حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۳  ، 
کد خبر : ۲۹۰۶۹۵
مدیرعامل موسسه فرهنگی کرخه در گفت‌وگو با پایگاه بصیرت:

مدافعان حرم حتی پس از شهادت هم در غربتند

شهدای مدافع حرم آماج برخی بی‌مهری‌ها و حتی تهمت‌ها هستند و با سم‌پاشی رسانه‌های ضد انقلاب و معاند مورد شدیدترین اهانت‌ها می‌باشند.
پایگاه بصیرت / مهدی سلطانی

حماسه و جهاد / موسسه فرهنگی هنری پارس سفیران کرخه یکی از موسسات فعال در زمینه ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت در جامعه می‌باشد که از سال 93 با انجام فعالیت‌هایی در این زمینه کار خود را آغاز کرده است. به بهانه برگزاری جشن سرداران کربلا و با حضور خانواده‌های شهدا مدافع حرم که توسط این موسسه برگزار شد؛‌ به سراغ محسن سوهانی مدیرعامل این موسسه رفتیم تا از چند و چون فعالیت این موسسه آگاه شویم.

به عنوان سئوال نخست بفرمایید موسسه کرخه با چه هدفی تاسیس شده است؟

به نام خدا و ضمن خیر مقدم به شما. موسسه فرهنگی کرخه از سال 1393 توسط جمعی از علاقه‌مندان حوزه ایثار و شهادت و به عبارتی جمعی از افرادی که دغدغه ترویج این گفتمان را دارند؛ به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

هدف ما از ثبت و راه‌اندازی این موسسه که البته با سختی‌های بسیار فراوان همراه بود؛ فرهنگ‌سازی و ایجاد یک خط مشی و الگو در زمینه فرهنگ والای ایثار و شهادت بوده است. ما معتقدیم که شهدای ما چه افرادی که دیروز در میدان‌های دفاع مقدس آن ایثار را‌ آفریدند و چه عزیزانی که امروز به نام شهدای مدافع حرم از آنان یاد می‌شود و کیلومتر‌ها دورتر از مرزهای میهن اسلامی‌مان در حال نبرد با استکبار و صهیونیسم هستند، به معنای دقیق کلمه در غربت هستند و هنوز قدر و منزلت آنان شناخته نشده است.

در مورد فعالیت‌های این موسسه توضیحاتی بفرمایید. تا کنون چه کارهایی را انجام داده‌اید؟

توانسته‌ایم بحمدالله با همکاری شبکه افق کلیپ‌هایی را از شهدای مدافع حرم با عنوان بر بال فرشتگان برای اولین بار تهیه کنیم که در دو فصل 40 قسمتی آماده عرضه و پخش شده است. در همین زمینه فصل اول را اختصاص به شهدای گردان‌های فاتحین از شهدای مدافع حرم ایرانی اختصاص داده‌ایم و در فصل دوم که آن هم شامل 40 قمست خواهد بود؛ به شهدای گردان‌های فاطمیون از بچه‌های مدافع حرم افغانستانی پرداخته شده است.

در این مستند‌ها به سراغ خانواده‌ها و فرزندان این شهدا رفته‌ایم و در فضایی صمصی سعی شده است که رفتار شهدای مدافع حرم را به صورت ساده برای قشر مخاطب و جوان جامعه بازگو کنیم که این شهدا برخاسته از همین قشر و روحیات بوده‌اند؛ تا بتوانیم این روحیه و عزتی را که به برکت خون این شهدا داریم بیشتر گسترش دهیم.

علت محوریت شهدای مدافع حرم در فعالیت‌های این موسسه چیست؟

باید به این نکته اشاره کنم که پرداختن به شهدای مدافع حرم قدردانی از زحمات خانواده‌های آنان و همسران صبور این عزیزان است. این شهدا آماج برخی بی‌مهری‌ها و حتی تهمت‌ها هستند و با سم‌پاشی رسانه‌های ضد انقلاب و معاند مورد شدیدترین اهانت‌ها می‌باشند. ما معتقدیم که اگر امروز ایران اسلامی برخوردار از نعمت امنیت واستقلال است به برکت خون همین شهدا است که مرزهای درگیری فیزیکی و تن به تن با دشمنان را کیلومترها آن طرف‌تر از مرزهای بین‌المللی کشور برده‌اند و امیدوارم که بتوانیم قدردان زحمات این شهدا باشیم.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات