صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶  ، 
کد خبر : ۲۸۹۹۳۶

رخنه ۳۵۰۰ شبه‌نظامی عربستان، ترکیه، مصر و اردن به حلب سوریه

یک وبگاه صهیونیستی نوشت: عربستان، همراه با برخی کشورهای دیگر شبه نظامیانی را در اردوگاه‌های ویژه در ترکیه و اردن برای انجام عملیات در سوریه آموزش می‌دهند.
 وبگاه «دبکا فایل» به نقل از منابع خود مدعی شد که عربستان سعودی با کمک ترکیه و آمریکا از سوی دیگر، عملیات‌ نظامی مجزایی را ساعتی قبل از آغاز نشست رییس جمهور آمریکا با سران 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض  و برای نشان دادن اختلاف‌های خود با یکدیگر انجام دادند.  آمریکا پنجشنبه با کمک بمب افکن‌های غول پیکر «بی -52 » خود مستقر در قطر تلاش کرد به سران عرب عزم خود را در سرکوب تهدید سازمان‌های خرابکار علیه کشورهای حاشیه خلیج فارس نشان دهد. این بمب‌افکن‌ها که در پایگاه هوایی العدیب مستقر بودند، به اهدافی نامشخص در اطراف موصل در شمال عراق حمله کردند. 

به نوشته دبکا فایل، عربستان سعودی و ترکیه اخیرا همراه با اردن و مصر نیز در اقدامی جداگانه  ائتلافی متشکل ار 3500 نفر شبه‌نظامی را برای بیان مخالفت با رویکرد خاورمیانه‌ای اوباما شکل داده‌اند.

دبکا فایل نوشت: این نیروها در اردوگاه‌های ویژه در ترکیه و اردن تحت حمایت مالی و نظامی و‌ آموزشی عربستان قرار دارند و اخیرا به سوریه رخنه کرده همگام با دیگر شورشیان در حلب سوریه مشغول نبرد علیه نیروهای وفادار به رییس جمهور سوریه هستند اما از سوی نیروی هوایی روسیه و سوریه به شدت بمباران می‌شوند.

این منبع خبری نوشت: ریاض این شبه نظامیان را بدین دلیل به سوریه اعزام کرده است تا مخالفت خاندان سلطنتی را با همکاری دیپلمکاتیک و نظامی آمریکا با روسیه که موجب باقی ماندن رییس جمهور این کشور در قدرت می‌شود، نشان دهد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات