو یهودی روستای "دیر یاسین" واقع در غرب شهر قدس را از چندین نقطه مورد حمله قرار داده و دست به کشتار وحشیانه ای زدند.

دو گروهک تروریستی صهیونیستی "ارگون" به رهبری مناحم بیگن نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی و "شتیرن لیحی" به رهبری اسحاق شامیر که پس از بیگن به نخست وزیری این رژیم رسید، با همکاری و هماهنگی گروهک های تروریستی "هاگانا" این جنایت وحشیانه را رقم زدند.

گروهک های تندرو یهودی در نیمه شب به روستای دیر یاسین که اکثریت مردان آن برای مشارکت در نبرد "قسطل" و یا تشییع جنازه عبدالقادر حسینی از رهبران فلسطین رفته بودند، حمله ور شده و هر زن و کودکی را که می دیدند به رگبار می بستند. آن ها تمامی خانه های روستا را ویران کرده و کسانی را هم که زنده مانده بودند تیرباران کردند و آنگونه که دکتر ژاک دو رینیه نماینده صلیب سرخ نیز تایید کرده است، 360 فلسطینی در این جنایت شهید شدند.

بر اساس شهادت برخی نجات یافتگان از این جنایت، گروهک های تندرو صهیونیستی اقدام به مثله و تکه تکه کردن اجساد فلسطینیان کرده، شکم زنان حامله را دریده و نوزادان به دنیا نیامده آنان را مقابل چشمانشان به طرز فجیع و وحشیانه ای شهید کردند. آن ها همچنین دست، پا و اعضای تناسلی ساکنان روستا را قطع کرده و شماری را زنده زنده در آتش سوزاندند و علاوه بر این، بسیاری از زنان و دختران فلسطینی را نیز پس از تجاوز به قتل رسانده و آن ها را سر بریدند.

تروریست ها 53 کودک فلسطینی را نیز از بالای دیوارهای قدس به پایین پرت کرده و آن ها را شهید کردند و 25 نفر از مردان روستا را هم دست و پا بسته در داخل شهر قدس چرخاندند و در نهایت آن ها را نیز به رگبار بسته و شهید کردند.

اجساد قربانیان فلسطینی در دریا انداخته شد و تمامی اسناد و شواهد این جنایت از بین برده شد و اعضای سازمان تروریستی هاگانا نیز برخی اجساد باقی مانده در روستا را جمع آوری کرده و آن ها را منفجر کردند تا نمایندگان هیات های بین المللی را گمراه ساخته و بر این جنایت وحشیانه سرپوش بگذارند و اینگونه وانمود کنند که آن ها در درگیری های مسلحانه کشته شده اند.

این جنایت و دیگر اقدامات جنایتکارانه گروهک های تروریستی یهودی اقدامی در راستای کوچاندن ساکنان اصلی سرزمین فلسطین و قتل عام آنان بود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات