فرهنگی >>  فرهنگی >> نبض فرهنگ
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰  ، 
کد خبر : ۲۸۹۴۵۸

گشت ارشاد فقط برای مردم؟!

سوال این است چرا به جای برخورد با مردم که تا حدی درست هم هست به سرچشمه‌ها توجه نمی‌شود؟
پایگاه بصیرت / احسان آیتی
اول - بار دیگر خبر حضور گشت‌های امنیت اخلاقی در شهرها و به خصوص پایتخت در سایت‌ها و جراید منتشر و در شبکه‌های مجازی دست به دست شد. اتفاقی که هر سال با شروع گرمای هوا می‌افتد. البته این اقدام حرکتی درست و طبق قانون و وظیفه ذاتی نیروی انتظامی است که بایست با هنجار شکنان و بر هم زنندگان حریم اخلاقی جامعه برخورد نماید.
دوم - در خبرهای چند ماه قبل آمده بود مقدار صدها تن ساپورت در دولت‌های دهم و یازدهم وارد کشور شده است! برخی این رقم را بالغ بر 200 تن عنوان کردند! با توجه به وزن کم این محصول تعداد ساپورت‌هایی وارد کشور شده است بسیار بالاست!  این در حالی است که جدای بحث اقتصاد مقاومتی و ضرر اقتصادی این نوع واردات،‌ با توجه به فرهنگ کشور به نظر می‌رسد نیاز به این محصول به این تعداد نباشد!
سوم - کنار گذاشتن شلوار و پوشیدن ساپورت توسط دختران و زنان ایرانی در چند سال اخیر معضل پوشش زنان و عفت عمومی را به شدت مخدوش کرده است. این قضیه آنچنان مخاطره آمیز است که حتی مجلس شورای اسلامی را به واکنش وا داشت و علی مطهری نماینده لیست اصلاح طلبان و حامی دولت وزیر کشور را بازخواست نمود.
اما
سوال این است چرا به جای برخورد با مردم که تا حدی درست هم هست به سرچشمه‌ها توجه  نمی‌شود؟
چه کسی یا کسانی در واردات این نوع کالا دست دارند؟ آیا واقعا نیاز جامعه به این تعداد ساپورت واقعی است؟ به خصوص هنگامی که مشاهده می‌شود ساپورت به یک معضل فرهنگی بدل شده است دیگر چه نیازی به این همه واردات داریم؟
امسال دیده می شود که مانتوهای بدون دکمه مد شده است. این همه مانتو که اصلا پوشش محسوب نمی‌شوند؛ کجا تولید و دوخته شده و یا از چه راهی به دست مصرف کننده  می‌رسد؟
آیا بهتر نیست به جای برخورد با مردم و حتی فروشندگان برخورد جدی با واردکنندگان و تولیدکنندگان  شود؟
این مشکل در قضیه حیوانات خانگی هم وجود دارد با اینکه مشخص است این همه سگ و سایر حیوانات در ایران تولید نمی‌شود به جای آنکه با مجاری ورودی آن برخورد شود معمولا با سگ‌گردان برخورد می‌گردد و یا در مورد ماهواره هم این گونه است.
این ایام که در اغلب بام‌های شهر و حتی ایوان‌ها بشقاب ماهواره مشخص است باز هم اگر قرار باشد طرحی برای مبارزه با ماهواره انجام گیرد؛ این مردم هستند که در صف اول برخورد هستند و یا با پارازیت مواجه می‌شوند. اما باز این پرسش مطرح است چرا با علت اصلی برخورد نمی‌شود؟ این همه ماهواره از کجا می آید؟ این گونه رفتارها این طور در اذهان تداعی می‌کند که دولت فقط زورش به مردم می‌رسد! و چنین القای تفکری سبب می‌گردد آن کار سلبی و برخورد حتی اثر عکس هم داشته باشد. اما اگر مردم ببینند با مسببان اصلی کار برخورد جدی و خشن می‌شود آنگاه راحت‌تر می‌پذیرند که این موارد جرم است و باید با آن برخورد شود!‌
انتهای پیام/
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات