بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۵۹۶۶۱

باقری: ایران و روسیه تحریم‌های آمریکا را به فرصت تبدیل کرده‌اند

معاون وزیر خارجه ایران در نشست «روسیه ـ جهان اسلام» در قازان تاکید کرد که با درایت رهبران تهران و مسکو تحریم‌های ایالات متحده به فرصت‌های بی‌نظیر تبدیل شده‌اند.
علی باقری کنی معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: روسیه و ایران موفق شده‌اند تحریم‌های آمریکا را نه تنها برای خود بلکه برای کل منطقه به فرصت‌های جدیدی تبدیل کنند.باقری که به روسیه سفر کرده در یک نشست کنفرانس روسیه-اسلام جهانی در انجمن قازان گفت، آمریکا کشورهای منطقه به ویژه ایران و روسیه را تهدید می‌کند که به تحریم‌های غیرقانونی علیه هر دو کشور ادامه می‌دهد تا بر ایران و روسیه فشار بیاورد، اما با درایت رهبران ایران و روسیه، تحریم‌ها نه تنها برای دو کشور بلکه برای دیگر نیز به فرصت تبدیل شده است.
وی در ادامه تاکید کرد، ایجاد صلح در منطقه بدون روابط نزدیک اقتصادی غیرممکن است و مسکو و تهران به تقویت روابط خود ادامه خواهند داد.نشست روسیه-جهان اسلام از ۱۴ تا ۱۹ مه در قازان روسیه در حال برگزاری است. به نوشته خبرگزاری تاس، هدف اصلی این مجمع تقویت روابط تجاری و اقتصادی، علمی و فنی، اجتماعی و فرهنگی بین مناطق روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و همچنین ارتقای توسعه نهادهای نظام مالی اسلامی در روسیه است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات